
Vydat se do Stínadel, znamenávalo leccos. Byla to přeci jen jiná čtvrť. Jiná krajina. Přesto plánek k létacímu kolu i tajemství ježka bylo tam. Ne v klubovnách a na dvorcích, na které byli Šípák i Bratrstvo zvyklí…
V bouřlivém po-purimovém čase, kdy se Luna chystala vstoupit do své nejdůležitější fáze, fáze kdy všechno kvasí a to opět prvorozené, co ve vesmíru i v přírodě otvírá život, se ještě skrytě ale již mohutně probouzí, aby se zakrátko stalo *karpas – v tom čase zde na Šekelu došlo k malé bouři. Stejně latentní a stejně kvasné. Natolik, až se z původního kvasu zrodila nakvašenost. Teplota postupně vzrůstala, ale v horečkách člověk často blouzní.
Velekněží naleštili stříbro svých náprsníků, aby je proměnili ve štíty bitevní, a opět jsme začali namísto dialogu jen „hájit“ a „prohlašovat“: „Au to bolí… Já to tak cítím .. Já to tak věřím…. Bible učí …“. Opět to byla jen naše křehkost a námi jaksi svobodně ale trochu příliš jen svobodně zvolená ale o Slovo málo opřená „víra“, co nahradilo věrnost (věrnost Textu i jeho Autoru – Panovníkovi).
Co jest člověk, že jsi naň pamětliv ? …. Zkusme tedy do budoucna, cestou na Sinaj během padesáti Bran nečistoty pokračovat tak, abychom všechen chamec, tj. kvas i nakvašenost zavčasu vymetli ze svých srdcí.
Vydejme se proto do Stínadel. Opatrně a o to pozorněji na ty cizí dvorky. Ale bez náprsníků. Bez berliček „víry“. Verš za veršem – otázka po otázce.
Jedinou společnou premisou, jakousi hlavní ulicí, která dělí Dvorky od Stínadel je (a to snad připustí bez mučení každý) tvrzení, že tóra je v tzv. Novém zákoně naplněna. Pojďme si tedy společně chvíli studovat tóru právě v těch potemnělých dvorečcích a kanálech, kam se nikomu, kdo spěchá za chlebem příliš nechce. V tzv. Malých prorocích.
Navrhuji společné studium dvou proroků. Jednak Sofoniáše (Cefanjahu) a také závěrečného posledního proroka, jímž dar prorocký na čas utichá – Malachiáše. Texty, kterým se v obou klubech nevěnuje obvykle příliš pozornosti. Jen snad tu a tam nějaký ten veršík najdeme jak v židovské liturgii, tak i ve „svědectvích“ od tety Marie.
Hlavně ale zvu ke společné dikuzi o tom, jak kdo těmto veršům a myšlenkám v prorocích naznačených rozumí z pohledu své cesty, potažmo své „víry“ či věrouky.
Proč? Věřím, že takto – sklonění přímo nad studiem – si sami možná úplně nejlépe pojmenujeme (aniž by kohokoli cokoli zraňovalo), jak neuvěřitleně příbuzné a přesto diametrálně odlišné obě dvě ty sestry, Marta a Maria, synogóga a ecclésia jsou. Jednoduchou diskuzí k relevantnímu tématu. Bez králičích bobků, ale i jak bez pošetilých hovorů „o víře“ anebo „proti víře“ tak i zlehčujícího slova, které klávesnice někdy ráda nabízí. Kdo máš uši slyš… kdo má oči … studuj. A kdo má chuť hledat, pojď do studovny …
Autor: Jaroslav Achab Haidler
62 Komentářů
Chodím kolem vysoké zdi. Vrcholu nedohlédnu. Je v ní jen malý otvor a tak se po dlouhém váhání rozhodnu vstoupit. Batoh s pomůckami i berličky jsem musel nechat venku. Na kotníku mi zůstal jen provaz spojující mě s minulostí. V malém průlezu jsem postupně přišel o šaty. Tak si alespoň z jejich cáru udělám bederní opasání. Vystoupím ze zdi ocitnu se před velkým dortem. Je tu nebo bylo tu už pár hodovníků přede mnou ale nikdo jej nenačal. Tak to tedy udělám já.
1)To co nás čeká má předpovězeno určité pořadí. Židé očekávají Eliáše. Jan Křtitel ani Ježíš nazaretský se za Eliáše nevydávali. Odkaz na to, že tu už Eliáš byl a židé ho nepoznali se dá vysvětlit různě. Když tu již byl a současníci to nevěděli já se to s odstupem času asi taky nedozví.
2) Eliáš přijde podruhé. Může přijít stejným způsobem jakým odešel. Obohacen cca 3.000-ci léty strávenými mimo zemi. Se schopnostmi srovnatelnými minimálně s prvním člověkem na Zemi.
3) Eliáš se narodil nebo se narodí z ženy. Má nebo bude mít vysoké IQ Je vychováván určenými lidmi a po dovršeni 33 let vystoupí na veřejnost.
4) Jak se dozví Eliáš při návratu, že je Eliášem. Podle zastánců reinkarnace prochází duše vracející se na Zemi “bránou zapomnění”.
5) Jak budou židé vědět kdo je Eliáš když se narodí nebo narodil jako chlapec
PF 2012 přejí Mayové
Srdečně vítám první vlaštovky. Připusťme, že obě ty nádherné zahrady jsou zarostlé, až by měl jeden pocit, že jsou totálně nepřístupné. Podotýkám však, že ten, kdo ji pro nás dědice helénisticko-křesťanského myšlení nechal takhle zarůst, nebyl Helén :o))
Najít v tóře body 1-4) týkající se Eliáše se mi příliš nedaří. Řada z nich se jich podobá ukazatelům, které by měl “splnit” pomazaný (mesiáš). Nicméně, krom toho, že se pokusíme podívat na Elijahu proroka hlouběji, je ta připomínka verše (mal 4:5) v ĆEMSI velice důležitá.
a) tradice ježíšovy doby skutečně zjevení Elijáše očekávala, jinak bychom u Matouše nečetli, jak si to kdekdo myslel o Křtitelovi… Přesto ho asi nelze zahrnovat do “požadavků” na mesiáše a na “spasení”,
b) nicméně nikdo z těch, kdo potřebují vyložit tóru po svém, nemůže říci, že by se Malachiášovo proroctví snad vztahovalo pouze a jenom na dobu návratu a zbudování Druhého chrámu (jinými slovy, že by nemělo i mesiášské obsahy), neboť žádný charismatik stylu Elijáše nepřišel. ERGO – události a zejména “požadavky” v Malachiášovi se musí jak u Marty tak i u Marie týkat skutečně mesiáškého věku.
A TADY se vyplatí číst pozorně a dál, abychom si i my, křesťané dokázali ustát, co je úkolem pomazaného, zda i v tom je křestanstvím “naplněná” tóra skutečně naplněna a nakonec i promysleli ne zrovinka validní argument: Nemáte chrám, jak můžete být očištěni resp. spasení.
