Židé z naší staré Evropy založené na křesťansko-židovských základech začínají ve velkém opouštět Evropu a stěhovat se do Izraele. Mají zde strach. Jak k tomu mohlo dojít?
Ta odpověď je asi všem jasná. Ale připomeňme si pár nejkřiklavějších bodů, jak Evropa ničí sama sebe. A nejde jen o Židy, ale obecně.
– Ve Francii se vůbec nesmí používat slova islám, muslimové nebo islamisti. A tak se veřejně vůbec nepsalo o tom, kdo byl vlastně v pozadí útoku na Charlie Ebdo v Paříži.
– Švédsko přijalo zákon, který zakazuje zpochybňovat přistěhovalectví. A to i v internetových diskusích. Zpochybňování přistěhovalectví tak bylo postaveno na úroveň schvalování fašismu.
– V Česku se několika zákazníkům nelíbilo, že je v Ostravě ochranka nepustila do baru a rázem v drahých Mercedesech přijelo několik desítek kumpánů a začalo si to s ochrankou vyřizovat pomocí holí, tyčí a seker. Nedokážu si představit, že by nějaký Franta z Hornídolní dal toto dohromady. A kdyby, to by se psalo o extremismu a rasismu. Romové toto udělali a aspoň se ještě smí napsat, že to Romové byli. Dále to rozebírat a analyzovat se už nesmí.
– V Palestině demonstranti masově oslavovali atentáty na Charlie Ebdo. To jsou ti lidé, co ve své většině volili Hamás jako svého představitele. Ten Hamás, který spolufinancuje EU. To je také ten Hamás, který vyškrtl Evropský soud z evropského seznamu teroristů.
– V jižní Francii došlo k několika soudním jednáním o tom, zda se na Vánoce smí na náměstí postavit vánoční stromečky. Uráží to prý náboženské cítění žalujících (kdo jsou ti žalující, o tom se psát nesmí). Dopadlo to ve prospěch těch stromečků. Ale copak musí k takovému soudu vůbec docházet?
– V Londýně jsou čtvrti s právem Šárija, kam se i policisté obávají vstoupit.
– Představitel českých muslimů Abbas hájí bezelstně a veřejně v televizi kamenování žen. Odpovědím na ostatní otázky se radši vykrucuje jako had. Nikdo ho veřejně příliš nekritizuje, natož aby ho někdo třeba trestně stíhal.
– Tomáš Halík, dokonce náš možný příští kandidát na prezidenta, lituje obětí v Paříži, ale dodává mnoho ale, a zase ale. To ani nechci komentovat. A teď si ho představte jako prezidenta.
– V Německu hnutí Pegida nenásilně a poklidně protestuje proti přistěhovalectví. A je všemi dostupnými mediálními a politickými prostředky zašlapáváno do země.
– Anonymové ohlásí proti demonstracím tohoto hnutí atentát. A policie namísto aby demonstraci hájila a hledala ty co vyhrožují, tak jí zakáže. Další malé vítězství islámských teroristů na cestě k tomu velkému.
Dalo by se pokračovat. Ale řekněme si jedno – několik desetiletí pěstovaný multikulturismus, podporovaná imigrace, nenazývání problémů jejich jmény, zavírání očí před nejkřiklavějšími případy vede k tomu, že se situace zhoršuje. Nebo chce někdo tvrdit, že je to celé teď lepší než před nějakými dvaceti lety?
Takže správné řešení je jedině změna. A určitě není správné řešení dělat vše pro to, aby to jelo ve starých kolejích. To, že multikulturismus obohacuje evropskou kulturu slyšíme už mnoho desetiletí. Jistě, s tím lze souhlasit, ale otázkou je to, o co jí obohacuje? Některé odpovědi jsem napsal výše.
Autor: Tomáš Flaška
40 Komentářů
Tomáši, odkud máš informaci, že “ve Francii se nesmí používat slova ´islám, muslimové, islamisti´”? Vždyť je to naprostý nesmysl. Pro důkaz stačí otevřít jakékoli francouzské noviny, třeba Le Figaro… : http://www.lefigaro.fr/vox/religion/2015/01/19/31004-20150119ARTFIG00266-francois-hollande-et-l-islam-le-grand-malentendu.php . Ke zbytku snad jen, že:
“Pokojné nenásilné demonstrace německého hnutí Pegida” za sebou nechaly zavražděného dvacetiletého Eritrejce.
Hamás je proti Abbasově palestinské vládě v opozici.
K tomu zákazu používání označování slovy islám, muslim apod. – někde jsem to četl a bohužel to teď nemohu dohledat. Nicméně byl to asi jediný zdroj a proto na tom tvrzení zřejmě nemohu trvat. Budu hledat dál, když to najdu, dám to sem.
—–
Co se týče toho dvacetiletého Eritrejce – tak to byla klasická reakce masmédií: Vidíte k čemu nenávist k muslimům povede, už tu máme mrtvého a hned se to rozmazávalo na všech frontách, dnes a denně. Dnes jsem zaslechl v rádiu, že policie usvědčila jeho spolubydlícího. Prostě stále se opakující klasika.
Ono s tím zákazem používat slova o islámu a muslimech to asi nebude zákon, ale autocenzura a strach, aby někdo nebyl označen za islamofoba. Prostě strach nazývat věci pravým jménem. A s tím je potřeba právě skoncovat. Asi jsem to v článku napsal poněkud nepřesně a tak se omlouvám.
