Zhruba ve stejnou dobu, kdy DVTV odvysílala rozhovor s Lukášem Houdkem na téma hoaxů, se na facebooku objevila nová skupina Čeští muslimové proti Prague Pride. Autor „muslimských“ stránek zveřejnil list, který údajně adresoval samotný šéf Ústředí muslimských obcí řediteli Prague Pride, Czeslavu Walekovi. No a ten list byl ukázkovým podvrhem, který také velice brzy našel svoje odstrašující místo na Lukášem vedených stránkách HateFree Culture. Kdo byl asi jeho autorem? Snad šlo jen o vtipálka. To by byla ta lepší varianta. Že by to byl nějaký „fob“ je téměř vyloučené, dopis by vypadal jinak. I když je zjevně psán „na motivy“, je z něj příliš poznat recese, k té by se „fob“ neuchyloval. Další varianta, která mě napadá a u které se obávám, že je nejpravděpodobnější, je, že za celou akcí stojí někdo, kdo má vše docela dobře promyšlené, takový nějaký ušlechtilý rejža, který nám tu předvedl hoaxovou performanci s vyšším cílem. Proč říkám „obávám“? Protože takovýto způsob boje proti nenávisti, za hatefree culture, působí skutečně odpudivě. Nedovedu si představit, že by situaci mohl nějak pomoci.
O co v tomto hoaxu šlo? Čeští muslimové se v něm ústy Muneeba Alrawiho a ÚMO obracejí na pořadatele Prague Pride a vyhrožují mu (stejně jako všem homosexuálům) Alláhovým trestem. Na konci výhružného listu není opomenuta poznámka, že panu Alrawimu musel při sepisování býti nápomocen pan Sáňka (protože je patrně s gramatikou na štíru). Že jde o podvrh, je zjevné na první pohled. Že bude sranda, jak na něj skočí různí „fobové“, kterým často schází aspoň trocha soudnosti, je taky jasné. HateFree má v mžiku materiál do své kolonky odhalených hoaxů, i s nějakým zvěčněným nenávistným komentáříkem.
Ano, falešný „fob“ si své lidi – když se bude trochu snažit – vždycky najde. Pokud mu jde o aktivaci takových, jen tak dál s podobnými hoaxy. Jen doufám, že synchronizace s Houdkovým vystoupením byla čistě náhodná, jinak se při zaujmutí takovéto taktiky máme asi na co těšit.
Na krátký okamžik se příspěvek objevil i na diskuzním vláknu IVČRN, kde byl záhy shledán jako podvodný. Poměrně brzy také bylo odhaleno, kde nabral autor hoaxu inspiraci.
„Dopis ÚMO“ totiž nevznikl jen tak, je parafrází podobně laděného výhružného listu Adama B. Bartoše http://narodnidemokracie.cz/dopis-rediteli-festivalu-prague-pride-czeslawu-wallekovi/. A tady se nám teprve odkrývá celý kontext k pochopení asi zamýšleného „silného morálního imperativu“, pravděpodobného účelu celé akce. Z hoaxové mucholapky před očima vzniká něco jako bič na „foby“: chyťte se za nos, sami jste horší než muslimové, které tu neustále nenávistně pranýřujete! Podívejte, jak se vztekáte, pokud netušíte, že jde o variaci na dílo vašeho kumpána Bartoše! Beztak jste všichni jedna nesnášenlivá rasistická banda, homosexuálové jsou vám dobří, jen když je můžete omlátit o hlavu muslimům… to, že jste schopní naletět na takový podvodný hoax, vám jen nastavuje zrcadlo, to ne oni, ale vy sami máte blízko k nesnášenlivým homofobům, nad kterými se tak okázale pohoršujete… taková ušlechtilá hoaxová performance. Hoax nyní zaujme novou, vznešenou funkci, již nebude jen nástrojem k podpoře ustrašenosti, nenávisti, hysterie, nyní bude (v rukou osvícených rejžů) nastavovat zrcadlo (co mi to jen připomíná).