Tak jen dál a hlouběji. Protože i hloubš je furt vejš …
kto mas oci,,vid,,spolu s Abdiasom.smile.Sofoniasovi dakujem za dies irae a zaroven za nadej cistych pier,peri.3,9.u Malachiho prehliadnem,ze vyjdete Slnko spravodlivosti nemusi byt Jezis,ale potesim sa na liecive luce,cize lecenim na jeho kridlach .a je to pohoda
Technická poznámka
Pro všechny kdo tady budou odkazovat na Bibli prosím uvést k názvu knihy číslo kapitoly/číslem verše.
PF 2012 přejí Mayové
Danny (03), isnpirativní, prozíravé a určitě správně, vzít si z textu jen, to co oslovuje zejména tebe. Ale určitě bys netvrdil, že “věříš”, že tam už nic jiného není a tudíž vajíčka za 8,= korun jsou správná a jediná cesta, kudy dál :o)) Nebo ano ?
ak ta drobnost o znaceni patri ku mne,tak sa ospravedlnujem.o videni,Abd1,1 jediny z 12 zacina takto.a pokracuje nevidenim.smile.v Dt4,9 aj u
1 Jn1,1 sa videlo slovo.v Ex20,22 Mose hovori o videni.Dies irae Sof 1.14az 18.ciste pery Sof3,9.Slnko u malachiasa 3,20.
Achabe videnim pocuteho sa mi zda,ze na roznorode zivotne etudy by sme mali vediet,,vypichovat,,.no a cenu aku dava Vseproducent na vajicka,to Mu neriesim,nepoznam Jeho vyrobne naklady.smile.no a ci jeme ich na tvrdo.meko,do skla,prazenicu,volske oko tiez neriesim,lebo aj tak jeme vajicka.V tejto intencii prosim nezachadzat do alergikov,vegetarianov,veganov a pod.Ono sa velmi tazko v mysleni symbol prenasa do pojmu.Mozno ak sa spravne prevedie pojem Jezisa do symbolu tiferet,v mysleni,tak ani zid by nemusel mat problem.A uz by nebol onym zidovskym klucinou.smile.je radost byt ultrahedonistom davaru.smile.pozdraveni.
Šalom alejchem Malachi ha šalom…:)
Když mně ti proroci připadají, že při troše dobré vůle je to čtení užitečné pro všechny( I pro Bratrstvo kočičí pracky, i pro Rychlošípáky. I po Velkého Vonta). O nějaké ideologie tady nejde, jde tu o Boha. Skoro bych řekla, jestli si mohu troufnout, že je to Pláč.
Zamiloval jsem si vás!!!( Mal 1,1) Já, H.!!A po vás chci opravdu jenom, abyste ( zcela v závěru- Mal 3,22) pamatovali na zákon mého služebníka Mojžíše, jemuž jsem vydal na Chorébu pro celého Izraele nařízení a práva.A to pořádně, bez toho, abyste pořád hledali nějaké možnosti, jak si nahrabat pro sebe, jak se zajistit ( kdyby náhodou to se Mnou nebylo tak horké). Ve stejné intenci také Nazaretský: Máte zákon a proroky, tak je poslouchejte! A osobně to je fakt na dřeň. Praví B-h:Já doopravdy přijdu, ale kdo obstojí?A přijde mi podstatné při čtení nevážit ty druhé , ale samotného sebe. To je pak prorocké slovo. A to je chámecu..
A Elijáš je podle mne tady tvář milosrdenství( vedle Tváře soudu).Přináší toto ( zhruba) neopovrhovat minulostí a nebránit budoucnosti.
PS A co na to Jan Tleskač?
tak trosku helenska odpoved.ked budeme kultivovat a rozsirovar svoje vedomie tak sa nam minulost moze stat dobrou investiciou pritomnost mozme prezivat este skutocnejsie a radostnejsie a pred nami sa otvori buducnost plna potencialu.Jaroslav Foglar.vzdy viac k autorovi.smile.
Podívám-li na Malachiáše od prvního po poslední verš. Co tam vidím?
Hospodin si někoho vyvolí, Může to být i šibal, který se do Jeho přízně vloudí vlastním usilováním a “podvodem” ale i pak chce aby vyvolený dodržoval přikázáni Jeho. Když tak nečiní je na tom podobně jako Ezau, který své prvorozenectví projedl a propil. Gen.25/32 Ezau na to odvětil: „Stejně mám blízko k smrti, k čemu je mi prvorozenství!“
PF 2012 přejí Mayové
U Sof 1kap. a například u 2.Tim 3kap. je popsáno jak na tom židé byli v minulosti a jak na tom jsou s křesťany v podstatě i dnes. Sof 2/3 Nás vybízí abychom se sebou něco dělali. Naproti tomu křesťany někteří vykladači NZ ujišťují, že nemusí dělat skoro nic. Stačí v kostele vyznat knězi hříchy, obdržet od něj rozhřešení a jít ke svatému přijímáni. Ježíš si naše viny odtrpěl na dřevě.
Teď si do Vás židé trochu zarejpám. Křesťané mají růžence, sochy, kříže, křížové cesty, svaté, Pannu Marii, modlitebny, kapličky, kostely, chámy, katedrály… a co máte Vy? Nějakou tu synagogu a kousek zdi v Jeruzalémě. Kdo Vám odpustí vaše viny? No ale když tak o tom přemýšlím. Kdo odpustí viny moje? Nejspíše Ten co smaže viny i Vaše.
Pf 2012 přejí Mayové
ad (09) -A není ta otázka “prvorozenství” také mířena především do židů? Mesiáš ben David bude levobočkem levobočků, a dokonce Jákovovo prvorozenství a posléze i prvorozenství Levitů není jako prvorozenství “těla a krve” …. Ergo- mají židé své prvorozenství po meči a přeslici, anebo po volbě a věrnosti ?
ad (10) – Kdo vzkřísí zabitého a “zapaní” pannu odpaněnou? Není především vhodnější tak nečinit? Kdo by smazával naše viny? Naše viny nelze smazat, a je-li Vznešený Absolutní, pak je také Absolutní Spravedlnost a Absolutní SOud. BUde je tedy soudit a trestat. Podle libé vůle své, která však není tak docela to “tělo a krev” (dam we-bosor)..