Kdyby v Evropě nebylo snahy o toleranci vůči jiným etnikům, nebude tu ani současná tolerance k židům/Židům. Voláte-li po restrikci vůči specifickým projevům islámského života, vlastně voláte i po restrikci vůči specifickým projevům židovského života vycházejícího z víry židů/Židů. V důsledku umožnění takových restrikcí dojde následně i k útokům proti křesťanské orthodoxii a nakonec v Evropě zůstane co? Zvrácený hodnotový systém, který bude dovolovat nahotu, ale bude ženám zakazovat nosit na veřejnosti šátek, kdy si gayové budou adoptovat děti, ale muži s plnovousem budou považováni za nebezpečné fundamentalisty. A pak podívejte se lépe, kteří židé/Židé z Evropy odcházejí!!! Liberálové? Ti rozhodně ne… Vaše vymezování se povede akorát k tomu, že židé i muslimové z Evropy zmizí a zůstane tu maximálně jakési povolené impotentní zbytkové křesťanství, nebo křesťané odejdou také, protože to co tu bude, bude jen “volnost, rovnost, bratrství” pro výběrové skupiny – spíš asi Gayropa než Evropa… Obávám se, že Váš článek je pláč na špatném hrobě…
Tomáši, já běžně francouzský tisk čtu a občas sleduji i francouzské televizní programy. Islám se tam přetřásá poměrně častoi, slova islám, islamismus, muslim, rozhodně nejsou nijak obcházena, článků s takovými tématy se dají najít stovky a stovky, a to i v hlavních denících, například http://www.parismatch.com/Actu/Societe/Cherif-Kouachi-ami-d-enfance-d-un-tueur-de-l-Etat-islamique-Boubaker-El-Hakim-685628 , http://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2015/01/21/que-pese-l-islam-en-france_4559859_4355770.html , http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2014/11/18/01016-20141118ARTFIG00158-le-profil-inattendu-des-djihadistes-francais.php , https://www.youtube.com/watch?v=qdwUxUdGnd4 , https://www.youtube.com/watch?v=qdwUxUdGnd4 … A pokud jde o to Německo – peníze jsou samozřejmě stejně hloupý důvod pro vraždu jako nenávist… Ovšem i když tentokrát se tedy opravdu v důsledku demonstrací “nic nestalo”, pořád je tu deset lidí, zavražděných mezi lety 2000 a 2007 v sérii “kebabových vražd…
ad 4) Ari: Myslím, že se shodneme že situace je horší než před dvaceti lety, nebo před 40 lety. Je tu větší nenávist, více mrtvých, více předsudků. A tendence je zhoršující. Vy navrhujete zachovat status quo, tedy to, jak to jelo doposud. Žádná změna. Já myslím, že se to neosvědčilo. A za dalších 10 let to bude zase o dost horší. To se mi zdá nepřijatelné. Nemohu se smířit s tím, že by se dělalo, že se nic neděje a vesele se budeme smiřovat s tím, jak je vše čím dál tím horší.
Kritizujete mě, ale sám s nijakým novým, nebo jiným nápadem nepřicházíte. Nemyslím si že v Evropě není tolerance k jiným etnikům. Proč nám (teď mluvím za Čechy) nevadí Vietnamci, Ukrajinci, Černoši…? Ale musí tu být netolerance k náboženství, které přerůstá v politikum. Když si chce někdo 5x denně mlátit hlavou o zem, je to jeho problém. Ale v momentě, kdy kvůli své víře, byť sebemenším způsobem, začíná omezovat své okolí, už to není náboženství, ale politikum. A těch případů zasahování islámské náboženské víry do okolí nalezneme více než dost. Některé jsem popsal.
Ad 6.) V České republice (zatím) není více mrtvých, než před dvaceti lety. V roce 1990 tu skupina českých mladíků řetězy a tyčemi napadla vyhlédnutého Turka, nakonec ho zabili nožem. V roce 1991 umlátili Emila Bendíka, téhož roku mladý skinhead zabil a vykuchal šestileté romské dítě. O dva roky později skupina Čechů utopila sedmnáctiletého cikána Tibora Danihela (ani nedovolili, aby mu někdo pomohl!). V roce 1997 si dva mladíci vyrazili “pokřtít nůž”, což provedli zavražděním jednoho súdánského studenta a vážným zraněním druhého V roce 1995 skupina mladíků vnikla do domu romské rodiny a zavraždila majitele, Tibora Berkiho.V roce 1998 skupina mladíků utopila v Labi Helenu Biháryovou. V roce 1998 a 2001 skinheadi zabili další dva Romy. Ale od roku 2007, kdy skinheadi v Hodoníně upálili šestadvacetiletého Roma Jana Tótha (což nakonec nebylo hodnoceno jako rasistický čin, ale vražda) se v ČR žádný “zločin z nenávisti” neprojednával.
Taky není pravda, že by se dalo říct že “nám” (Čechům) nevadí Vietnamci, Ukrajinci, černoši. To může říct (napsat) jen člověk, který v pozici Vietnamce, Ukrajince nebo černocha v Česku nikdy nebyl. Dostala jsem řadu výhružných dopisů, které vůbec nezmiňují náboženství – stačí jen to, že manžel je černoch. Kamarádka, jejíž nigerijský manžel je zbožný evangelík, má úplně stejné zkušenosti, včetně verbálního napadání na ulici a v prostředcích MHD, zhoršených možností při hledání zaměstnání nebo bydlení. Vídám, jak se policie i místní často chovají k Vietnamcům.A Ruska, se kterou pracuji (a mluví velice! dobře česky) je v práci minimálně dvakrát do měsíce zákazníkem “posílána domů” nebo jinak marginalizována kvůli cizímu původu – nemluvě o zkušenosti, kdy jí, postarší paní, lékař odmítl poslat na vyšetření s tím, že “vy Ukrajinci se přežíráte a chlastáte, to máte z toho”.
Situace je horší v Evropě, u nás snad ještě ne. Ale jsme v EU, máme Shengenskou volnost pohybu a je proto potřeba myslet v Evropských měřítcích.
Jinak, to co popisujete Karimo, jsou politiváníhodné věci s kterými já osobně nesouhlasím. Ale není tu hnutí, které by vystupovalo proti Vietnamcům, Černochům… jako skupině (tedy až na neofašisty, ale to se snad shodneme že je marginální, nezákonné a většinou společnosti odsuzované). Naopak jsou zde iniciativy vystupující proti islámu. Proč? Protože islám je víra (ve vašem případě), která se může stát až fanatická bez ohledu na okolí (např. muslimové požadující v práci zákonné přestávky na modlení, nebo požadující aby ženy ošetřovala jen žena a nikdo jiný) až po extrémně teroristickou (teroristům poskytuje ideové východisko a následně zdůvodnění jejich činů). A to je právě ten rozdíl mezi tím být rozeným Ukrajincem, Romem …. nebo být věřícím muslimem. Víra tak přechází v politikum.
ad.8)Každý pracejíci má právo na přestávku a když ji někdo chce využit místo pravidělný cigarety na modlení, je to jeho věc. Co je na tom nezakonního? To jsem se nedávno zamyslel nad tím, jak šéf – nikoliv moslim, ale ortodoxní křesťan – přišel za mnou a řekl mi, že dnes v místnosti, kterou mi dali ku modlení, musejí něco administratívně spracovat, takže mu mám povědět, kedy mám příští modlitbu, aby se mohli podle toho zařídit. Když jsem se na předchozím pracovišti zeptal jiného vědoucího (opět to nebyl moslim), jestli jednu místnost mohu používat k modlení, odpověď byla :”sicher-sicher, klar”- a s dodáním, že v Německu vedoucích vždy těší, když mají na pracovišti nábožních lidí, přičemž druh vyznání nehraje žádnou roli a on je taky věříci.Také jsem jednou otestoval kolegů.Když jednou přes přestávku jedli, tak jsem se při nich nečekaně pomodlil přesně podle – ja tomu tak říkam – zdravotního rituálu.Nesetkal jsem se ani s nadávkami ani s výsměchem, ale docela se jím to líbilo.A tak jsem se zeptal sám sebe, jak bych dopadl v České republice.Odpoveď jsem našel u čisla 8. A právě takový postoj je politikum, nikoliv aplikace vlastního práva.
