Zdroj: ©2012 Václav Jirásek

Daniel Sidon (narozen 28.12. 1986 v Heidelberg, Německo) vystudoval Lauderovy školy, je herec, umělec a bohém, syn vrchního rabína Karola Sidona. Na jeho profilu na Facebooku jsem se dále dočetl, že zastává politické názory: „MONARCHY“. Je vyznání židovského.

Vážený pane Sidone, vzhledem k tomu, že vyznáváte politické názory, jaké vyznáváte a podporujete Karla Schwarzenberga, přál byste si konstituční monarchii? A knížete jako krále s maximálními pravomocemi?

Pokud odpovíte, že ano, taky bych se s Vámi mohl shodnout, jenom bych si přál, aby toho Krále nedělal Karel, ale já :) Pokud odpovíte, že nikoliv, proč to máte uvedeno na Facebooku? Image?

Na Facebooku jsem měl uvedeno “United Kingdom of Israel and Judah”, hloubku těchto kořenů království krále Šalamouna vnímám jako kořeny nejen pro židovské a křesťanské náboženství, ale třeba Rastafarianismus a Islám, jež mnohá měli nebo i mají dodnes království.

Příkladné je království Aksum na území dnešní Etiopie, kde ještě do roku 1974 vládla šalamounská dynastie krále Menelika, jež byl zřejmě počat při známé audienci královny ze Sáby u krále Šalamouna, poslední z této dynastie Haile Selassie se k Šalamounovi odkazoval i v ústavě.

– Totiž že jsem to však pozměnil později na obecnější pojem “Monarchy” znamená, jsem monarchistou, se vším všudy.

Takže ano Koruna Česká, kterou by měl na hlavě Karla Schwarzenberga mi přijde jako velice představitelná ač také dost roztomilá pohádka. Pohádka proto, že se její prosazení nejspíš nesetká se zdarem u českých voličů, kteří jako by zapomínali jakoukoli minulost této země, nejen tím že odstavili české korunovační klenoty, ale nechají se masově oslovovat krom kdejakého Žita například Milošem Zemanem, který má tu drzost se nám před nosem ve volebním klání ohánět odkazem T. G. Masaryka, přičemž dává najevo, že si nevidí ani na špičku toho svého. Za bolševika byl v komunistické straně a z jeho lživých urážek a předsudků jasně soudím, že se nemůže držet svých výroků ani kdyby chtěl:

„Komunismus je možný, ale jen mezi bratry, v rodině nebo v náboženské a v přátelské obci; může být udržen jen opravdovou láskou. Nepřijímám třídního boje.“

Tomáš Garrigue Masaryk

Díky za vyčerpávající odpověď, vidím, že image to není, jedno slovo na Vašem Facebooku a kolik se za tím nachází myšlenek, děkuju za ně. Ale taky znáte toto: “KRÁL JE MRTEV, AŤ ŽIJE KRÁL!” – takže další otázka: Mělo by tento feudální titul krále být dědičný? Nebo bych mohl mít šanci?

Tak určiťě. Samozřejmě by měl být dědičný! “KRÁL JE MRTEV, AŤ ŽIJE KRÁL!” to se přeci nekryje, pokud porazíte krále, jeho syna, jeho syna jeho… ale to Vás rozhodně nechci nabádat k takovému zločinu, ostatně dodnes máme v naší  Jubilejní synagoze císaře Františka Josefa (dnešní Jeruzalémské) vedle Pentateuchu  i v modlitební knížce modlitbu za císaře pana a jeho rodinu,  dokonce i požehnaní jež je dobrým skutkem učinit při zbystření  takového.

Podle mě by měl být Král, ten který má Královskou minulost. Jednou jsem řekl své babičce, že cítím v sobě židovskou krev, jak cirkuluje a točí se. Babička se zasmála a řekla: “Nemel nesmysly a jdi si před obědem umýt ruce, čistota mě ochránila před smrtí v koncentráku.”

Ale já si nemyslím, že to byla čistota, já si myslím, že babička a dědeček pocházeli s těch nejcennějších a nejstarších židovských kmenů. Jsme Vyvolení.

Co, když králem nemá být kníže, ale Král? A jakou roli tam hraje fraška Zeman? A co na to Karel a jeho účast na Bilderberg Group?

S královskou minulostí zcela souhlasím, ale ukažte mi raději rovnou toho nejstaršího potomka krále s tak rozsáhlou půdou nemovitosti a působnosti co porazil Karla Schwarzenberga. Zeman – to tedy pevně věřím – dnes zvolen nebude. Prezidentskou monarchii jsem ochoten zastávat jen v případě Jeho Jasnosti!

