Izraelská vláda zastavila kontroverzní kampaň, která měla přilákat Izraelce žijící v zahraničí k návratu do Izraele. Američtí Židé si stěžovali, že je uráží, informovala světová média.
V jednom ze spotů se chlapec snaží probudit svého otce. Když na něho volá “tati” anglicky, má smůlu. Tátu se mu podaří probudit teprve tehdy, když ho osloví hebrejsky “abba”. V jiném izraelští prarodiče sedí před devítiramenným svícnem, který Židé rozsvěcují u příležitosti svátku Chanuka. Když se své vnučky přes skype zeptají, jaký zrovna slaví svátek, odpoví jim, že Vánoce.
Kritici vládní kampaně tvrdí, že jejím smyslem bylo Izraelcům žijícím v zahraničí připomenout, že pokud žijí v cizině, nemají šanci si uchovat svou kulturní identitu. “Chápeme, oč v kampani jde, ale velmi se nám nelíbí, že z ní vyplývá, že američtí Židé nechápou Izrael,” uvedla Židovskéfederace Severní Ameriky (JFNA).
“My, Židé, žijeme v diaspoře po 2000 let a svou identitu jsme si dokázali udržet celkem dobře,” citoval list Sydney Morning Herald na svém webu jistého Žida narozeného ve Spojených státech, který nyní žije a studuje v Izraeli.
Jeruzalém 5. prosince (ČTK)
Žádný komentář