Pražský rabín se nedávno vyznamenal několika antiislamistickými výroky. Jak tento druh společensky tolerované xenofobie vnímá Žid, který s ní nechce mít nic společného?
V mé rodině se traduje, že jsme se stali Židy, když se naši předci, členové Jednoty bratrské, rozhodli konvertovat k judaismu, aby se vyhnuli perzekuci. Kdo ví, co je na tom pravdy. Ať už je to jakkoli, jako český Žid si nestěžuju. Kdyby se předci rozhodli splynout raději s nějakou romskou kočovnou tlupou, byl bych na tom dnes o poznání hůř. Pravda, političtí dobrodruzi s bujnou představivostí – snad inspirováni sionismem – neustále vymýšlejí, kam by bylo možné exportovat romskou menšinu, aby se tam mohla dle libosti sebeurčovat a v českých zemích mohl konečně nastat ráj na zemi. Má to ale jeden háček: ať už v Indii, nebo kdekoli jinde Romům nikdo jen na základě jejich etnické příslušnosti nedá státní občanství, daňové prázdniny, zdarma univerzitní vzdělání a k tomu pár drobných do začátku. Ne že bych těchto výhod, které „vracejícím se“ Židům dává Izrael, chtěl v dohledné době využít. Jednak u nás v Jablonci v porovnání s všudypřítomným nechutným, otevřeným a oficiálně tolerovaným anticiganismem antisemitismus v podstatě neexistuje a jednak bych radši uplatnil právo na „návrat“ třeba do Norska nebo Austrálie než do země, která trpí nechutným, otevřeným a oficiálně tolerovaným „antiarabismem“.
Co by Kladeňáci dělali, kdyby je Pražáci přes čtyřicet let okupovali? Stupidní přirovnání? Ovšem. Ještě by si někdo mohl myslet, že by měli právo se bránit.
Děkuji, nechci, nenávisti obdobného druhu mám v Jablonci dost a dost. Mimo to na Jablonec zatím nepadají z frýdlantského bantustanu rakety, ve stanovách romských organizací nestojí, že Česká republika nemá právo na existenci, a „Čechy Čechům“ není heslo převzaté z české ústavy. Co bychom ostatně dělali, kdyby na Prahu létaly rakety z Kladna, jak se tázal jeden z transparentů na nedávné demonstraci v Praze na podporu Izraele? Sugestivní otázka. Mám taky jednu. Co by Kladeňáci dělali, kdyby je Pražáci přes čtyřicet let okupovali? Stupidní přirovnání? Ovšem. Ještě by si někdo mohl myslet, že by měli právo se bránit. No fuj!
Nový pražský rabín David Peter má ovšem na arabsko-palestinský konflikt podobný pohled jako mí sousedé z baráku na konflikt česko-romský. Palestinci (stejně jako Romové) jsou prostě jiná kultura, neváží si života jednotlivce a jeho práv a povinností jako my, Židé (anebo Češi). „Islámský svět nevnímá hodnotu člověka. Židovský svět ano. Čtyřiašedesát mrtvých izraelských vojáků! Mladí kluci… to byl pro izraelskou společnost velký šok,“ čteme v rozhovoru s Peterem v Pátku Lidových novin z 22. srpna. Co je pro muslimy pár set mrtvých dětí? Naplodí si nové, to jim jde přeci nejlépe! Spousta těch „mrtvých“ jsou stejně předčasně vyspělí sígři jen umazaní od kečupu a pózující pro evidentně antisemitské reportéry z celého světa. „Židé přece nejsou v pořádku, že ano?“ čte jim myšlenky Peter.
Blouznění rabína Petera o krvelačnosti Palestinců, respektive Arabů, respektive muslimů jako by zabloudilo do rozhovoru z komentářových sekcí online vydání českých deníků: „Rodiny se vyvražďují i mezi sebou.“ Anebo: „To, že se muslimové navzájem zabíjejí, to je kultura daného regionu.“ Český internetový komentariát, ta tisícihlavá hydra a postrach moderátorů diskuzí, si vylévá žluč v podstatě stejným způsobem jako pražský rabín. Tato shoda ovšem není náhodná. Není překvapivé, že se česká společnost ve své většině tak snadno sžívá s oficiální izraelskou propagandou, která má věrnou rezonanční desku nejen v Maiselově ulici, ale i na české pravici a Pražském hradě. A skutečně to nemá nic společného s „historickými vazbami“ na Izrael. Zoufalci chrlící nenávist na Palestince, Araby či vůbec muslimy do komentářů na Novinkách a iDnes jsou ti samí, kteří se ukájejí v diskuzích pod články o Romech, jež některé servery již raději ani neotvírají. Smutnou a neustále potvrzovanou pravdou – jak u nás, tak v Izraeli – je fakt, že xenofobie a rasismus jsou doma především v sociálních patrech jen těsně nad úplným dnem, z něhož se rekrutují jejich oběti. V duchu trefného hesla určeného českým anticiganistům můžeme s klidným srdcem zvolat na jejich antiislamistická alter ega: „Palestinci nemůžou za vaše posraný životy!“
Autor: Izák Hormádko
Zdroj: a2larm.cz
15 Komentářů
Odporný antisemitský článek. Bylo by možné ten článek smazat ?? Proč takovýto typ lidí necháváte sem přispívat takovýmito články ??
Miloši, zkuste nejprve nějak pojmenovat, co je na něm antisemitského. To nás , řekl bych, obohatí víc než zbrklé mazání. A možná i Vás :))
Tohle nikdy nepochopim. Muslimove nam vyhlasili valku,ktera uz probiha,a zacali nas kolonizovat. To vse pod “zastitou” nejvyssich duchovnich vudcu vychodu. Byl jste nekdy v prazske mesite? Hlasaji tam smrt tem “podradnym cechum bez viry”. A kdyz na to clovek upozorni, je hned extremista a xenofob plny nenavisti?