Pletu se? Kéž by. Kéž by tento útok byl jen dílem trapného pubertálního vtipálka, který jím ani nic zvláštního nezamýšlel, a ne účelovým jednáním agenta – provokatéra. Jenže tohle mi už zavání větší promyšleností, ne jen touhou si na úkor fobů povyrazit, ať už vítr fouká odkudkoli. A co je obzvlášť odpudivé, nepříjemně to smrdí morální povýšeností. Já vás vyučím, já vám udělím morální lekci. Ať už to autor myslel jakkoli, nevěřím, že takové způsoby můžou přinést něco dobrého. Už jen proto, že sprostý hospodský Palivec je lidem vždycky přirozeně bližší, než provokatér a práskač Bretschneider budící svými „chytáky“ pochopitelný odpor.
Chápu, že tupá nesnášenlivost, vzrůstající nenávist a rasismus mnohé lidi štve a mají potřebu s tím něco dělat. Potud dobré. Ale jakým způsobem? Odpomůže od protirómských nálad nasazení agentů – provokatérů? Nebo to tyto nálady jen posílí? Že se z rasismu nařčená makléřka musí omluvit agentce Balogové nevidím jako žádnou výhru, naopak, toto „vítězství“ staví Rómy do čím dál těžší pozice. Stejně se nezmění postoj k pronajímání bytů, jen budou makléři muset být šikovnější, hlídat si hubu, vymýšlet kvůli svým klientům zástupné důvody. Vše se přesune pod pokličku, navenek budeme korektní. Jestli nám bude lépe pod tou pokličkou, toť otázka. Zdá se, že někteří lidé spatřují řešení problémů v tom, že národ tak trochu podusí, aby zvláčněl, stal se poddajnějším, ztratil kritičnost. No uvidíme. Zatím pořád máme na vybranou. Kam až takové přidušení může vést, toho nám budiž mementem to, co se odehrávalo v Rotherhamu, Martin Weiss situaci docela dobře popisuje. Někdy mám pocit, že „protifobní“ klika pracuje přesně podle toho nejhloupějšího scénáře.
Lukáš Houdek apeluje, abychom za uprchlíky viděli příběhy, jejich šířením se snažili bojovat proti nenávisti. Ano, jsem pro, jen nesmíme začít ty příběhy účelově selektovat. Vedle jím zmiňované velice pozitivní muslimky je potřeba dopřát prostoru i jiným utečencům, třeba křesťanům, kteří zažívají pronásledování od nesnášenlivých muslimů dokonce i v uprchlických táborech. Pokud budeme dávat prostor úměrně všem, pak se vyhneme nejen neopodstatněné slepé nenávisti, ale i nerealistickým očekáváním a nefunkčním řešením, která nás mohou zavést do slepé uličky.
Dočetla jsem právě další knížku, na kterou jsem se už dlouho chystala: Vraždu v Amsterodamu od Iana Burumy. Točí se kolem muslimem zavražděného režiséra Thea van Gogha. Je fakt, že při čtení se mi odkrývaly souvislosti s naší antiislámskou scénou, ta inspirace tam patrně bude, i v Theově obhroublosti :-). Co mě ale zaujalo mnohem víc, byl popisovaný až takřka vášnivý odpor k Aján Hirsí Alíové napříč holandskou muslimskou scénou. Především mě překvapil tento široký odpor vůči filmu Submise, který stál Thea život (jsem ráda, že jsem film zhlédla dávno před přečtením knihy, pro člověka nezatíženého konfliktem je to snímek citlivě udělaný, trefný, nikdy bych nečekala, že může až tak popudit). Dovedu si představit, že pro určité fundamentální kruhy mohl být skutečně nevydýchatelnou provokací. Ale že se nenašla jediná skupinka muslimů, která by film přivítala – vzala jej jako výzvu, poukaz na ožehavý problém, kderý je třeba řešit… že zrovna tento snímek byl pro většinu muslimů tolik nepřijatelný, to mi podává obraz, že holandští muslimové jako celek se ze středověkého pojetí islámu příliš nehli (a otázka je, jestli jinde je to lepší). Ian Buruma dokonce popisuje překvapivou reakci žen, muslimek, které samy týrání zažily, přesto je vůbec uvažování o tom, že by mohlo souviset s vírou (jak snímek naznačuje), hluboce irituje. Kritika islámu je pro ně naprosto nepřekročitelné tabu, víra jim pomáhá, Hirsí Alí je nepřítelkyně, která by mohla ohrozit jejich už tak dost chatrnou rovnováhu. Připomíná mi to nepřátelství, které cítí oběti sekt vůči těm, kteří se je snaží upozorňovat, že tam něco není v pořádku. Panika, strach, nepřátelství. To není adekvátní reakce, i kdyby se Hirsí Alí v polovině věcí mýlila, přeháněla. Ta zášť má iracionální původ ve strachu, který dobře znají členové sekt a ti, kteří se je snaží opouštět. To, že Hirsí Alí se svou Submisí nenašla mezi muslimy žádné sympatizanty (stejně jako Sabatina James, bojující proti vynuceným sňatkům), je pro mě mnohem horší znamení o stavu islámu, než teroristické útoky muslimů.