Nemá ale smysl ani strašit tím, že všichni nějak “hřešíme” a i “svatí” a cadikim mají jakýsi dědičný hřích. Atd. – jak lze vinu odčinit, zmenšit a napravit, to právě studujeme v knize Leivicus/Wa-jikra
lze diskutovat zde:
http://forum.shekel.cz/forum/judaismus/obet-nebo-priblizeni/
mne problem,,krvi,,vyriesil Jer7,22az 23.smile.
ad11) achabisko Prvorozenství „těla a krve“ nebo rodová linie jak ji chápu já je odlišná od “pomyslné” linii zapsané v Bibli. V knize Rút je popsáno jak se stala Noemi – Mara příbuznou krále Davida. Rút 1/5, Rút 1/22, Rút 4/17, V Genesis 25/27, 33, 34 jsou uvedeny možné důvody proč si Bůh vyvolil Jákoba i když nebyl prvorozený. Jákob dělal to co bylo Bohu mile. Je jen otázkou kdo v dnešní době koná Bohulibě. Přízeň Boha je snadné ztratit. V dějinách Izraele se to stalo mnohokrát. Je to velkým varováním a mělo by to být i poučením pro všechny národy Světa.
PF 2012 přejí Mayové
(13) Danny, díky, to je klíčový výrok o obětinách: nepřikázal jsem o zápalích a obětech- (sic!! záply na místě prvním, přinášeníčka teprve na místě druhém…), micméně neřeší to, co také víme, že Vznešený určitě není “tělo a krev” (dam we-bosor), tudíž že Mayové nemusí mít tak docela pravdu, ohledně onoho pokrevního prvorozenství..
(14) Antoníne, nikterak nezpochybňuji, co čtete a jak argumentujete. Přesto se domnívám, že o “prvorozenství” skutečně rozhoduje Vznešený zcela podle svého úradku. Protože nemáme jistotu, zda Efrajim či Manasse dělali některý z nich neco “b*hulibějšího” – a přesto praotec Jaakov kříží Josefovy ruce … čili, (14) platí do posledního písmenka plus ješě jedna inspirace navíc. Nebo se pletu ?
Zdá se mi, že snad vlivem médií vnímáme slovo “soud” automaticky jako “odsouzení”. B-ží soud vnímám spíše jako “posouzení” , nějak tak jako v povídkách z jedné kapsy o vrahu Kuglerovi. Pro tento B-ží soud nebudeme mít nikdy dost informací a je záhodno B-hu do toho moc nekecat. A dát si pozor na obrácení perspektivy.Snadno vyslovíme: (Mal1,7-čím jsme tě poskvrnili?1,13 Ach nač se trápit 2,17 Každý kdo s dopouští zlého e líbí B-hu, nebo Kde j B-h zastávající právo atd) . Je to to- budete jako El-ohim. Budete posuzovat, co je dobré a zlé bez přihlédnutí k zákonu vydanému…na Chorébu (Mal 3,22)nebo s pocitem, že mám na to vidět svět z b-ží perspektivy(jsem jeho brácha, sestra..)
A myslím, že vědomí viny není nic zlého. Pokud se ho zbavím( plním, splnil jiný, podle toho, v kterém klubu), zbavuji se zodpovědnosti. Před sebou i před B-hem. Mal.1,13: Říkáte: Ach, nač se trápit?( přece někdo někde visí, za nás, pro nás) A vše odbýváte , praví H-spodin zástupů ( bez komentáře).Viz Vajikra- viník není automaticky vyviněn, ani když něco spáchá neúmyslně- to, že jsem nechtěl, neznamená, že to není.
ad15) achabisko Bohu se zavděčit nijak nedá, s tím souhlasím. Koho si vybere nebo koho zavrhne záleží skutečně jej a je na Něm. Z Jer7,22 až 23 a Izaj 1/11 se dá usoudit, že Bůh nestojí nebo nestál o obětování za každou cenu. Na druhé straně, Mal 1/7,8, se Bůh hněvá když mu je obětován odpad ze stád. Jestli rozumím dobře tomu co je napsáno v NZ tak se v Ježíšově době stále vykonávaly oběti zvířat v chrámě, Jan 2/14,15,16. Kdy tedy skončilo obětování zvířat. Bylo to v roce kolem 40 n.l. kdy byl chrám znesvěcen umístěním sochy Caliguly, Nebo až po zboření druhého Božího chrámu.
PF 2012 přejí Mayové
Určitě až s Titovou okupací Palestiny a likvidací druhého chrámu, dvě generace po ukřižování, Antoníne :o))
Mimochodem, obětina (přiblížení – přinášení) je zákonitě vázána na místo “ašer bachar bo Elokim – které sobě vyvolil Vznešený)- tj. Stánek, posléze Chrám, posléze ….
nechcem sa prirovnavat k danej trojke,ale navod dava Ez14,14 a aj ked pochybim,tak Zach3,3az 4.smile.
Základní kameny na třetí chrám jsou do Jeruzaléma již dovezeny. Kdy se rozhodne a jeho stavbě. Dnes nemají židé chrám. Kde mají nosit své dary. Mohou to být synagogy? Nebo je to myšleno u Malachiáš 3/10 nějak obrazně?
PF 2012 přejí Mayové
ad19)danny Ona ta trojice bezmezně věřící Bohu, Noe, Daniel a Jób Ez14,14 taky potřebovala nejspíše malinko převléci, Zach3,3az 4. Stejně jako Mojžíš a Eliáš. Člověku byly dány do vínku vlastnost, které jej v některých okamžicích odvedou z cesty na niž ho Bůh postavil. Často si to neuvědomujeme a pak je slyšet: “Když tam, myšleno v Nebi, Ráji, Nové zemi… bude on tak já Tam rozhodně nebudu.
PF 2012 přejí Mayové
(20) Antoníne, ale o tom datu stavby píše dokonce i tzv. No vý zákon – že nikdo nezná dne ani hodiny onoho Dne H*spodinova :o))
(22)Achabe, neznám hebrejsky, nemůžu číst Tóru, studovat Kabalu, Zohar nebo zkoumat biblický kód. Proto jsem nijak nespojoval stavbu třetího chrámu z posledními dny tohoto světa. O svážení základních kamenů na stavbu třetí chrám do Jeruzaléma jsem ze dočetl před léty na internetu. Bylo to v době kdy jsem do šuplíku podvědomě “střádal” co ti Židé zase Světu provedli. No a v Bibli jsem toho taky našel dost. Pak mě opět potkal pan Nenáhoda podobně jako se dělo v knize Ester. Chvátal jsem domů. Nenaklonil mezi futry dostatečně hlavu. Mnou vybudovaná svatozář zůstala venku za dveřmi bytu. Otevřel jsem “šuple” s těmi zlými a oprávněně Bohem “trestanými” Židy. Mezi tou černo černou temnotou jsem najednou uviděl pár světýlek, plamínku a jiskřiček, které jsem dříve vidět nemohl. Neviděl jsem to co v Izraeli dávno viděl Bůh.
Po prvním přečtení, Do stínadel (kviz), jsem si řekl, tak na tohle se, nedá Achabovi, nijak, z pozice křesťana, argumentovat. Možná byl tento těžký kalibr nasazen jako odpověď na průzkumné operace, Zlato hlupáků, Autor: Vlastík Fürst nebo na přehradnou palbu Pýcha předchází pád Autor: Vlastík Fürst. Tara.cz po kreativních tanečcích hodil ručník do ringu a odešel, práskaje dveřmi, mezi své souvěrce. Vlastík sice do ringu ručník nevhodil ale přinesené rukavice si dosud nenasadil.
