Zdroj: Archiv

Izraelská vláda zastavila kontroverzní kampaň, která měla přilákat Izraelce žijící v zahraničí k návratu do Izraele. Američtí Židé si stěžovali, že je uráží, informovala světová média.

V jednom ze spotů se chlapec snaží probudit svého otce. Když na něho volá “tati” anglicky, má smůlu. Tátu se mu podaří probudit teprve tehdy, když ho osloví hebrejsky “abba”. V jiném izraelští prarodiče sedí před devítiramenným svícnem, který Židé rozsvěcují u příležitosti svátku Chanuka. Když se své vnučky přes skype zeptají, jaký zrovna slaví svátek, odpoví jim, že Vánoce.

Kritici vládní kampaně tvrdí, že jejím smyslem bylo Izraelcům žijícím v zahraničí připomenout, že pokud žijí v cizině, nemají šanci si uchovat svou kulturní identitu. “Chápeme, oč v kampani jde, ale velmi se nám nelíbí, že z ní vyplývá, že američtí Židé nechápou Izrael,” uvedla Židovskéfederace Severní Ameriky (JFNA).

“My, Židé, žijeme v diaspoře po 2000 let a svou identitu jsme si dokázali udržet celkem dobře,” citoval list Sydney Morning Herald na svém webu jistého Žida narozeného ve Spojených státech, který nyní žije a studuje v Izraeli.

Jeruzalém 5. prosince (ČTK)

Žádný komentář

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Výroky připisované Clintonové pobouřily izraelské ministry

Další článek

Vůdce Hizballáhu se poprvé od roku 2008 objevil na veřejnosti