Chápu Iana Burumu, že hraje na strunu smířlivosti. Ano, v Holandsku je situace tak daleko, že Hirsí Alí se bez ochranky neobešla a van Gogh dopadl, jak dopadl. Ano, když už máme takovou sílu takto přecitlivělých spoluobčanů, je namístě uvažovat, jak s nimi zacházet, aby bylo co nejmíň obětí. Jak nedráždit (středověkým islámem) nemocného člověka, ale jak k němu přistupovat tak, aby v rámci možností fungoval ve společnosti co nejlépe… Vlastně už jsem o něčem podobném psala ve svém zamyšlení nad Charlie Hebdo. Zdá se, že bez odumření části naší identity něco takového není možné. Theo van Gogh a středověký islám se nesnesou. Pro podobné nátury jako Theo je to kdo z koho. Holandsko a další západní země jsou v nezáviděníhodné pozici. Pokud nechtějí, aby se jejich hosté – noví občané vcelku pochopitelně zlobili, musejí přihlížet odumírání své vlastní identity, její proměně. Pro lidi kritického ducha, ať už goghovsky neurvalého nebo jen hirsíovsky zapáleného, v ní nebude místa. I sám smířlivý a k islámu vstřícný Buruma uzavírá svou knihu povzdechem, že bez vypuzené Aján Hirsí Alíové se mu zdá jeho vlast o něco menší.
Byla bych opravdu hodně nerada, kdyby naše země dopadla podobně. Kdyby holky, jako je Aján Hirsí Alí, které neudělaly s islámem dobrou zkušenost (taky je máme), byly umlčovány a napadány jako šiřitelky nenávisti. Kdyby se jejich kritický hlas stal natolik nesnesitelný, že bychom je vyštvali, vyštípali, neudrželi mezi sebou. Zatím se to zdá nemyslitelné, ale obávám se, že Holanďané si něco podobného taky dost dlouhou dobu nedokázali ani představit. Půdu pro to, jak se naše společnost vyvine za pár let, připravujeme už teď – a hlídači morálky v podobě tajných agentů, používající na „sprostý lid“ podobné metody jako autor toho doublehoaxu, to tady můžou rozvorat ne zrovna šťastným způsobem.
23 Komentářů
Dado k té Británii, jste si jistá, že kdyby u nás byl k těmto činům přesně stejně laxní přístup stran policie, že by se tu něco takového nestalo? Pokud by se policie zde chovala zcela identicky?
http://zpravy.idnes.cz/detske-prostituce-v-praze-pribyva-d5a-/domaci.aspx?c=A010420_194645_praha_krimi_lin
http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/na-severu-cech-dramaticky-roste-detska-prostituce/
http://prigl.cz/pruvodce/pruvodce-detskou-prostituci-v-brne-citron-cejl-interspar/
http://zpravy.aktualne.cz/domaci/detska-prostituce-pry-nenifakta-take-ne/r~i:article:96856/
Za nejhorší případy ale Šlapka považuje ty, kdy movití zájemci s pedofilními sklony vydírají rodiče malých školáků a za finanční pomoc rodině v krizi pak znásilňují často i teprve 12leté děti. Tyto případy podle něj přitom jsou docela časté. „Rodina ví, že zájem „toho strejdy“ o jejich děti není normální, ale toleruje či potlačuje informace o zneužívání,“ tvrdí Šlapka. „Na policejním vyšetřování nemají často zájem ani oběti této trestné činnosti, které vlastně přicházejí o zdroj příjmů,“ souhlasí policejní mluvčí Poláčková.