S tou modlitbou je to v pořádku, pokud je to druh práce, kde to nepřekáží. Ale když je kvůli nárokům na modlitbu potřeba upravit pracovní přestávky pro všechny (třeba výrobní pás) nebo rozvrh ve škole, tak už to v pořádku není. A pak je to politikum.
Ad 8.) Tomáši, (mimochodem, netykali jsme si? Jestli ne, tak se omlouvám!), samozřejmě, že existují i hnutí čistě jen xenofobní, která se místo údajné nebezpečnosti náboženské ohání nebezpečností ekonomickou, zdravotní, kulturní, proticizinecká rétorika a diskriminace se nevyhýbá ani politickým stranám: ODS vnímá, podle svých oficiálních stanovisek z roku 2010, jako hrozbu pro tradiční hodnoty imigraci nejen z islámských, ale i z afrických zemí. Ivan Langer v roce 2009 zakázal udělování dlouhodobých víz Vietnamcům. Pravděpodobně si vzpomínáte na Republikánskou stranu, pro kterou byli ohrožením všichni cizinci bez rozdílu, Národní stranu a v současnosti nejvýznamnější Dělnickou stranu sociální spravedlnosti (původně založenou bývalými členy Sdružení pro republiku). Strana svobodných občanů by imigraci řešila vojensky.
To, že IvČRN – hlavně na internetu – nejvíce ječí, ještě neznamená, že je originální, jedinečná nebo nejmasovější.
Fanatickou se může stát jakákoli víra a jakékoli přesvědčení. Pokud jde o ošetřování u lékaře, není to islám, co by nařizovalo, že ženu smí ošetřovat jen žena a muže jen muž! V případě nutnosti (ohrožení zdraví nebo života) může být žena ošetřena i mužem a naopak, jelikož islám stejně jako judaismus klade zachování života na první místo. A pokud zdravotní problém není akutní, je právem pacienta, aby si vybral ošetřujícího lékaře. Nedělají to jen muslimové, mám řadu nemuslimských kamarádek, které dávají přednost gynekoložce před gynekologem nebo naobak, případně i zubařce před zubařem atd. Na důvodech snad u této “genderové diskriminace lékařů” tolik nezáleží. Ne každému je příjemné svlékat se před příslušníkem opačného pohlaví (radši byste mladou krásnou proktoložku, nebbo proktologa? Hm? ) případně mu sdélovat intimní detaily ze svého života. Náboženství v tom může hrát roli, ale také nemusí.
Přestávky na modlení “ze zákona” nejsou ani ve většině muslimských států. Další věc je, že taková povinná modlitba se nemusí vykonávat přesně v daný čas, pokud tomu brání závažné důvody – nehledě na to, že její provedení netrvá více než 2 – 4 minuty, čili podobně dlouhou dobu, jakou zaměstnanci zabere návštěva WC. V mezinárodních společnostech s je celkem běžné, že v budovách (i v ČR) mají modlitebny (nejen! – ale také – pro muslimy) aby se jejich zaměstnanci cítili respektováni. A k modlitbě si mohou zaskočit stejně samozřejmě, jako si zajdou do kuchyňky udělat kávu.
Z islámu se může stát politikum… jistě. Ale ruku na srdce, opravdu jste přesvědčen, že kdyby například Palestinci byli, řekněme, hinduisty, ustanou jejich útoky na izraelské cíle?
Ano Karimo, tykali jsme si. Ale s tím vykáním jsi v diskusích tady začala ty :-).
Jinak co se týče Palestinců tak si myslím, že kdyby za sebou neměli islám a podporu islámských států, jejichž cílem je vyhlazení Izraele, tak už dávno došlo k nějakému smírčímu kompromisnímu řešení.
Tomáši, nic ve zlém, ale to, co jste „předvedl“ ve svém úvodu textu (článku) je na úrovni velmi zjednodušující neonáckovské argumentace.
Například ten případ z Ostravy, vyznívá to, jako by existovaly nějaké instrukce k zamlčování či k nadržování. Přitom zásadní problémy jsou většinou v lidech.
Uvedu jiný příklad. V severních Čechách (na rumbursku) cca před dvěma lety došlo ke znásilnění, podle portrétu, který sestavila policie a rozšířila po okolí, bylo záhy jasné, že pachatelem je Cikán (recidivista), místní policie pracovala rychle a místní Cikáni sami poradili, kde by ho bylo možné dopadnout. Dopaden byl, dalo by se říci „konec dobrý“, ale ne… Prokurátor neshledal na případu takovou společenskou nebezpečnost, aby bylo třeba poslat Cikána na vazbu. Práce policie tak byla na nic, po dvou dnech se Cikán promenoval po Rumburku a s úsměšky potkával i svou oběť. Prokurátor tak zmařil jak rychlou práci policie, tak ochotu cikánské komunity spolupracovat na dopadení pachatele.
Nemyslím si, že by existovala nějaká tajná směrnice (v ČR se vše tajné záhy vykecá), která by říkala, že se tolik Cikánů nemá posílat na vazbu nebo do vězení. Prokurátor (resp. státní zástupce – jak se dnes říká) jednal o své vůli, jednal špatně, ale nenese žádnou odpovědnost. Chyba je tedy v systému, který nenutí státní úředníky jednat správně, ale naopak jim umožňuje jednat svévolně.
Málo která úřednice má nervy na to, aby jí tam vřískala parta mrňavých Cikáňat a raději najde nějakou cestu, jak jejich matce něco dát, uspokojit její požadavky, aby rychle zmizela. Opět je zde chyba systému, který umožňuje vytvářet na úředníky přímý či nepřímý nátlak. To je ta negativní stránka „soužití“ s touto komunitou. Na druhou stranu, není pro ně práce, prostě NENÍ, hledají ji těžko, takže sama jejich sociální situace je často tlačí nejen na okraj společnosti (do tzv. vyloučených lokalit), ale i ke kriminalitě – Čech v bezvýchodné situaci cítí hanbu a v mezní situaci páchá sebevraždu, Cikán v bezvýchodné situaci atakuje úřady a v mezní situaci jde krást nebo spadne do organizovaného zločinu.