Ad 1 a 3 Pánové já rabína Petera neznám, ale článek v Lidovkách jsem četl a některé jeho postřehy týkající se Izraele mne zaujaly. Ne však jeho kečupový postoj k Palestincům. Ale protože ho opravdu neznám, nevím nakolik jím použité formulace kritiky obnažují či jen zakrývají jeho duši.
Pánové tento text totiž oponuje rabínovu přesvědčení a vlastně i příjemné oficiální tezi přijatelné pro mnohé z nás, že toto:
http://occupiedpalestine.wordpress.com/2014/08/01/gazaunderattack-live-blog-aug-2-2014/
je práce palestinského Pallywoodu, kde hlavním výtvarným prostředkem je svěže pobíhající, námi placený kompars a kečup Hellmanns. A přitom je to zcela evidentně výsledek střetu útočných palestinských tunelů a obranných izraelských bomb.
Shekel jde totálně do prdele. Končím s ním.
Propalestinský kafemlejnek.
Pan Hromádko napsal článek. Kdekdo píše články. Záleží především na motivaci pisatele a schopnosti posuzovat kauzalitu událostí.
Palestinci mají vetknuto anulování Izraele a zatím nepochopili, že člověk – i lidská společnost – se živí především prací. Nikoli džihádem.
Proto je Izrael kvetoucí zemí a Palestina poušť plná nenávistných lidí. A srdceryvné obrázky, které prezentuje Erich jsou konformní s taktikou Hamásu: vyprovokovat konflikt drážděním haba bosou nohou a po uštknutí pláčou, hrozí další eskalací džihádu a nastavují ruce euroamerické ( pracující) civilizaci pro další a další peníze. Tato spirála lenosti, násilí a agresivity pokračuje – jako kafemlejnek. Články typu pana Hromádky splývají s filosofií Hamásu, proto jsou v mých očích zbytečné.
@5) Danieli, nebo Ti snad mám říkat pravým jménem Ondřeji Kubíku, že se ani neumíš podepsat pravým jménem?
Je zajímavé, že nejvíce jsou rozhořčeni Ti, kteří ze Shekelu odešli za pohnutých podmínek, a nebo jim šlo hlavně o prachy, že?
ad 5.
V prdeli asi je, že lidi, kterým je normálně dovoleno zveřejňovat svůj názor a diskutovat o něm, nesnesou vedle sebe někoho s názorem jiným.
@8) Díky Danielo :)
Karle79 kauzualita událostí je ta, že nečteš židovské historiky, seriózní publicisty. Vycházíš jen z propagandistických klišé, vůči kterým se potřeboval vyhradit dokonce již někdy po roce 1891!!! Achad ha-Am. A víš co napsal zrovna o té poušti o té pusté zemi se kterou se tak rádo šermuje?
Zde v cizině máme tendenci si myslet, že Palestina je dnes téměř opuštěnou, neobdělávanou divočinou, kam může kdokoli přijít a koupit si toli kpůdy. kolik si jen přeje. Ale ve skutečnosti tomu tak není. Je velmi obtížné tam vůbec najít arabskou půdu ležící ladem; jediné neobdělávané pozemky jsou písečné duny a skalnaté hory, nanichž lze zasadit jens tromy, a i to by vyžadovalo mnohopráce a investic na vyčištěni a přípravu půdy.
A o tom, že snaha o zůrodnění malarických oblastí, písku, skal byla mnohdy problematická a z počátku i neůspěšná a to i s masívní zahraniční podporou v zádech, o které se Arabům ani nesnilo, tak o tom by se mohl mnohde dočíst. Jen by sis měl uvědomit, že obrazně většinou jen ten písek skála a bažina byla k dispozici – jinde bylo obsazeno.
Jak se mohl měnit vztah k půdě se dá pochopit z demografie, změna vlastnictví byla problematická:
https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/israel_palestine_pop.html
Pokud tě zajímají čísla k roku 1948 tak zde krátce:
V roce 1948 vlastnil ŽNF 54 % území ovládaného Židy, nebo jinak řečeno, o něco méně než 4 % tehdejší Palestiny.
Takže až bude někdo hovořit či psát o zakoupené půdě, tak sice má na mysli “moc” ale nikdy neudá ta čísla, protože ve skutečnosti se jednalo o 7,4% tehdejší Palestiny.
Na zbytku totiž seděl Arab a ten teď se vzteká v Gaze a v enklávách na Západním břehu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Palestine_election_map.PNG
Rovnez souhlasim ze se z meho oblibeneho Shekelu stala snuska muslofilnich kecu.
@Danieli, @Martine atd… respektive Ondřeji Kubíku, to jsi opravdu takový trapák? Peníze Ti byli dobrý?
Kdybys četl Shekel.cz opravdu od začátku, tak bys věděl, že na něj chodí pořád stejní lidé i diskutovat, takže Tvé pokusy jsou více než trapné!
A mimochodem pro Shekel.cz psala jedna muslimku už od začátku, nijak jsme se nezměnili..
Mám sem napriscrínovat naší konverzaci, jak si říkal, že všechno děláš pro peníze? Nebo už dáš pokoj – smile
Třeba by to vyřešila sbírka :-).
Je mi úplně blivno z těch židů co se snaží neustále bojovat za nějakou spravedlnost a pravdu -demence
koment nr 14) jakoby jen potvrdil platnost titulku :)