Kdybych neznala Lukáše Houdka osobně a nespolupracovala už nějakou dobu s HateFree, možná by mě první část článku o hoaxu nechala v klidu. Ale vzhledem k tomu, že vím, jak malý tým stojí za projektem HateFree a kolik práce a aktivit mají, nemůžu uvěřit tomu, že by si někdo myslel, že za vytvořením hoaxu o dopisu od ÚMO Walekovi stojí samotná HateFree nebo snad konkrétně Lukáš Houdek.
Když se ten hoax objevil na Facebooku, řešili jsme to okamžitě s Lukášem a i v tom horku nám běhal mráz po zádech. Můžu říct téměř s jistotou, že tým HateFree, Lukáše nevyjímaje, má tolik jiné práce, že je absurdní myslet si, že si snad ve "volném čase" vytvářejí hoaxy sami, aby se měli vůči čemu vymezovat a o čem psát.
Erichu, myslíte jako, že by i u nás policie odmítala znásilněné a nešťastné rodiče zneužitých kvůli strachu z obvinění z rasismu? No já doufám, že u nás politická korektnost nedospěla ještě do této zrůdné fáze.
Jinak co popisujete je samozřejmě otřesné, ale obávám se, že pokud to dotyční dělají o své vůli, je mnohem těžší tomu zabránit a nějak to postihnout, i kdyby byla policie v nejlepší možné formě. Kdybych si myslela, že nás podobná situace nemůže potkat, vůbec se neobtěžuju s psaním tohoto článku. Když se k nedokonalosti systému ovšem přidá ještě taková úchylná korektnost, kdy rodinám odebírají děcka už jen z důvodu členství rodičů v euroskeptické straně, pak to může i tak neutěšenou situaci akorát dorazit.
Nebo v tom nevidíte vážné nebezpečí?
Měl jsem na mysli něco trochu jiného. V Británii je to zcela bez pochyby vina všech zůčastněných. Jen by mne zajímalo jestli opravdu ta politická korektnost byla tím hlavním důvodem k nečinnosti.
Já se tím příspěvkem snažím říct jen toto – pokud by zde byl z nějakých důvodů ( a ty nejsou pro tuto úvahu vůbec důležité ) vytvořen volný prostor pro sexuální násilí na dětech – našli by se zde "čeští pakoši" kteří by se tohoto úspěšně zhostili? A do jakých rozměrů by to zde narostlo při stejné apatii policie? Řekl bych, že by se zde našli, viz odkazy, nepředpokládám, že by se rekrutovali z řad věřících ( sekty ponechme stranou) ale z většinové, tedy ateistické společnosti. A pak vyvstává otázka, jak bychom se cítili, kdybychom byli na základě těchto faktů, apriori do jednoho označováni za ateistický odpad hodný k uklizení?
Erichu, takže pochybujete o té zhoubnosti politické korektnosti v tomto případě?
Já přece netvrdím, že k trestné činnosti nedochází i jen za přispění jiných tlaků, že policisté nebo úředníci nemohou být neschopní i z jiných důvodů. A ani netvrdím, že za všechno snad můžou škaredí muslimové hodní do jednoho vyhlazení. Ale tady ten strach z nařčení z rasismu zjevně roli hrál, sami zúčastnění to uvádějí, nevím, připadají Vám ty výsledky vyšetřování z nějakého důvodu pochybné?
Já bych to nepodceňovala.