Milí židé, jakkoli je pro Vás ten náš Ježíšek, nosící dárky, zabalený, pozlacený a s korunou na hlavě, sedící na božím trůnu nepřijatelný, musíte si sebekriticky přiznat, byl to žid každým coulem. Byl vzdělaný. Moudrý. Znal Tóru jako málo kdo.
Sedněme si někdy. Někde. Nemusí to být zrovna tyto nadcházející svátky. Zachovejme se jako ti rybáři líčící své úspěchy v rybolovu, kdy druhy po vyslechnutí prvního říká: “Když tu rybu zkrátíš, tak já tu zrezivělou lampu, vytaženou z rybníka, zhasnu”
Odmotejme z Ježíše to co na něj namotali kněží při jeho “balzamováni”.
Podívejme se na něj jeho očima. prostřednictvím jeho výroků. Ježíš v podstatě neříkal nic co by odporovalo Tóře. Nic jiného než říkali Bokem poslaní jedinci, kterých je v Tóře – Starém zákoně bezpočet.
Jako zlatá nit se celou Biblí táhne Věřte Mi. Doufejte ve Mě. Okuste Mě… Ježíš řekl Boží království je již na Zemi. U Malachiáš 3 a v podstatě v celé Bibli je napsáno co máme dělat jak se máme ke Sladkému požehnanému chovat aby se On mohl chovat k nám jak zaslíbil.
Samotný fyzický chrám jistě není podstatný pro vztah potomky Adámka k Bohu. Křesťané, alespoň jak se to jeví mi, zavřeli Hospodina do kostelů. V kostele ať si dělá co chce. Hlavně ať nám pomáhá. Do světského života, za dveřmi kostela, nech se nám neplete.
Achabe, ukradl jsem Ti některé výrazy. Moc se mi libí. Líbí se i mé ženě. I to putování s dvěma bedna po pouští sedí.
PF 2012 přejí Mayové
be*H
Díky, Antoníne, ale tohle je pomalu na osobní rozhovor. A hlavně na osobní prožitek a osobní cestu. Držím palce. (i sobě, protože jsem maličko špatně soudil)…
24Achabe Hodil jsem kamínek do stojatých vod. Možná i velký šutr to byl. Aby židé a křesťané našli společnou cestu tak se musí vrátit tam kde se rozešli. Možná musí zajít malinko nebo i kousek dál před bod rozchodu aby našli společnou cestu Bohu.
PF 2012 přejí Mayové
Jen bych si Vás Antoníne dovolil malinko poopravit. Ty Vaše a Achabovi myšlenky a zde na webu tedy nejen vás dvou, takovýto přistup k chápání toho co bylo, je a bude, spojuje bez rozdílu “klubové permanentky”, jak by řekl Achab, prostě PŘEMÝŠLIVÉ LIDI.
A tohle se bohužel dnes jen tak nepotkává. Já znám spíše texty a úvahy i z křesťanského prostředí, koncipované tak aby potlačovaly svobodné myšlení, tlumily soucit, takové ty polopravdy za účelem vyvolání nenávistných Pavlovových reflexů. Autory, pro něž je humanita, helénské myšlení, výrazy sociální, vlevo jen další ze sprostých slov. A bohužel tito lidé mají v masmédiích převahu. A ovlivňují spoustu, jinak jistě slušných lidí, kteří prostě nemají čas nebo možnosti, jak si některá jim předkládaná “fakta” ověřit. A pak tedy, na základě častokrát schválně překroucených údají, formují svůj postoj k současným dějům.
Zase jsem utekl někam jinam, do politiky, tak se omlouvám. Jen se domnívám, že právě pokroucený náboženský pohled nám dává onu “legitimitu” přehlížet prasárny, které ve světě jménem různých novodobých model pácháme.
Odlehčím to, dal bych sem link na video, ale zase nechci moc dráždit. Takže jenom nápověda : – je to film o náboženské tématice – Proboha!/Religulous
Nějak mi tu chybí filmový koutek, tak pokud neurazi a pobaví budu rád.
ad26)Erich Film jsem našel a kouknu. Co se týče politiky tak, život je politika a politika je život.
V zájmu těch co chtějí získanou “moc” udržet je snaha lidi rozdělit. Platilo a platit nějakou dobu ještě bude, Rozděl a panuj. Ovládání lidí je usnadněno tím, že lidi jsou rádi klamáni. Nikdo sice ještě nevymyslel hrábě, které hrabou od sebe. Přesto nebo právě proto, tvrdí-li někdo opak je považován ostatními za hlupáka. Lidé čtou Tóru-Bibli. Čtou živé Boží slovo ale dívají se na Ně jako na něco co “bylo” Mal. 2„Zamiloval jsem si vás, praví Hospodin… Znamená to snad, že už to neplatí, Neplatí snad dnes Boží zaslíbení, zákony nebo Desatero. Mám snad věřit tomu, že nějaký člověk má od Boha pověření aby měnil Tóru když ani Ježíš, Boží syn si něco takového nedovolil?
PF 2012 přejí Mayové
be*H
Erichu, klidně linkuj video-linky. To je jako s Otázkami VM. Kdo chce, zapne a sleduje … to není nic proti ničemu. A o filmovém koutku bude David určitě uvažovat. Rozhodně by se dal otevřít někde na Fóru: http://forum.shekel.cz/
ad26) Erich Film Proboha!/Religulous jsem již před nějakým časem viděl. Právě na něj koukám po druhé. Blíží se pomalu jeho konec. Diskuse k němu by mohla pokračovat pod https://www.shekel.cz/18661/zlato-hlupaku Kde se Vlastík zabývá vírou. Já tvrdím, ještě jsem neviděl nevěřícího člověka. I ateista věří.
PF 2012 přejí Mayové
Ad 29 Až se bojí, že ho Pánbůh potrestá….( teda ten ateista, jak říká Jára Cimrman)
Máte pravdu, Erichu, a právě něco podobného jsem koncipovala v časné ranní hodině jako nadšený komentář k č. 23.( film si žel nestáhnuu, máme strašidelně pomalý net, ale určitě vyhledám)
Jen mi přijde škoda, že kvůli pár ( mnoha) mocichtivým blbcům minulosti i přítomnosti se zahodí stříbro mnohokráte protříbené, totiž náboženská tradice ( a teď úplně nehodnotím, kterého klubu).Jde o rozhovor mnoha , kteří chtěli žít před B-hem co nejlépe. Není nutné ( a asi ani možné )to brát jako dogma, ale je opravdu dobré do toho proudu tradice vstoupit, a nechat ty hlasy k sobě bez předsudků promlouvat.( všechno zkoumat a dobrého se držet).