V posledních třech letech jsem žil střídavě v německém Königsteinu, kde jsem pracoval a v české Doubici (kousek od Krásné Lípy u Rumburka) kam jsem jezdil na chalupu, takže mám osobní zkušenost s tím, jak v obou místech vnímají majority „původního“ obyvatelstva chování a život minorit. Zažil jsem Cikána, který se rozhodně nebál práce a snažil se ji udržet, viděl jsem ho pracovat ve stavební firmě a viděl jsem ho cca hodinu po pracovní době, jak odpoledne dělá už na další stavbě pro jinou firmu, měl manželku, dvě děti, byt…, snažil se nespadnout do problémů, které měli jiní. Ale zažil jsem i organizované cikánské gangy, které projížděly neustále skrz vesnice a koukaly, kde by co šlo vykrást, zažil jsem, jak se pokusili např. ukrást našemu sousedovi lešení a když je vyplašil, tak naskákali do auta a utekli… Mluvil jsem často s místními policisty, třeba o omezování množství benzínu na služební výjezdy a řadě jiných problémů, které jim znemožňovaly dělat svou práci efektivně. Štvalo mne, když jsem v německých zprávách četl o české kriminalitě v Německu a věděl jsem (např. z fotografií pachatelů), že to byla povětšinou kriminalita cikánská. Nedělám si tedy iluze, ale také mi vadí házení lidí do jednoho pytle a vadí mi vytváření atmosféry, která vnucuje dojem, že stát má nějaké specifické příkazy, které neumožňují prohřešky trestat nebo je jasně pojmenovat. Tak to rozhodně není.
Dnes všichni píšou (i Vy) a mluví o Romech, ale tento patvar je nesmyslný, nicméně setkávám se s opakovaným strachem použít slovo Cikán, jako by na něm bylo něco hanlivého, stejný nesmyslný „strach“ jsem zažil paradoxně dokonce i u našich kolegů z USA, takže to není jen evropský trend. Jenže tohle není nic, k čemu by bylo v rámci multikulturní společnosti vůbec nutné zacházet, tohle si majorita udělala sama, tohle bylo lidem vnuceno skupinkou intelektuálů a další, kteří nechtěli vypadat, jako burani to přijali od nich a stále to dodnes papouškují. Stokrát opakovaný nesmyl se stal zvykem.
Pronajímali jsme si chalupu v Doubici v době, kdy v média popisovala konfliktní atmosféru mezi minoritou a majoritou v Rumburku a ve Varnsdorfu, v té době se tam podle médií organizovaly demonstrace a pochody, bylo to velmi živé. Náš řidič se bál jet se služebním mercedesem do Rumburka, jak byl ovlivněn médii, ale kvůli podpisu smlouvy jsme tam museli, byl hezký slunečný den a na náměstí posedávali na lavičkách Češi i Cikáni, pohoda… děti z obou etnik pobíhaly kolem rodičů, nikde žádné známky nenávisti nebo nervozity. Za celé tři roky jsem tam nezažil žádný otevřený etnický konflikt, žádný projev vzájemné nenávisti, byl jsem tam v různých dnech a v různých hodinách, ano nežil jsem tam, ale jezdili jsme třeba nakupovat do obchůdku, který byl jen přes ulici od jedné z tzv. vyloučených lokalit, ani tam jsme nikdy žádný problém neměli ani neviděli…
Vy jste zmínil jako bezproblémovou komunitu Vietnamce. Zkuste se však vypravit někdy do Hřenska, podívejte se jak „obchůdky“ se šmejdem, který nikdo zjevně nekupuje (ani Češi ani Němci) stále zůstávají na svých místech a zamyslete se, jak je to možné. Je to možné jen díky tomu, že je to místo (německou policií opakovaně potvrzeno) které je součástí obchodu s drogami. Jak je však možné, že to tam stále zůstává? Jak je možné, že to stále hyzdí jinak malebný ráz městečka? Vše se nachází v soukromých domech a na jejich pozemcích, většina vlastníků těchto domů žije někde jinde (třeba v Praze), zdá se, že to nikdo nedokáže ovlivnit (nemůžeme zasahovat do soukromého majetku), když zatknou jednoho Vietnamce, nahradí ho rychle jiný. Trh s drogami v příhraničí jednoznačně ovládá vietnamská mafie. Ale Vám Vietnamci připadají lepší než muslimové. Ano Vietnamci nemají (nevznášejí) doposud žádné veřejné náboženské požadavky, oni jsou pěkně zticha a velmi jim vyhovuje, že do jejich komunity nikdo nevidí, ale běda, když některý z nich vybočí z řady, nebo když třeba jeden druhého nazve psem (jak se to stalo vloni v Karlíně) to nemají ani k vraždě daleko… Věřící Vietnamci jsou povětšinou buddhisté nebo katolíci, v Německu se i vietnamská katolická komunita drží stranou od ostatních katolíků (asi mají své dobré tradicionalistické důvody). Vietnamští buddhisté si své chrámy v zahraničí budují většinou jako neveřejné, nicméně většinou nebrání ve vstupu do nich nikomu, kdo o nich ví, kde jsou – v ČR je to např. v areálu SAPA v Libuši, kde mají dokonce ambice postavit velký veřejný chrám. Každý chrám (svatostánek) je místem určitých rituálních pravidel a omezení, takže se můžeme dočkat i veřejných vietnamských (buddhistických) náboženských postojů, které nás mohou překvapit, nebo nám mohou připadat těžko slučitelné s naší „kulturou“. Ostatně Vietnamci v ČR jsou rozhodně větší minoritou než muslimové a celkem pravidelně se jejich komunitou zabývají bezpečnostní výbory obou komor Parlamentu ČR a zaměstnávají i část BIS. Takže bych je neviděl tak idealisticky, jako je vidíte Vy. Já nemám nic proti muslimům a nemám nic proti buddhistům (Vietnamcům). Když však s drogami kšeftuje Arab nebo Vietnamec, tak patří za mříže – ať už o sobě tvrdí, že je muslim či buddhista.
