Odboráři rozhodli, že se zastaví dopravu. Nejhlasitější jsou ty ze železnice.
Pro ty, co ten podnik nepoužívají, tak jen uvádím, že to je takový ten státní podnik, co předloni po dlouhé době vykázal zisk. Cudně zamlčel, že díky státní dotaci hodně přes miliardu korun. To je ten podnik, co si díky sociálnědemokratickým hejtmanům zajistil monopol na dalších deset let na provozování regionální dopravy. No, je to i ten podnik, co se v jeho Intercity vlaku náhodou projel štáb České televize a nestačil se divit. Na jednom z prestižních spojů bylo z 13 toalet funkčních asi pět a to ještě se sebezapřením sebe sama. My ostatní víme, že to je skoro standard.
Tak zaměstnanci tohoto podniku nejsou spokojeni s tím, jak vláda řeší finanční problémy této země a proto se rozhodli vstoupit do stávky.
Stávku chápu jako boj zaměstnance proti zaměstnavateli. Neplatíš dost, přestaneme vyrábět tvoje auta. Zaměstnavatel si pak rozmyslí, zda je pro něj výhodnější zaměstnancům přidat, nebo je propustit, nebo přenechat část trhu konkurenci. To je pro mě stávka, primárně namířená proti zaměstnavateli.
Proti komu je namířena tato stávka? Já se nedostanu do práce. Co já s tím mám společného? Já si na sebe vydělávám sám a jen platím daně. Já mám na vládu, reformy a vlastně na všechno svůj názor a nechci tedy aby někdo jednal mým jménem. Můžu mít názor špatný, ale je to jen a jen můj problém. Odboráři by si měli uvědomit, i když se jim to nelíbí, že tato vláda v regulérních volbách dostala 122 poslanců z 200.
Já to mám ještě poměrně jednoduché, sednu do auta a pojedu. Sice budu muset s předstihem, protože bude všude ucpáno, ale to není takový problém. Zapnu klimatizaci, pustím rádio, v klidu si v autíčku posedím a třeba při čekání i prolistuji noviny, případně si zasurfuji v mobilu po internetu. Ale ti nejslabší, myslím sociálně, ti se asi tím autem nesvezou.
Děkan lékařské fakulty již uvedl, že ve čtvrtek při přijímacím řízení se v zájmu regulérnosti testy musí začít psát všude na minutu stejně. Dokonce i sám uvedl: „Je mi to líto, ale někteří nadaní venkovští studenti holt u nás studovat nebudou“.
Kolega podnikající v cestovním ruchu musí pro skupinu svých turistů, kteří bydlí v hotelu na kraji Prahy, objednat na ten den extra autobus. Náklady tak 7000 korun. Ten zájezd je připraven řádově tři čtvrtě roku dopředu. Kolega se nikde politicky neangažuje, nečerpá dotace ani nežije ze státních zakázek.
Skupina mladých hudebníků konečně poprvé v životě našla pro svůj koncert za rozumnou cenu sál a podařilo se jí prodat slušné množství vstupenek. Teď bude hrát pro prázdné divácké řady.
V jedné z odpovědí pro idnes.cz doporučil odborářský šéf Pejša člověku, který potřebuje být ve čtvrtek ráno na letišti, aby tam dojel s předstihem před stávkou. Jinými slovy aby tam na lavičce přespal. To není o hlouposti toho odboráře, to je jeho neskonalá arogance, kdy si myslí, že on je doslova bůh, který může mluvit a konat za všechny.
Co tyto jmenované skupiny lidí udělali, že budou takto potrestáni? Argument odborů je jednoznačný, děláme to i pro vás a když se to povede, bude všem líp. To už jsme tu ale slyšeli, dokonce to tu bylo do roku 1989 opakováno celých 40 let. Děkuji, už nechci.
Těm výše jmenovaným skupinám zbudou jen oči pro pláč.
Gratuluji vám odboráři. Pokud tyto lidi nazýváte papaláši, tak jste trefili do černého!
Autor: Tomáš Flaška
Žádný komentář