Kateřino, psala jsem, že doufám, že je to shoda čistě náhodná. Ostatně synchronizovat to mohl někdo jiný, bez vědomí Lukáše. Možností je víc. Ovšem že hoax pochází od "fobů" se mi jeví jako nejméně pravděpodobné, tipuji aktivisty z opačné strany.
Dado je tato zpráva hoaxem?
https://www.google.cz/search?q=muz+nechal+utopit&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=T_3KVazbEMP-UvrIuVA
A tato ?
https://www.google.cz/search?q=ruska+ponorrka+svedsko&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=d5XRVcqyN8KfU53-g9AC
Jejich primárním účelem nebylo udělat z novinářů, kteří ty informace zveřejnili dementy, ale ovlivnit negativně tisíce čtenářů. Lidé kteří mají fobii z Rusa a z muslima se k té zprávě nevrátí a již nezjistí, že byla na základě reakcí všímavějších pozměněna.
Já se dostávám ke starším článkům na Idnes, Hn, Ln a říkám si co lidé vlastně čtou, vždyť i z těchto článků je patrné co se dělo v Iráku atd atd. Kdyby toto četli tak nemohou v debatách tolik blábolit. Ale já netuším zdali ty texty nebyly po splnění prvotního nasíracího záměru alibisticky doplněny. A tak se děje dnes a denně.
Erichu, podle mě je to docela džungle a je strašně těžké se v tom orientovat, co je jen kachna, náhodná chyba, co jsou takové cílené manipulativní hoaxy (kterých jistě bude přehršel), o co komu jde, z kterých různých stran vítr může foukat… těžko čekat, že běžný čtenář je schopný všechno rozklíčovat. Nedělám si iluze (ani o svých schopnostech), ale tak snad má cenu se aspoň pokoušet nad takovými věcmi zamýšlet :-)…
Víte já se urputným voláním do boje proti té politické korektnosti setkávám právě u lidí co si objekt svého vlastního zájmu nenechají ani omylem kritizovat. Hned nálepkují sami nálepek se bojíce. Což ovšem neznamená, že by se o problémech nemělo hovořit otevřeně. Jenže zatímco jedna kritika je brána coby pregnantní popis reality kterou vám média zamlčují, druhá je projevem multikulti sockomačnské levičácké neomarxistické islamofašistické zavilosti.
Dado, ono bohužel z vašeho textu nepřímo vyplývá (i když jste to třeba nezamýšlela), že jsem si ten hoax vymyslel já (ideálně pod stolem při rozhovoru s paní Drtinovou) nebo někdo z mých kolegů. Jsou to poměrně nebezpečné konspirační teorie, přitom by stačilo se například zeptat.
Autory toho hoaxu jsou třejmě nějací trollové (máme určitě podezření), kteří to dělají především pro zábavu. Baví je, že na to lidi naletí. Přestože jsme věděli, že se to spíš obrátí proti nám, přistoupili jsme k tomu jako ke kterémukoliv jinému hoaxu a vyvrátili ho. A to hned ten den, kdy nám ho začala kvanta lidí sdílet na náš FB s tím, že mu věřili. Proto jsem ještě po půlnoci, když jsem dorazil domů ze zahájení festivalu, kontaktovat vedení Prague Pride, dlouze jsme si o tom psali (oni kontrolovali maily, zda jim skutečně nějaká žádost o jednání s ÚMO nepřišla) a Kateřinu Richterovou, aby to ověřila na straně zmíněných muslimů. Společně jsme pak druhý den uháněli pana Sáňku, abychom hoax co nejdříve zastavili.
Věřte, že jsme na HFC v podstatě 4 lidi na půl úvazku a tento týden jsme krom běžné práce navíc v rámci Prague Pride pořádali tři akce a jednu mimo festival na Moravě. Byli jsme rádi, že jsme rádi. Natož abychom ještě měli čas něco podobného vymýšlet a následně si to vyvracet. Hoaxů na vyvracení máme v záloze víc než dost. Děláme to postupně.