Tedy, já vůbec neříkám, že se má zachovat status quo. Naopak – současný přístup je však nevyvážený, neměří všem stejným metrem a nenutí nikoho (politiky a úředníky) činit skutečně odpovědné kroky. Na současných problémech si jen ohřívají svou polívčičku lidé, kteří se snaží vstoupit (Konvička) nebo vrátit (stará mrtvola Volfová) do horních pater politiky. Neexistují však nová zjednodušující “řešení”, ono by někdy naopak stálo za to podívat se do minulosti, naši předkové totiž nebyli vůbec tolik tolerantní, ale až na některé excesy soužití více etnik zvládali, paradoxně se totiž nebáli a dokázali těm etnikům dát větší autonomii. Možná by stálo za to podívat se, jak to fungovalo v minulosti a nemyslet si, že třeba za vlády Soběslava II. byli Češi, Němci či Židé primitivové…
Hm, Igore, dneska už hádám mají lidi strach, odporovat musimovi. Takže žádný výsměch, žádné nadávky? Třeba se prostě báli, že je v souladu se svou vírou pak napadnete. Já bych se osobně bál, být v blízkém denním kontaktu se zastáncem agresivní ideologie, z takové práce bych se snažil prostě odejít. Sám nejsem agresivní, takže bych asi nenašel odvahu, zkusit vypudit vás jako muslima jinam.
Ale kam máme odejít, když takoví jako vy přicházejí do naší země a netají se tím, že je jejich povinností nás donutit se podřídit jejich víře, nebo nás vyhubit?
To je ostatně ten jednoduchý rozdíl od židů a křesťanů, ti totiž nemají povinnost, vybíjet nevěřící.
Jinak ale souhlasím, co děláte o přestávce, je vaše soukromá věc, jak píše Tomáš v 10.
Tak to byl omyl, omlouvám se! :-)
Palestinci právě té podpory islámských států moc nemají – dokonce ani té morální. Možná právě TO je příčina řady zoufalých činů.
http://www.gatestoneinstitute.org/4463/palestinians-arabs-betrayed-us
http://www.nytimes.com/2014/07/20/world/middleeast/palestinians-find-show-of-support-lacking-from-arab-nations-amid-offensive.html?_r=0
Příklad hinduismu jsem uvedla právě proto, že v Indii se děje něco podobného – rozsáhlé teroristické útoky s desítkami civilních obětí, ve jménu hinduistického nacionalismu, znásilňování jeptišek, vypalování kostelů a mešit, upalování a hromadné znásilňování křesťanek a muslimek, obviňování sester Matky Terezy z obracení dětí na křesťanství (a vypalování kostelů kvůli tomu)… a nic není platné, že jiní hinduisté se takovému spojení brání.
Ari, víceméně máte pravdu ve svých postojích, ale nesouhlasím s vámi v jedné věci. Říkáte, že neexistuje nějaká direktiva pro nadržování Cikánům, že kdyby existovala, tak by se to vědělo. To je rozumná úvaha. Čím si teda ale vysvětlujete, že to v Čechách poslední roky vypadá, jakoby taková tajná direktiva existovala? Já mám dojem, že to je určitý nepsaný status quo, který brání například tomu soudci z vašeho příkladu, spravedlivě odsoudit cikána. A že jen nepsaný? Kecy o positivní diskriminaci jste nikdy neslyšel? Jak moc se tyhle kecy promítly do legislativy a prováděcích předpisů nevím, ale zdá se mi, že se každpádně hodně negativně promítly do myšlení lidí.
Vietnamci se věnují kriminalitě stejně jako Češi, ne proto, že jsou Vietnamci, nebo ne proto, že jsou asi někteří z nich budhisti, ale prostě proto, že jsou lidi a lidi se kriminalitě občas věnujou. Proto asi vietnamská kriminalita málokomu nějak zvlášť vadí.
Muslimové naproti tomu jsou programově nepřátelští nemuslimům, je to skupina, kde podstatou její identity je právě nepřátelství k ostatním.
Takové záměrné nepřátelství k nečlenům není podstatou identity žádné jiné větší skupiny. Snad právě s vyjímkou těch neonacistů.
Tomáši, ano, máte pravdu, že to tak vypadá… Řekl bych, že svou roli v oné podivné “toleranci” některých úřadů (úředníků) hraje tradiční “předposranost” (s prominutím za ten vulgarismu) – tedy snaha nevytvářet si nepřátele a problémy. Tady svou roli (zvláště u žen) hraje třeba i představa Cikána, který Vás někde večer v nějakém tmavém místě pošimrá kudlou mezi žebry, pokud jeho manželce nevyhovíte. Naše kulturní stereotypy jistě mohou za spoustu nesmyslů a zbabělých postojů – možná více, než si vůbec nedovedeme představit.
Moji vzdálení příbuzní s nimiž jsem však byl ve velmi aktivním kontaktu – rodina s dvěma malými dětmi zmizeli před více než rokem nedaleko Halabu (Aleppa), v té době tam ještě neoperovali lidé z toho čemu dnes říkáme ISIS a v Halabu dokonce sídlilo několik západních “mezinárodních” organizací, které podporovaly rebely proti Bašáru al-Asadovi. Dnes jsou ze stejných rebelů úhlavní nepřátelé Západu, alespoň tak nám je nyní líčí naše média. Měl bych tedy velmi osobní důvody, proč islám nenávidět. Ale, za svůj život jsem potkal řadu slušných muslimů, kteří rozhodně morálně převažují nad partou fanatiků, třeba náš muslimský přítel (profesor dějin) se v Damašku dělí o svůj dům s křesťanskou rodinou, která přišla o domov.
Já mám řadu let na starosti vydávání křesťanských knih a časopisů v arabštině a perštině, za celá ta léta jsem se nesetkal s muslimem, kterému by to vadilo, který by mne považoval za svého náboženského nepřítele. Naopak jsem poznal mnoho muslimů s nimiž jsme našli shodu. Je možné, že je to tím, že já nejsem žádný liberál, ale jsem fundamentalista.
Evropa si opravdu pod sebou podřezává větev, ale důvody vidím naprosto jinde než Vy…
Omlouvám se za zmatek, přehlédl jsem, že příspěvek č. 16 nepsal Tomáš…
ad já-14)Poznáme sa? Igor a Ahmed Dietrich je stejná osoba.
Ari: máte v mnohém pravdu. I v tom, že mnoho muslimů je rozumných i navzdory svému učení, stejně tak jako křesťanů (bible je také v mnohém agresivní). Bohužel je to o procentech těch nerozumných a o jejich projevech (málokterý křesťanský nebo židovský fanatik se vyhodí do vzduchu spolu se stovkami dalších).
—
15) Karima: a jsme zase u toho, co jsem tu již tvrdil vícekrát a co nakonec vyplynulo i z této obsáhlé diskuse: víra je špatně. Většina zla se páchá ve jménu nějaké víry, z větší části proti projevům jiné víry. Bez boha a bohů by se lidstvo v celé své historii mělo o hodně lépe.
ad.20)Křesťan nebo žid se asi do vzduchu spolu se stovkami dalších nevyhodí, ale rozhodne ne marxistický číňan nebo japonec. Takže se mějme na pozoru před Okamurou!