30)Cipi Napsal jsem: “Já tvrdím,ještě jsem neviděl nevěřícího člověka. I ateista věří.” Komu, čemu, v koho, v co věří ateisté není podstatné. Věří-li například v neexistenci Boha. Jak by mohlo Něco, co z pohledu člověka neexistuje, trestat takového jedince? Bůh v minulosti netrestal pohany. Netrestá je ani dnes za to, že v něj nevěří a žijí si podle sebe. Bůh napomínal nebo trestal Izrael za to, že od něj odcházeli a klaněli se jiným bohům. Kolik dnešních křesťanu zná Boha?
PF 2012 přejí Mayové
Citovala jsem našeho národního buditele Járu Cimrmana. “Jsem bezvýhradný ateista. Až se bojím, že mě Pánbůh potrestá.”
Myslím, že vlivem křesťanství se ta “víra” v “něco” poměrně dost přeceňuje.
O křesťanech se radši nebudeme bavit, mám na ně pifku :o)
32)Cipi Patřím mezi jedince, kteří bez problému s odstupem času shlédnou, třeba dvakrát, zmíněný film. Na “Járu Cimrmana” jsem se ale nedokázal koukat ani půl hodiny. Tím ovšem netvrdím, že pro jiného má jeho “životní příběh” své kouzlo. Tak se někdy, až čas dovolí, doporučuji alespoň jeden pokus, na křesťany kouknout půl hodiny bez předsudků. Židi jsou lidi i křesťané jsou jen lidi.
PF 2012 přejí Mayové
šak já vím…právě proto. to byla taková pitomá osobní poznámka
Všichni jsme jen lidi a tak nám to občas ujede.
Ad 32. Cipi, na “Nejisté sezóně” od cimrmanovců jsem poprvé a asi i naposledy seděl v kině spolu se slepcem. U současné produkce z TV krmníku Vás poslech zvuku bez obrazového doprovodu zdeptá
Teď k tématu. Prý to má být komedie, ale já bych to typoval spíše na dokument a navíc velmi aktuální.
http://www.ulozto.cz/xY6KCdz/monty-pythonuv-zivot-briana-cz-avi
Jsou abrahámovská náboženství náboženstvím elit pro elity ??
Klade Judaismus důraz na individuální či kolektivní existenci ??
A co vyzdvihuje v těchto souvislostech křesťanství ??
35)Erich Ze tří položených otázek si troufnu fundovaně odpovědět jen na tu poslední. Současné křesťanství, praktikované všemi církvemi, je z pohledu Bible pohanské náboženství.
PF 2012 přejí Mayové
be*H
Už jen kvůli Brianovi bude prima, to filmové okénko založit :o)) Super film, ale je příjemné, mít kam pro něj sáhnout (než Kalousek a OSA zaříznou ulož.to :o))
ad elity pro elity: Ano, bez výjimka všechny oudy abrahamovských náboženství si v také či onaké formě připustí tuhle zrůdnost a domnívají se, že jejich VÍRA
37a) Davida prosím, aby 37 smazal – odešla před dokončením
be*H
Už jen kvůli Brianovi bude prima, to filmové okénko založit :o)) Super film, ale je příjemné, mít kam pro něj sáhnout (než Kalousek a OSA zaříznou ulož.to :o))
ad elity pro elity: Ano, bez výjimka všechny oudy abrahamovských náboženství si v také či onaké formě připustí tuhle zrůdnost a domnívají se, že jejich VÍRA (= konfese) je elitou pro elity, protože v teologii všech je tu a tam zmínka o tom, že to “jinudy” nejde. Nicméně VŠICHNI oudové abrahamovských náboženství, kteří jdou “domů” k tátovi, na tyhle záludné pastičky sebe-víry kašlou a prostě jdou “domů” – podle míry svého poznání, poznávání a důvěry.
judaismus klade důraz na individuální existenci v kolektivu. Jsme všichni nenahraditelná a neopakovatelná individua, protože jsme otisky Vznešeného – a ten je Jeden, Jediný a Jedinečný, ale zároveŃ jsme naprosto doložitelně součástí kolektivu a kolektivů. A je to tak naplánováno od stvoření (být součástí oudem kolektivu) nebo stojí psáno: Není dobře člověku býti samotnému (gn 2:18)….. Bude-li zájem, můžeme se podívat na prastarověký myšlenkový model “kolektivní duše”, ze které pak vycházeli i židé Jung a Freud…
křestantví – opisovalo z judaismu. A až na daleko silnější tendenci revelovat sebe sama jako “elitu pro elity” (Žádný nepřichází k otci … Nepokřtíte-li se … Já jsem cesta …) – opisuje z jidiškajt i dobré věci. Tedy residua poznatku že každý je individuum (ovšem pod kuratelou církve, která mu prodává povolení k souloži i spasení) a zároveň že existuje cosi jako kolektiv, protože ne každý upeče chleba a ne každý zvolí cestu kata – opět dotažený do obrazu nevěsty či těla Ježíše – paní Ecclesie (církve) – ERGO – i křestanství (a je to vidět i např. na pietismu a pietistických hnutích, ale i na druhou stranu polovojenských řádech a sektách)zná jask individualitu, tak i kolektivní existenci.
A díky za dotazy…
ad 35:Přes to, že má elitářství své zrůdné formy, viz Achabisko, troufám si trošku polemizovat – elita, z lat. eligere- vybírat, vyvolit.. začnu od staršího bratrance – přece jen si H-spodin volí tento národ, a kdo se chce přidružit, je vybírán.. a není cílem tohoto světa všeobecné židovství. I křesťanství je ve svých vrcholných formách náboženství vyznavačské, tedy výběrové. založené na rozhodnutí a “odevzdání se” B-hu.Také není cílem, i když se to nezdá právě kvůli tomu elitářství, všeobecné pokřesťanštění.( Vy jste sůl země..) Svým způsobem jde o “elity”( troufám si tvrdit, že snad v obou táborech) , navybírané jedince, kteří ze všech si žijí před B-ží tváří. Je to ideální pohled, ale prý stačí 36 spravedlivých v každé generaci :o)
Oprava: ze všech sil žijí před B-ží tváří :)
Život Briana.. na ten se těším…
odkial cerpas,ze Jung bol zid?dedo Preiswerk?dik.
Ked sa bavime o kolektivnej dusi,tak si kladiem otazku aky je rozdiel medzi ekklesiou a kneset Jisrael,potazmo ,,matkou Sionu,,vo svetle versou Pr28,24 a pripadne Pr 1,8.ja si myslim,ze ide o dva,,obrazky,,hypostazie jedneho.ale samozrejme sa mozem mylit.smile.
Cipi,presne tak.p.s.este,ze sme tu.na margo 36.smile.pozdraveni.
Co já vím, tak Jung byl synem protestantského faráře. Jak to bylo s národností, těžko říci. Ale když ho Freud adoptoval, tak třeba, aspoň tatínkovec :o))))
Ad 36,38,39. Ta mé dotazy směřovaly k tomu, abych si ujasnil, jaké proudy, hnutí, světonázory tato náboženství generují – levicově či pravicově smýšlející?