A co se týká Syřanky Rashy, tak není muslimka, pochází z křesťanské rodiny. Přetěte si rozhovor s ní u nás na webu. Lukáš Houdek
Mě je vcelku jasný které klika zatím je, a nemyslím si že to bylo myšleno jinak než aby se hlupák chytnul za nos a chytrák z toho měl srandu. Určitě nás nikdo nechce zbavit kritického uvažování a pokud má někdo k islámu co říct tak by to měl rozebírat na k tomu určených místech a fórech, rozhodně ne na strankách plných "fobů" jako ivčrn.
která*
Lukáši, to se na mě nezlobte, ale tohle z mého textu opravdu nevyplývá.
Uvažuju o různých variantách, připustila jsem i toto, s tím, že bych to považovala za velice nešťastné. Jestli to vyznělo tak, že jsem Vás ze spolupráce s autorem hoaxu nařknula, tak se omlouvám, to nebylo záměrem. Velice pochybuji, že by se autor hoaxu přiznal, i kdybych se vyptávala na všechny strany, šlo spíše o zamyšlení, kam jistý druh aktivismu může vést. Ale kdyby snad, tak se ptám teď, nebo tedy vyzývám: autore hoaxu, přihlas se a trochu poodkryj své záměry!
Vámi uváděná varianta by mi byla milejší, i když stále vnímám jako pravděpodobnější, že hoax byl dílem řekněme takových radikálnějších protifobních aktivistů.
Vlastně Ondra na to celkem kápl: hlupák chytnul za nos a chytrák z toho měl srandu. Takže tam ten "morální imperativ" (chytnutí za nos, nastavování zrcadla) taky vnímá. Tedy ne jen srandičky.
Otázka je, jestli autorovi dochází, jak povýšenecky takové metody působí a že to od toho chytnutí za nos spíš odrazuje. Protože jak jsem narážela, asi bychom si měli uvědomit, koho na té druhé straně chceme aktivovat, a jestli by spíš nebylo lepší vést řeč s těmi schopnějšími, než označit IVČRN za stránku plnou fobů a dotvrzovat to pomocí takových "hoaxů". Mnohé z kritických výtek IVČRN by se totiž měly brát vážně, bez ohledu, jaká individua se občas na stránkách projevují. Proto jsem připojila i dojmy z čtení "Vraždy v Amsterodamu", ne všichni jsou ochotni připustit, jaká rizika s sebou rozšíření islámu nese. Podle mě je fér na to upozorňovat, k jakým omezováním ve společnosti to časem může vést. Vidět za každým muslimem teroristu je stejné, jako bagatelizovat vysoce pravděpodobné změny, které by u nás s nárůstem vyznavačů islámu nastaly.
Neříkám, že takovéto srandičky přímo ohrožují možnost kritizovat, ale situaci podle mě spíše zhoršují. Jen zvyšují chaos, ve kterém je stále těžší navázat nějakou rozumnou řeč. Protože ta schopnost nerozlišovat rozhodně neohrožuje jen lidi na straně kritiků islámu. Jejich nálepkování a snaha o diskreditování skupiny pomocí takových "hoaxů" je vlastně na docela podobné úrovni. Nevím, jestli si to autoři, kteří jakože kopou proti blbosti a xenofobii, uvědomují. Protože nasazení jistě veliké, aktivita úctyhodná, jenže existuje taky něco jako iniciativní blbec, který v dobrém úmyslu napáchá víc škody než užitku.
Lukáši, ještě k té Rashe, pročetla jsem si tedy příběhy na vašich stránkách, ale abyste pochopil: nejde mi o to, jestli je Rasha křesťanka nebo muslimka, to je docela vedlejší, ale o to, jestli budete uvádět i příběhy těch ne příliš povedených uprchlíků – na to jsem narážela u těch křesťanů pronásledovaných v uprchlických táborech, protože když chcete kritizovat a bojovat proti nesnášenlivosti příjemců, nemůžete přehlížet podobné nesnášenlivce u příchozích. Mě třeba překvapilo, že u nás v podstatě tolik (i ústy ivčrn) opěvovaní Kurdové jsou v uprchlických táborech, kde mají většinu, stejně pořád nesnášenliví a nadřazení vůči třeba právě křesťanům a diskriminují je, považují je za občany druhé kategorie, ač sami před nesnášenlivými lidmi prchají.