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kamikaze
ad 20. Tomáši, každý něčemu věří, někdo třeba tomu, že se nedá věřit ničemu a nikomu. Těžko říct, jestli ti, kteří rozpoutávají války, nečiní tak hlavně z vlastní nenažranosti, z víry ve vlastní blahobyt. I to je ale nakonec víra. Bohové mohou mít mnoho podob, třeba vlastní břicho.
ad 20.ještě jednou) Co říka Robert Pape Ph.D.Prof.Political Science University of Chicago:“Terorismus je formou násilí a stejně jako rakovina má monoho různých podob.Víme, že máme rakovinu plíc, máme rakovinu kůže a všechny nemají stejnou příčinu a nepostihují všechny jednotlivce stejným způsobem. Když jsme přesvědčeny, že všechny druhy rakoviny nemají společnou příčinu, proč bychom si měli myslet, že ji má terorismus?Já si to nemyslím a tak jsem zkoumal nejvýraznější typ terorismu, sebevražedné atentáty. Sebevražedný terorismus má nejvíce obětí ze všech druhů terorismu podobně jako rakovina plíc zabíjí více lidí než ostatní typy rakoviny a u sebevraženého terorismu je specifický rizikový faktor, podobně jako u rakoviny plíc. V případě rakoviny plíc je to kouření, v případě sebevražedního terororu je to cizí okupace. Cízi okupace, více než náboženství, více než chudoba, více než jakýkoliv jiný důvod, je hlavním rizikovým faktorem pro vznik sebevražedného terorismu.“
Zatímco politici neustále propagují názor, že příčinou terorismu je hlavně nevědomost a chudoba, Dr.Robert Pape ve své knize Smrtí k vítězství píše, že přes 95% sebevražedných atentátů po celém světě mělo shodný strategický cíl, a to přinucení cizích ozbrojených sil ke stažení z jejich země. Tato kniha je hlavně akademickou studii sebevražedných atentátů. Dr.Pape zjistil, že pravděpodobnost výskytu sebevražedného atentátnika se v jakémkoliv národě 11x zvyšuje, pokud je země pod cizí okupací.
Dr.Pape dále říka: „Velmi často, když se pídíte, po hlubších příčinách v oblastech a částech světa, kde propukl násilný konflikt, kde došlo k teroristické činnosti a to jde daleko do minulosti, je zřejmě, že hlavní příčina netkví jen v chudobě a dle mého názoru také ne v nevědomosti, ale v pocitu nespravedlivosti a nějaké křivdy, ke které došlo a která stále přetrvává a nikdo s tím nic nědělá.“ Podobně říka Dr.Gunnar: „Podle mého názoru právě nespravedlnost, ponížení a útlak jsou nejčastějšími příčinami terorismu.“
Někteří lidé tvrdí, že teroristy motivuje náboženství, ale akademický výzkum Dr.Roberta Papeho toto tvrzení vyvráci: „Postupoval jsem tak, že jsme vytvořil první úplnou databázi všech sebevražedných atentátů po celém světě od roku 1980. První verze této databáze byla zvěřejněná před několika lety.A obsahovala údaje z let 1980 – 2003 –beru to jako verzi období před Irákem a druhou verzi od roku 2004 a dál beru jako údaje o tom, co se stálo po Iráku.A tyto údaje zcela jasně ukazují, že hlavní příčinou sebevražedného terorismu je cizí okupace. V období mezi rokem 1980 a 2003 došlo k 350 dokonaným sebevražedným atentátům, které provedlo 462 sebevražedných teroristů, kteří se sami zabili, a teď nemluvím o pokusech – toto jsou lidé, kteří se skutečně zabili. Na prvním místě za toto 24leté období vůbec není žádná islámská skupina; jsou to Tamilští tygři na Srí Lance. Tamilští tygři jsou marxistická skupina, sekulární skupina, hinduistická skupina. Dokonce většina těchto 462 sebevražedných útočníků byla čistě sekulární. Protože mnoho muslimských sebevražedných teroristických uskupení je často také sekulární, jako třeba Strana kurdských pracujícich v Turecku. Strana kurdských pracujícich v Turecku ,která v 90.letech provedla mnoho sebevražedných atentátů, je opět rudá marxistická „antiklerikální“ teroristická skupina.
Štastistika sebevražedných atentátov:
křesťané=8%
islamisti=21%
komunisti, socialisti=71%
Pokud by islám byl nějakým radikálním náboženstvím nebo by to bylo typicky jenom pro radikální muslimy, pak by se dalo očekávat, že tato tenká vrstva sebevražedných atentátů bude rozptýlená po celem světě. Je známo, že na světě je 1,4 miliardy muslimů, je známo, že určitý nepatrný počet muslimů bez ohledu na místo by byl ochotný provést sebevražedný atentát – ale to z údaju nevyplýva. Sebevražedné atentáty se soustřeďují v okupovaných oblastech.“
Minutáž: 29:19
Igore, asi se neznáme. Určitě ne osobně a na tomhle fóru jsem taky spíš náhodou, i když ne poprvé.
ad 20 – Tomáši, proč věříte, že víra je zlo ;-). Tím chci říct, že každý člověk se ve svých postojích do určité míry nevyhne nějakému stupni víry v něco, lhostejno zda Boha, ideologie, nebo jen platnost nějakých obecných představ či názorů. Potíže podle mě neplynou z víry, ale z jejího slepého uplatňování bez ohledu na ostatní složky lidské mysli a bez ohledu na okolí. A pak se dá myslím usuzovat, že nějaké učení (náboženství, ideologie, názor) je tím horší, čím důrazněji vybízí k takovému slepému uplatňování postoje víry, bez ohledu na zbytek reality.
V některých zemích se takovým agresivně-věřícím učením stal marxismus, jinde jiné věci. Můj strach z islámu plyne právě z dojmu, že islám takový postoj výlučné víry, nerespektující jiné (myšlenky, lidi, názory, hodnoty) uplatňuje velmi důsledně a je to neoddělitelné od jeho podstaty.
ad 23 – Hlavní příčinou sebevražedného terorismu je podle mě lidské zoufalství, ať z jakéhokoli důvodu. Jinak je to zajímavá a zřejmě dobrá analýza. Okupace a fanatická slepá víra (a´t marxistická nebo jiná) jsou jistě dobré klíče k takovému jednání.
