Bezpečí tisíců návštěvníků a účastníků olympijských her v Brazílii střeží izraelská firma aplikací, která dokáže vyslat volání o pomoc z jakéhokoli telefonu, i když je zablokovaný.
Společnost SayVU ustavila v Riu centrum, kde eviduje tísňová volání. Aplikace zkracuje čas reakce na volání a přivádí rychlou pomoc ze strany policie, požárníků a zdravotníků. SayVU kontaktuje pohotovost, aniž by uživatel musel aplikaci otevírat nebo se do ní přihlašovat. Když se aktivuje, aplikace automaticky – za využití mikrofonu telefonu – sama předává informace poskytovateli služby. Zároveň informuje kontakty z přednastaveného seznamu záchranných složek a členy rodiny.
Aplikace byla vyvinuta krátce po tragickém únosu a vraždě tří izraelských mladíků v roce 2014. Jednomu z unesených se tehdy podařilo zavolat na policii, ale operátor považoval jeho oznámení za žert.
Amotz Koskas, který v té době studoval na negevské univerzitě Ben-Guriona, se tragédií inspiroval k vynalezení aplikace, která by pomohla předejít opakování takového neštěstí. Následující rok Koskas se svou aplikací vyhrál soutěž Inovace ve veřejném sektoru. Pilotní program potom spustil pro mateřské školy v Ofakimu poblíže Beersheby. Použití aplikace v jednom případě vedlo k úspěšnému odhalení pedofila. Po počátečním úspěchu rozšířila ofakimská radnice program na všechny místní vzdělávací instituce, sociální pracovníky a městskou telefonní centrálu. Další radnice nyní hledají způsoby, aby aplikaci začlenily do svých systémů.
SayVU nyní vyvíjí technologii, která dokáže rozpoznat mimořádné události, například automobilové nehody. Poté bude sama kontaktovat záchranné složky, aniž by uživatel musel jednat.
Žádný komentář