A uvádět jen kladné případy pozitivně nastavených imigrantů, to prostě neodpovídá realitě, není to objektivní, zavání to propagandou, i když máte snad pěkný úmysl tlumit nenávistné vášně. Ty vaše příběhy proti předsudkům a nenávisti jsou dobré, podnětné, ale abyste se i vy neuchylovali k selekci: třeba jsem nenarazila na jediný příspěvek (je možné, že jsem se přehlédla), kdy se popisuje agresivita Romů vůči majoritě. To taky není zdaleka ojedinělá věc. Vidíte, já mám třeba kamaráda z Mali, roky tady žil a nezažil jediný rasistický útok. Zato mého bráchu zmlátili pro nic za nic Romové a známého docela nedávno banda nácků, ačkoli vypadá jako typický Čech, cizinci se nepodobá ani za mák a nevypadá ani jako žádný alternativec, zmlátili ho prostě jen proto, že jsou vypatlaní. Chce to asi hledat vyváženost.
Erichu, já to nálepkování vidím v podstatě stejné na obou stranách. Jestli řvou nepříčetně ti nebo ti, jestli se u toho tváří drsňácky nebo ušlechtile, řičí proti rasismu nebo korektnosti, to je mně jedno. Obojí vede někam. Že může být destruktivní rasismus i ta korektnost, o tom jsem vcelku přesvědčená. Chápu, že každý radši kritizuje chyby na svém protivníkovi, ale nemusel by kvůli tomu slepnout.
Já vidím jako dobrou každou příležitost, kdy jsou obě strany schopné sednout k jednomu stolu a mluvit o sporných tématech, však víte, třeba i ten Debatní klub se mi líbil. A i tam jde ta povýšenost dobře vidět, Radvanová tam rovnou vysype, že kdyby se nebála o budoucnost svých dětí, tak se s takovým póvlem, jako je Formánek a Fišer, vůbec nebude bavit. No tak co je toto za přístup? Co si myslet o Shanaáhovi, když si přečtu, jak reaguje na dobrý pokus studentů Arcibiskupského gymnázia uspořádat podobnou debatu, kde budou mít prostor obě strany? http://lukaslhotan.blog.idnes.cz/c/465520/obhajce-islamizace-chce-cenzuru-debaty-o-islamu-na-arcibiskupskem-gymnaziu.html
Co si myslet o Ostřanském, který vytýká JXD, že dopřává sluchu pologramotnému Lhoťanovi?
Takže pro mě je to s tou zavilostí sporné, kde je jí nakonec víc. Však jsem vám psala, nakonec mi na té besedě Formánek ještě připadal jako nejschopnější (chcete-li nejméně zavilý) diskutér.
Ad dada) Klóbrc dolů. Odpověď lze najíti, hledejte to nejjednodušší řešení (Occamova břitva), sledujte tok peněz, arciť že o ty jde až v řadě první. Na jakém základě vznikly různé a jiné, tzv "neziskovky"? Kdo je zřizuje? Kolik že ze zákona mají na činnost svou? Co přinášejí? Co přinést mají? Komu ku prospěchu? Jaké skupiny zájmové? Pokud, jak řečeno výše, jen malý tým, pak pohříchu, nejedná se v kontextu jen o" idioty" užitečné? Jakých metod užívají, účel prostředky světí, i kdyby to život některých stát mělo? Mohl bych pokračovat dále… "O)
No ano, takže zde je taky takový jeden tok – stránka napovídající jak přivézt imigranty do evropy
http://www.fluchthelfer.in/
tady je k tomu komentář z novinek – ten web je tam zmiňován:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/377342-milosrdni-nemci-pasuji-bezence-v-autech-cestou-z-dovolene.html
Tady jsou informace, jakým způsobem uvažuje Ayn Rand institut, je to z českých stránek a to se Vám Woodoo bude nesmírně zamlouvat a taky předpokládám, že víte oč jde – tvrdě antiislámská rétorika :
http://www.aynrand.cz/
A teď budeme kouzlit – tak zde jsou informace o zřizovateli domény, kde jsou proklepnuté ty proimigrantské stránky multikulti sluníčkářů popisované na novinkách ( můžete si je nakliknout a vložit sám ):
http://whois.domaintools.com/fluchthelfer.in
Woodoo pozorně sledujte adresu zřizovatele té domény
a tady jsou kontakní informace na vlastní AynRand institut v USA
http://www.aynrand.org/contact-us
Jeli opravdu Ayn Rand institut oním zřizovatelem pak je to velice ba přímo převlice zajímavé, jak tvdě protiislámská organizace která tvdí že imigrace zničí Evropu tuto imigraci vlastně podporuje.