Osobně nepochybuju, že viníkem dnešních potíží takzvaného Západu s islámem, jsou především chyby a zločiny představitelů tohoto Západu v nedávné historii. To bohužel nic nemění na tom, že jako jediné řešení jak zajistit přežití své kultury a hodnot a i své rodiny, vidím nějakou formu ochrany před islámem. Je vina evropskýc politiků, že muslimové nežijí v klidu ve svých historických zemích, ale v Evropě. Nevím, jak by tuto vinu vůči muslimům mohla dnešní generace odčinit, ale to co mě zajímá, je spíše to, jak zabránit, aby budoucí generace Evropanů za tuto vinu pikala.
ad.24)Skuste se více zamyslet nad slovami rabína a sledujte taky jeho analýzy z linku, který vám přesílam – samozřejmě, jenom když budete chtít, dobrovolně.Podobne témy nájdete v mém archívu autora.
https://www.shekel.cz/33779/interview-s-rabinom-marcom-schneierom
ad.ja)Váš anonym “já” je jediným důvodem, proč jsem Vás neoslovil po jméně – totiž neznám Vaše jméno a oslovit vás já se mi zda čudný.Jinak tá analýza nebyla má, ale ze zaslaného linku filmu: “Džihád proti terorizmu.” Jenom jsem to opsal. Díky.
Kde sa vzala počas FR.láska ku gilotinám?Možno v nepochopení,že Rovnost je vždy jednosmerná,totížto smerom nahor.Slabí Melisania požadovali rovnost so silnými Aténami,Seguntum volalo do Ríma,sansculoti žiadalo rovnost so šlachtou a duchovenstvom.Rovnost môže byt klasický požiadavok slabších a chudobnejších.(Mier sa uzatvára len zo silným.Benzion Netanjahu).
Navstane otázka,či ,,rovnost(mier,pokoj)”nie je dobre maskovaným bojovým heslom,ktoré povedané zrozumitelne znamená:,,Viac”!
A možno by sa dalo,,liberté,égalité,fraternité(pokoj,mier)”prekladat a či rozumiet:,,viac moci,kapitálu,…..”pre mna a mojích priatelov!
Daj niekomu uniformitu(hoc aj uniformu) a už je blbec na svete.smile
Multi-kulti je dobré,islám je dobrý a čo je dobrý?
Ad 20. Tomáši Vy neustále ignorujete fakt, že takový křesťanský fanatik hovořící s Bohem
http://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa
se kvůli svému džihádu nemusí opásat pásem s trhavinou. Jemu stačí zdvihnout telefon a vyslat z Diego Garcii
http://cs.wikipedia.org/wiki/Diego_Garc%C3%ADa
anděly smrti na lov duší v okruhu tisíců kilometrů.
Tomáši Vy když něco rozebíráte, tak se soustředíte vždy jen na jeden aspekt, právě na jeden extrém z množiny informací k dané problematice. Což dělám také, ale Vy zárověň ignorujete existenci něčeho jako je gaussova křivka a faktu že existuje i její druhý konec.
Zamyslete se nad tímto – když by nebylo abrahámovských naboženství, zrodil by se humanismus? – Totiž jak by své ideie o rovnosti prosazoval, o jakou autoritu by se mohl opírat?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Humanismus
Víra ve své fanatické podobě přinesla mnoho zlého, to ano, ale málokdo se zabývá tím jak by svět mohl vypadat bez těch atributů, které já vnímám právě jako ten humanismus. Mohl by to být svět, kde by otec rodiny prodával kvůli zlepšení cash-flow nejslabšího člena, tudíž možný slabý článek třebas na součástky?
Aha Erichu. Už to chápu. Srovnáváte amerického prezidenta s islámskými teroristy. Já už tu delší dobu vypozorovávám vaši, nazvěme to jemně, nechuť vůči Americe. Ale to by ta diskuse sklouzla někam jinam, než o čem byl tento článek. A i to jsem vypozoroval, že když vám dochází argumenty, tak přesně o to se snažíte – zavést diskusi jinam. Takže pokud amerického prezidenta nazýváte “křesťanský fanatik hovořící s Bohem”, pak podobně nazývejme desítky, stovky a možná i tisíce “islámských fanatiků hovořících s Aláhem”. Jejich velká množina je bohužel i v Evropě.
Ad.27 Dany to Benzionovo sdělení které vtloukal do hlavy svým klukům je důležité právě v tom, co vněm sice přímo nazaznělo, ale co bylo jeho poselstvím – se slabým mír neuzavírej – čili zadupej ho do země. Nikde žádná zmínka o pravdě, právu, spravedlnosti. Jen poselství – se slabým neměj slitování tj. žádný mír. Bibi je dobrým synem.
Erichu,presne o tom som písal.O jednosmernosti!A maskovaní!(Mier!Postoj,však mierim!)Slabší chce rovnost a silnejší opak.Atény vyvraždili Melissu(za požiadavku sa rovnat,Senát mal v paži Seguntum(Dum Romae consolitur,Seguantum expugnatur)….
Tomáši proč by se měl křesťan opásat výbušninou, když to dovede mnohem efektivněji??? Pro něho dopravit nálož z bodu A do bodu B není problém.
Není možné nenávidět výsledky působení třebas Talibanu a zavírat oči nad jeho duchovními rodiči.
Není možné bojovat s terorem a zároveň držet ochrannou ruku nad Saudskou Arábii
Není možné hovořit nenávistně o Rusovi kvůli sochám Stalina a Gruzínce milovat a zvát ho do NATO.
http://www.nydailynews.com/news/world/towering-monument-soviet-dictator-josef-stalin-restored-georgia-article-1.1412693
Jaké docházení argumentů? Tady nikdo existenci militantních muslimů nezpochyňuje. Ani extrémní radikalismus v SA, v Pakistánu.
Ale já prostě vidím cílenou snahu navléct ne jen psychopatům, ale všem židovskou hvězdu a pro ospravedlnění použít obsah Koránu. A vůbec zapomínáte na možnost, že ti kdo toto dnes dělají se jednou mohou začíst i do Bible.
Ano ač milovník těžké techniky – té zelené, nemám rád výsledky humanitárního působení amerického vojensko průmyslového komplexu.
A protože se na rozdíl ode mne zajímáte o ekonomiku, tak hledaje varování senátora Fulbrighta našel jsem toto ( viz odstavec o vojenském keynesiánství ):
http://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie/vojenske-keynesianstvi-vojenske-vydaje-a-rust-militarizace-ekonomik-vyspelych-zemi-sveta
Erich: Tomáši proč by se měl křesťan opásat výbušninou, když to dovede mnohem efektivněji??? Pro něho dopravit nálož z bodu A do bodu B není problém.