Tato abráhámovská náboženství kladou důraz na ochranu “chudých socek”, či vyzdvihují ty úspěšné, za vodou, všehoschopné?
Pokud bych to bral, podle toho, co jsem si občas přečetl, tak mi výrazy jako pravicový křesťan žid a muslim mi přijdou dost jako protimluvy.
Ale pak mi z toho plyne, že ty různé apely na víru, boj za civilizaci ,tu naši, tu správnou je zneužití, krádež vydírání.
Dost pokusu o rozumování.
Teď něco zcela praktického.
Achabe, to je ode mne zase zlotřilý dotaz. Nemohl by jste udělat nějaký seznam starozákoních trestů – co za co? Kdy tyto tresty vstoupily v platnost a kdy byly Bohem zrušeny či případně novelizovány?
Chci vědět, zdali je pan vrchní výběrčí daní povinen, coby křesťan, nastavit po políčku i svou druhou tvář? ( Pokud by toto bylo zpoplatněno, tak pade za úkon, myslím že kasička by se docela plnila )
Je-li kamenitba za nevěru již zrušena?? Atd. atd. Myslím si, že návrat ke kořenům,mnohými tolikráte vzývaný a proklamovaný, by nám občas i prospěl. Možná bychom dospěli k poznání, že dodržovaní Taťkových zákonů tu neflinkají snad jenom naši muslimští bratři. Možná proto jim to tak rádi vyčítáme.
Jak řekla jedna má dříve známá: Proč by měl být mesiáš muž? Vždycky to byl muž. Teď to, vážení, bude žena :) Nebo ? Nebo to bude bezpohlavní bytost?
A zase něco od věci, leč pro některé snad praktické. Nevím, jak každý zvládá svůj PC stroječek. A jak se výše zmiňuje Achab i Cipi. Stránky a informace budou vesele mizeny, web se možná stane za čas vzrušivě impotentním.
Pro Firefoxkáře – než ukládat jenom link na stránku, tak pro sychra raději celou komprimovanou do jediného souboru *.mht
http://www.unmht.org/unmht/en_index.html
Otevřít to jde v IE, FF a pokud nastane problém, tak mně vždy v Opeře.
Téměř jakákoliv videa z Youtube a dalších ( formát *.flv, *.mp4 atd. )
stahuje ve FF doplněk
http://www.downloadhelper.net/
Jen pokud se titulky k videu dodatečně dohrávají, bude to bez nich.
Tato videa jdou přehrát v Gom playeru, VLC playeru (oba mají kodeky v sobě)a dalších
Gom player
http://player.gomlab.com/eng/download/
čestina
http://cestiny.idnes.cz/gom-player-cs5-/Software.aspx?c=A060903_40979_bw-cestiny-software_bw
VLC player
http://www.videolan.org/vlc/
a stahování čehokoliv notně ulehčí FeeRapid Downloader
http://wordrider.net/freerapid/
Nenašel jsem TECH koutek ( nehledal je to správné slovo ), tak alespoň takto.
Erich: tech koutek doporučuji zřídit ve fóru:
http://forum.shekel.cz/
Co třeba v sekci “Hyde park/Zajímavosti – nápady – vize”?
Tam se informace neztratí tak snadno jako v diskuzi pod článkem..
p.s. klidně to tam zkopírujte jště jednou a další vychytávky jsou vítány..
Klikněte jen na “Založit nové téma” a je to vaše.. :)
43) Erich
43) Erich Ve ad)29 Antonín Blažek jsem, myslím celkem předvídavě, navrhoval aby se diskuse k filmu přesunula na https://www.shekel.cz/18661/zlato-hlupaku. Svůj návrh předkládám znova
Pokud se ptáš na Boha a jeho záměr stvořit kapitalismus tak odpověď nalezneš v Bili, zní jednoznačně ne. Ježíš nehovořil o nastavování třetího líce. Ježíš taky nepřišel zákon rušit ale naplnit To šutrem za nevěru do hlavy platí mimo jiné i na homosexuály.
Leviticus 20:13
Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.
PF 2012 přejí Mayové
ad34)Cipi “Životní příběhy” Járy Cimrmana jsou jistě úchvatné pro lidi z města. Já jsem vyrůstal na dědině a na mě on prostě nemá. My jsme si, jako ogaři, zažili opravdové příběhy. Války v niž tekla naše krev. Putování zasněženými pláněmi kdy nám bylo sněhu po piňďouty. Létaní skutečnými letadly. Se skutečnými haváriemi nebo tragediemi odvrácenými v poslední vteřině. Skoky padákem… I chvíle strachu a obav kdy ohnutí ukazováčku mohlo ukončit život člověka ne něhož jsem se díval přez hledí samopalu…
K obavám židů z křesťanu i to, že mají na ně pivku, lze taky chápat. Já se Židů ani židů nebojím. Nejsem Žid. Nikdy ze mě žid nebude ani nemůže být. Z Žida nebo i žida se křesťan ovšem stát může.
PF 2012 přejí Mayové
to erich,pravicovy krestan,zid,muslim nie su v tomto vyzname protimluvv.ako ,,odchovanci,,Genesis2,15,vedia,ze musia obdelavat pudu,cize sa musia sustavne snazit zvysovat celkovu kvalitu zivota pri zachovani poctiveho vztahu ku svetu.zidovske prislovie hovori,ze bol som aj chudobny a bol som aj bohaty.Verte,byt bohaty je lepsie.smile.
AD50 O Cimrmanovi máte pravdu, Antoníne, taky jsem si toho všimla.Taky je to humor typicky český ( tedy ne tak docela moravský, natož valašský)
Jinak k tomu, co píšete, jsem v tuto chvíli taková chytrá horákyně.Ani z města ani z vesnice, ani z čech ani z moravy, ani křesťan ani žid. A v těchto virtuálních prostorech se raději pohybuji in-cognito.
Ad45 Erichu, dík
ad 43) pro ericha. – Chlapíku, to je veliké téma.
Udělat pouhý samotný seznam “punifikací” k tomuto seznamu: http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/kategorie.aspx?kid=65 (Micwot podle Ha-chinuch) nebude tak složité.. Prostě dodáme jeden sloupeček a tam barevně označím jednotlivé formy punifikace, ale ten úvod a komentář, co co znamená a jak se to aplikuje a kde, to bude docela dřina… Ale výzvu (bli neder) beru. Ale spíš asi přímo pro Kešetovou stránku, tady by se to maličko ztratilo. Díky a těším se na zajímavou práci. Prozatím, pls, zkuste pročíst a komentovat micwot :o))
ad 44) Khopeli – protože je o mesiášovi psáno v tóře, které civilizace a dokonce i některé filosoficko-nábožehnské systémy nevímproč důvěřují – že to bude syn. Žena je těžko synem.