A pro přiblížení rozhovor s ředitelem Ayn Rand institutu Yaronem Brookem
http://ceskapozice.lidovky.cz/matka-tereza-nebyla-dobry-clovek-dor-/tema.aspx?c=A150619_115912_pozice-tema_houd
Erichu, já jak jsem ten odkaz na fluchthelfer spatřila, hned jsem si vzpomněla, jak jsme se tu kdysi bavili a jak jsem vyslovila podezření, že ti, co to rozesírají svými "prodemokratickými" zásahy v muslimských zemích, se nebudou štítit něco podobného dělat ani v Evropě, kde pro změnu zase budou nám vyčítat, že nejsme dostatečně ochotní přijímat muslimská specifika, tlačit nás do bezhlavého přijímání uprchlíků atd., jestli si vzpomenete, vyslovovala jsem pochyby, proč zrovna americká ambasáda podporuje Muslimové očima školáků, ostatně Amerika nás kritizovala, jak nelidsky se stavíme k uprchlíkům… No pokud ty stránky nejsou zas nějaká srandička nebo podvrh, tak je to parádní chucpe, se s tím teda fakt nemažou. Že zneužívají naivní a a jinak asi vcelku hodné lidi, to je smutný fakt. Nicméně asi je na čase tu žvanivou třídu trochu zarazit http://deniklegie.cz/domains/deniklegie.cz/index.php/komentare/4439-petr-robejsek-pravda-laska-a-valka-moralka-v-asymetrickych-konfliktech
Mně stačilo, když už jsem poslouchala rozhovor moderátorky Tvarůžkové s tím vrchním policajtem, já nevím, připadalo mi, že mu snad vyčte i to, že nemáme se všemi zeměmi bezvízový styk, vždyť v nich jistě žijí taky hodní lidé, není nemorální je takto otravovat? Proč hned předpokládat, že mezi nelegálními utečenci jsou nějaké živly, které by snad mohly policisty či občany ohrozit, vždyť tam klidně mohou být i hodní lidé…
Když jsem psala něco o tom ušlechtilém rejžovi, tak toto, pokud je to tedy pravda, je poněkud jiná liga… Ten rozhovor s Brookem tedy taky stojí za to.
Konečne podhalenie (odhalenie)simulovanej reality.(kto urobí gescheft?Infiltrácia okamžitých záujmov,ktoré nie sú obmedzované zodpovednostou prispieva k možnostiam chaosu.)
ad)k príspevku woodoo.
No ano, o užitečných idiotech, viz můj text nahoře, také píši, to zaprvé.
Zadruhé, můj komentář se vztahuje přímo k textu od Dady, ergo neodvádějte pozornost, neb jede o logický klam.
Zatřetí, do stejného nočníku jsme spolu nedělali, a nikdy dělat nebudeme, víme? Takže ten rádoby sarkasmus, povýšenecký tón, stále poučovat, pro sebe si nechte.
Začtvrté, Váš eklekticismus je mi dobře znám, zhusta jedná se o nedostatečnost v argumentaci.
"O)
Erichu, vzhledem k tomu, že "pan král" kromě mě jako autorky sejmul i ty poslední své dva výtvory a poněkud nám utnul konverzaci: když tak mi napište na mail: hruskadada@seznam.cz, já jsem se Lukáše na to vyptala a pokusím se Vám trochu reprodukovat jeho odpověď.