————
Ten křesťan to nezkouší dělat proti civilním nevinným obětem. Ten křesťan to dělá sofistikovaně právě proti těm, co by to jinak proti civilním lidem udělali. A když se splete, nebo zneužije, tak se vyšetřuje, odsuzuje a trestá. Ti jiní, když se povede zabít hodně lidí, jásají a provolávají slávu Aláhovi. To je právě ten rozdíl mezi křesťanem a muslimem.
Ad 31 Danny na rovinu – doufám, že to není Vaše krédo? Protože jednou už jste Benziona zmiňoval.
ad igor – jen mi bylo líno psát se s jménem, omlouvám se.
ad Erich – vám připadá že současný americký prezident je křesťan? To jistě není. Těžko říci, zda je žid nebo muslim, nebo snad pragmatický ateista, předstírající příslušnost k nějaké skupině dle potřeby.
Je zajímavé, že z hlediska morálního hodnocení jeho skutků, je to úplně lhostejné.
Užitečnost abrahamovských náboženství pro rozvoj humanismu – ano, máte jistě pravdu. I když, bez ohledu na velký historický kulturní přínos islámu mám dojem, že k vývoji humanismu islám nijak nepřidal, snad ani nepřímo. Dnes jsme ale už o kousek dál a otázka je, jak pokročit dále, s dědictvím výhod i chyb humanismu i těch náboženství. Tedy, podle mě, zda dokážeme pokročit dál, alebo se kultura vrátí zpět a ten humanismus zase (za)padne, pohřbený návratem k nějaké nepěkné podobě nějakého fundamentalismu.
Ad 33. Na Neviditelném psu se nad mrtvými muslimskými dětmi zásadně neštká, jásání je vítáno. Když někdo nesouhlasí a k tomu přizná své židovství, navrhuje mu tamní elita znovuobřezání, v místě někde pod krkem. V mém okolí, mezi křesťanskými sionisty nikdo nikdy nezapochyboval. Jen jsem vždy slyšel – Oni přeci nemilují své děti. Chcete vidět tanec breslavských chasidů mezi granáty ráže 155mm, určenými pro Gazu? Myslím, že si nemáme co vyčítat, navíc máme stále lepší skóre.
Jestli “křesťan” tj. my něco umí opravdu sofistikovaně, tak to kvalitně mlžitt vymýšlením eufemismů – pro civilisty na pyré použije “collateral damage” pro bombardování “kinetický útok”
to 36
Pokud je oficiálně víceméně znemožňováno, bránit se a vystupovat proti přistěhovalectví, nelze se divit, že frustrovaní lidi se vyjadřují na těch několika málo místech, kde dnes veřejně mohou, poněkud bezohledně. Nezbývají-li rozumné způsoby obrany, nastanou ty nerozumné. V českých podmínkách to je jen drsná nehumánní rétorika na webu, v horších podmínkách okupovaných muslimských zemí to jsou pak ty sebevražedné atentáty.
V obou případech je to ale produkt stejného zla – těm lidem byly odebrány přirozené a jednoduché způsoby, jak se starat o svou vlast, proto volí takové způsoby, jaké jim zbyly.
Oblíbené fráze politiků NATO bych snad taky neviděl za typickou reakci křesťana a “našince”. Jmenovitě typický český ateista tyhle kecy má snad už dávno prokouknuté jako hnusnou lež. A jinak jde o pojmy, pocházející především z USA, kde už v politice moc praktického křesťanství nenajdete. Používáte-li pojem “my”, křesťané a když se bavíme o Evropě, jsou to myslím pojmy trochu mimo.
Souvislost s tématem tohoto článku to žel ale trochu má – myslím, že dokud si nejen američtí ale i naši politikové a novináři myslí, že jim takovéto fráze projdou, nebo nějak k něčemu poslouží, není to s námi moc dobré.
Erichu,kedze chcem nepatrit k ,,informovaným”ludom,ktorí vedia o dnešku všetko,niečo o poslednom týždni,sotva niečo o minulom roku.Nechcem premierou informácii trhat suvislosti a zahrabávat dejiny pod príval noviniek.Pozerat na ,,denný prehlad zpráv”a hned na druhý den do toho hovorit.Síce NEVEDIET nič,ale vyznat sa.smile
Netanjahu bol citovaný,lebo je docela blízko,dal by sa použit aj Lao tse:,,kto sa stavia na špičky,nestojí pevne”.(kto chce porozumiet,prozumie.)
Ak by sa dal nazvat Patton:,,Nechcem aby moji vojaci zomierali za svoju vlast.Chcem aby tí druhí zomierali za svoju vlast”.smile
Krédo?Napadá ma jedno:,,Zvítazit nad ludmi,to je mat silu,zvítazit nad sebou,to je byt silný…”.
K otázke tolko omielanej satire.
Sokrates:,,nie je možné suhlasit s Homérovými veršami:,,Neuhasitelné salvy smiechu prepukli medzi blaženým božstvom,ked videli Héfaista pri práci chodit po dome”.Napadá ma,že tieto veci,hoc pravdivé,by sa nikdy nemali posuvat malým detom alebo ludom nezrelým.Bolo by vhodné ich zamlčat….”(koniec druhej knihy Ustavy).Takto činí naša spoločnost a čo vykonala iná strana?
Ad 35. Vkládal jsem do Obamy naděje, že se snad politika velkého klacku přerodí v politiku sice pevných zásad ale zárověň dialogu a snahy o pochopení druhých. Jenže útoky predátorů narostly, Libye, Syrie v rozvalu. Tam je v přímém přenosu jasně vidět jak jsme “zásadoví” ohledně nepodporování zla.
Podle Obamových šedivých vlasů bych řekl, že ať už tam šéfuje kdokoliv tak účty skládá v prvé řadě těm kdo mají moc a peníze – korporacím. viz můj odkaz ve 32.
K tomu mému dráždivému MY. My ( míněno obecně )s velikou lehkostí rádi uplatňujeme kolektivní vinu nejenom vůči názorové opozici, ač nás neskutečně dráždí ( a oprávněně ) když totéž dělá druhá strana. No a já prostě tutéž rétoriku používám k popisu jevů jak navenek tak i dovnitř.
Víte já jsem introvert a v určitém období jsem měl velké problémy s tímto – když někdo v mém okolí nějak negativně popisoval dejme tomu jemu nemilou, nesympatickou osobu, tak já vnímal především to, jaký obraz vytváříme my sami. Proto stále hledám paralely.