Dále se v dřevních dobách tak nějak – i když nám to dneska v moderním světě nakrásně připadá diskriminační – přeci jen očekávalo, že žena bude mít jiné starosti, jinou lásku a jiné povinnosti, než aby se jako charismatický leadr pokoušelo a podílela na přitažení všech národů směrem k JErušalajmu a k tóře…
Ergo z diskriminace bychom museli obvinit proroky a hlavně bychom asi potřebovali si spolu s Beruškou a dalšími muslimskými přispěvateli pojmenovat, zda je ženský prvek skutečně diskriminován, je-li po něm (v jeho převaze, nikoli ve výjimkách a la Jentel)žádána péče o domácnost, vzdělání dítek a partnerství s partnerem… Což ze ženy rozhodně nedělá slepici, ale ani pseudo-intelektuálku :O))
Pomazaný prostě asi fakt bude kluk :o))
52)Cipi Pro chytrou Horákyní, mající smysl pro humor, doporučuji zhlédnout na http://gloria.tv/ pohodový film vhodný pro dlouhé zimní večery Svatý Filip Neri. Je teď asi na 14 pozici od shora. Já jsem jej jednou našel i na http://www.youtube.com/ ale už nevím kde. Upozorňuji, že film není vhodný pro lidi, kteří v názvu divadla “Husa na provázku” okamžitě vidí “HusáK na provázku”.
PF 2012 přejí Mayové
Ad 53. Achabe skočil jsem přímo na http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/kategorie.aspx?kid=67
Tam ke žlutému bodu č.1.
V S.Z. jsem asi jar nazad narazil na verše, kde B. řiká, že smí být jen jediný chrám. (nechal jej demonstrativně zbourat?). Skončil jsem úvahou, že býti ortodoxním židem, bylo by nejspíš mou povinností bourat především křesťanské příbytky páně – vlastně modlostánky. No jak vidno, napadlo to i Josefa Ovadiu někdy v 87 a nedávno taky jednoho kluka muslimského.
Dotaz na Antonína a Vás. Bohužel už nevím, kde jsem na to narazil a vy oba máte přehled. Je tedy i v SZ za toto definován také trest smrti???
K bodu 5. tamtéž – kdy toto bylo pro mne zrušeno???
Kdysi napsal Onřej Neff moc pěknou povídku “Pravá ruka in ulna”. Pointa – Evropa islamizovaná, jen z jiných důvodů než dnes. ( To ještě neměl tu takový strach ) Fungovalo islámské právo (šaría). Za krádež byla amputace ruky v předloktí, po vypršení trestu transplantace zpět, při recidívě propadnutí státu. Rodinný rozpočet si lidé vylepšovali dárcovstvím krve, a asi i dalších orgánů.
Platí-li pro mne stále bod 5. pak bych raději volil Ondřejem Neffem nastíněnou vlastně radostnější alternativu.
Erichu,
1) kdyby existovalo krestanství ve své poněkud modloslužebné podobě již při přebírání (pro někoho okupaci) Kenaánu anebo před zbouráním Druhého chrámu, možná by to, o čem píšete platilo. Tedy abychom si rozuměli POUZE v Erec Jisroel by nemohly být trpěny žádné kultické výšiny, řádná příliš hlučná evangelizace a už vůbec ne násilné křty. Všude mimo Erec Jisroel je to záležitostí (tedy na volbě) obyvatel těch či oněch krajin. Tam by jim žádný žid žádný kostelík nekutal.
2) Za co by měl být či neměl trest smrti – tam otázce příliš nerozomím. Za to že stojí v Izraeli kostely a mešity, za to že někdo zbourá kostel (tedy poškodí cizí majetek?) – za to určitě trest smrti není. A je nutno soudit podle civilního práva, s přihlédnutím, že dotyčný fanatik si namlouvá, že dnešní Izrael je biblickou Erec Jisroel. A snažit se považovat mu to, za polechčující okolnost. Nicméně, pokud takovýhle šmoula prolije krev, a nenajdeme polehčující okolnosti, pak rozhodně platí pravidlo nefeš tachat nefeš. (tj. za svévolné prolití krve je trest smrti)
Krádež (gejzel) pro Vás zrušena není. Akurát se nenahrazuje podle Chamurappiho, ale podle tóry. Tj. buď ekvivalent, dvojnásobek někdy pětinásobek, podle zrůdnosti krádeže (resp. lidokradectví) Ale člověk je stvoření B*ží, to nelze pro takovou prkotinu, že krade mrzačit. Jak je to u šarijníků – to ať laskavě odpovědí islamo-znalci. Z důvodu neznalosti arabštiny a pocitu, že islám se narodil hodně později a hodně eklekticky si nedávám tolik péče, poznat ho do detailu. To dobré v něm, je z původních biblických základů, šmrncnuto křestanstvím a trochu vizemi (prorockými) Proroka.
ps. Vítám nadlehčený tón otázek, ale omlouvám se dopředu, že v nejbližších dnech se budu možná věnovat jiným činnostem. Tak kdybych déle mlčel, neberte to jako nezájem. Na každý dotaz (kromě pošetilých) se pokusíme odpovědět. Ale dá se také nejdřív studovat a pak už jen se dotazovat přímo na tóru…
Hezké dny i svátkÿ …
45)Erich Bůh se ptá: “jaký chrám mi chcete postavit když Země je jako rohožka u mých nohou”. Předci židů i dnešní židé si po většinu jejich historie vystačili bez fyzického chrámu. Boží přítomnost se projevovala různými způsoby popsanými v Bibli. Co se týče křesťanů, považuji je z pohledu Bible za pohany. S uctívání Boha jsou na tom křesťané jako Izraelité v dobách kdy se od Boha odvrátili. Nají i stejnou Boží přízeň jako Izrael, když připustil v zaslíbené zemi modloslužbu. Bůh nepřikazoval ani nepřikazuje bořit domečky rozesety po světě, které někdo vydával nebo vydává za Jeho příbytek.
Člověk není Bohem trestán smrtí za to, že občas něco podělá. Smrt přišla na svět po předčasné touze člověka po něčem co mu Bůh chtěl patrně dát o něco později. Dědičný hřích nespočívá v realizaci Božího záměru v naplnění země potomky Adama a Evy.
Samotný trest smrti a jeho realizováni lidmi za lidská provinění, je jednoznačně určen v Bibli. Lidem byla ale dána možnost usmířit se před tím než přijde na řadu “Oko za oko. Zub za zub”.
Bůh rovněž netrestá za všech okolnosti lidi smrtí. Dokázal mnohokráte velkou shovívavost a nevyhladil lid Izraele. Nevyhladil ale také nenechal bez trestu. Připustil zajeti, zboření chrámu ale i vyhnání ze zaslíbené země. Pro mě co by ne Žida ani žida, je to velkým ponaučením.
PF 2012 přejí Mayové
Ad 57.
Achabe absolutní souhlas s Vaším podáním.
Já jen chtěl naznačit asi neohrabaně, že fundamentalisté ( tedy i ti naši – ty potkávám ) můžou pokusem o striktním dodržování dříve napsaného dovést svět k totálnímu šílenství. Proto bych alespoň těm našim “Sokolíkům” ukazujícím na smítka v očích těch a právě jenom těch druhýh vždy rád připomenul a přiznám se, že zlomyslně, co vše by tedy měli dodržovat, jaké jsou jejich kořeny, historie, stále nezrušená nařízení, to čím se tak rádi zaštiťují.
Proto ono připomenutí 5. noachidského pokynu v té drsné podobě
a srovnání s islámskou “jenom pacifikací” za totéž.
Ale třeba je to jinak, proto bych rád, kdyby existovala nějaká srovnávací, lehce pochopitelná a hlavně dostupná studie.
Tyhle neznalosti mají skutečný přesah do současného dění.
Valentin Kusák někde psal dost nechutně o halal porážkách. Musel přitom mít momentálně nějakou mentální pauzu, protože asi zapoměl že existuje i slůvko “košer”.
Teď na Nev.Psu řeší co s Íránem, mnozí bombarďáci zase netuší, že tam žije prastará židovská komunita a pokud je na to někdo jemně upozorní, tak mají hned jasno – Naturei Karta. Tak to asi zase nikdy nečetli Maskil.
http://www.maskil.cz/5769/3.pdf
Tyhle otázky mne zajímají právě ve vztahu k současnému dění. Je to asi divné, ale když si uvědomím jaká řezničina provázela a provází evropské dějiny, tak z “těch druhých” nemám strach. Strach mám právě z “těch našich”
Ad 58.
Antoníne. K sakrálním stavbám nemám vztah formovaný vírou, ale myslím si že už jenom z úcty k historii a cítění i jinak smýšledících lidí by neměly být terčem nějaké msty, posměšků. A není snad nad baroko českých městeček? Ale dnes už taky chápu ten židovký pohled. Nám přijde normální pohled na J.K. na kříži. Nepřiznáme si, že toto je symbol nášeho B. A že je pěkně přitlučený, asi aby nám už neutekl, máme ho pod kontrolou. Děláme různé úkony, jak psal Jan Heller – kultíme. Necháme babičku z posledního platit desátky a nepomůžeme ji v jejích starostech. Budeme se, stejně jako židé, kontrolovat navzálem před šábesem, neperem-li plínky dětem. A vytrácí se zájem o lidi, zdá se mi, že se vše tak nějak drolí.
ad59)Erich K článku Láska není líná … https://www.shekel.cz/18877/laska-neni-lina-%E2%80%A6 jsem napsal
Křesťanství je prezentováno jako náboženství lásky.
Ježíše z Nazaretu už skoro 2.000 let vydávají za předpovězeného biblického Mesiáše. Nazývají ho Kristem přesto, že pomazán nebyl. Nikdo si také nevšiml, že Ježíš nesplnil jednu z podstatných podmínek danou pro očekávaného. Nepochází totiž z rodu krále Davida. Josef, potomek Davida, manžel Panenky Marie nebyl Ježíšovým otcem.
Na čem mají křesťané postavenou víru? Mám za to: Na rouhání se Bohu. Ježíš, kluk židovský, byl povýšen na Boha a postaven Bohu roven. Hospodin byl upozaděn. Křesťané se zažali klanět modlám. Modlit se k mrtvým. Modlou se stal i sám Ježíš Nazaretský, Boží syn.
Právě jsem zbořil 1.800 let starý mýtus a křesťané mohou začít bourat kostely, chrámy i katedrály. Až se tak stane mohou postavit Boží chrám. Svou víru postavit na Bohu a začít žít jak kázal Ježíš syn Boží.
Někdo může říci že se rouhám
Byl jsem vychován podle křesťanské tradice. Ministrantoval v době kdy to nebylo populární a tak trochu za to sklízel ve škole ústrky. No Ježíš neříkal nic o třetím líci a tak jsme to řediteli základky po vyučováni vraceli i s úroky. Jednou jsme s kamarádem v zákristii snědli plnou krabici hostii a vypili mišní víno. Měli jsem pěknou opičku. Motali jsme se kolem kostela a váleli na hřbitově mezi hroby. Jedna paní nás práskla pánu faráři. Dominik mě chtěl překřtít ať nedělám svatému Antoníčkovi ostudu. Časem jsem asi začal sekat dobrotu. Stal se hlavním ministrantem a byl na nejlepší cestě stát se v budoucnu kostelníkem. Jenže vloudila chybička. Jednou jsem omylem vypl Boha na oltáři. Do kostela jsem přestal okamžitě chodit.
Páter Dominik byl vynikající člověk a mel mě i přes mé lumpárny moc rád.
Když jsem po létech zase jednou přišel fo kostela tak mě okamžitě nechal dělal kostelníka k nelibosti stálých oveček. Byl jsem se vlastně ten den s Dominikem rozloučit. V kostele jsem byl pak po mnoha letech ještě jednou. Požádat o vypsáni z evidence. Bibli jsem po vojně propil v hospodě a myslel si, že to má s Bohem urovnáno na věční časy. Vyjitím z církví jsem získal jakýsi odstup. Teď se mohu dívat na jiné „tradice“ trochu s nadhledem.
Židovský kluk Ježíš byl nejspíše príma a mít ho za kámoše bych si považoval za čest i když byl „jen“ syn Boží. Což teprve Mojžíše. Ten byl Boží muž.
Deuteronomium, 33. kapitola:1 Toto pak jest požehnání, kterýmž požehnal Mojžíš, muž Boží, synů Izraelských před svou smrtí,
PF 2012 přejí Mayové
ad59)Erich K do má oči k vidění, uši k slyšení si nenechá od pravdoláskavců oči zakrýt a uši zacpal. Třeba tím, že někdo někde chtěl zbořit mešitu aby uspíšil stavbu třetího chrámu na původním místě. Kostely, chrámy, kaple … jsou léta letoucí “bořeny”. Jednou je z nich učiněna sýpka, po druhé hodinový hotel, hospoda, knihovna v lepším případě koncertní síň, pro vynikající akustické vlastnosti stavby
PF 2012 přejí Mayové
ad (43) Pilně pracuji, Erichu. Ale bude to pro nás oba práce tak na půl roku (jen se samotným seznamem) a na zbytek života s naplněním a pochopením :O)
Plán práce – nejprve maličko off topic, aby se pochopilo k čemu vůbec byl chrám a obětiny ( i tam je totiž stanoven jasný systém punifikací), nu a pak podle společenské objednávky můžeme začít studovat talmud a jeho učení oholedně civilní, hospodářské a občansko-právní kriminality.
Nevím jestli tě to nejbližší nezklame, ale já chci poděkovat za inspiraci. článek již brzy (bli neder) – záleží jen na Ne-náhodě a na Davidovi.