Je k tomu vyvolen, a my byli vybráni.

Ale podle mě Král není o hmotných statcích, ale o sdílení myšlenek s B-hem! Tedy pokud někdo má vést ovečky, měl by znát budoucnost, a to uměl a umí Král David.. Ne?

Ne protože on je křesťan a já žid – nýbrž dosavadní osud nebo i snad oboustranná pokora je zdá se příčinou, proč si o tomto nepovídáme. Měli jsme totiž mít společnou řeč více v době kdy žil Magor (Ivan Martin Jirous) a byli jsme společně. Protože stále od jeho smrti truchlíme tak výjimku tvoří snad jen několikahodinové čtění Hagady a povídání si o Exodu z Egypta na svátečním Sederu (večeři) u mě doma. Magor byl totiž nejen výborný básník ale i hodně věřící osoba. A kníže ho nezištně dost podporoval a vedli spolu dlouhé hovory, z Karla tedy cítím i dost sdílení myšlenek s B-hem!

Na pohřeb Jirouse přijeli Dan Sidon s Karlem Schwarzenbergem položit věnec od Václava Havla a bílou lilii.
© 2011 Karel Cudlín

Domnívám se také že ač se jednalo většinou o nejmocnějšího feudála, který byl vlastníkem půdy, by Karel von Schwarzenberg souhlasil s námitkou, že není potomkem krále. Já osobně si ale myslím ze by králem být mohl a jako David tak i on vidí budoucnost svých oveček. No a právě proto se účastnil setkaní Bilderberg a proto si nechá toto od nich posvětit jejich vlastní volbou. Teď tu máme ještě demokracii, uvidíme dnes odpoledne.

Nechme nyní tedy Karla chvíli na pokoji a pojďme k nám dvěma:

Vy pravděpodobně svého tatínka budete znát lépe než já. Když jsem s ním chtěl udělat rozhovor, napsal mi, že takové otázky jsou příliš časté a dostává je každou chvíli. Otázkou zůstává, zda to řekl proto, že se mu některé otázky nelíbily, nebo proto, že Shekel.cz není tak významné médium. Co myslíte Vy, proč mě odmítl?

Já bláhový jsem si říkal proč zrovna teď, době druhého kola prezidentských voleb chcete po mě rozhovor! A vy jste se jeho otázek přetázal mě… Rabín by měl vystupovat apoliticky, si myslím, což se mu asi už stejně nepovedlo, když byl kamarád Václava Havla, a teď je navíc na videu pozitivní kampaně jak nedávno podával Karlovi ruku při příležitosti rozhovoru o jejich společně vydané knize Vzpoury II. (smích) no takže tak. No a otázka s islámem si myslím, že jako rabínovi moc nepřísluší, zvláště v době pravé probíhajícího arabského jara, které nikdo neví, jak dopadne, že?

Ne, ne, pletete se, od Vašeho tatínka jsme chtěl rozhovor před dvěma lety..

Ptal jsem se ho na Ufony, na to zda a proč je důležitější konverze než krev a zda se cítí být povolán od B-ha jako vrchní rabín.. Nic politického, věřte mi..

No tak to je ono! Vy jste si měl totiž přečíst knížku rozhovorů “Když umřít tak v Jeruzalémě” tam najdete totiž odpovědi na tyto Vaše otázky. Teda kromě ufonů.

Táta se dost zabýval hvězdami, astrologii a čte sci-fi. Tak jsem mu věnoval knížku od Zecharia Sitchin a ukázal dokument od Karla Vachka “Tmář a jeho rod aneb Slzavé údolí pyramid” který o tom krásně ale zároveň vědecky  pojednává, vřele doporučuju!

Dobře a co Vy a Islám?

Já proti islámu nic nemam ale ti praktikující krajně fanatické právo Šárija by se měli chránit v nějakém ze svých království nebo v opačném případě vyhlásit džihád.

Takže jste proti budování mešit v ČR?

Ne to nejsem! Myslím ale že ta práva by se neměla nijak výrazně překrývat. Mluvím teď o případě postupného ustupování evropských zemí právě právu Šárija atd. všechno má svoje meze a to i listina základních prav a svobod včetně těch náboženských.

Jak se Vám žije, ve stínu slavného otce? Nebo jste taky slavný? Neslyšel jsem o Vás jako o herci, pouze konstatování, nijak se Vás nechci dotknout. Ale je taky pravda, že nikam nechodím a nic nesleduju.    

V čem jste hrál nebo co aktuálně natáčíte?

Tak to je pochopitelné že jste o mě takto neslyšel. Nemůžu tvrdit že je to stínem ale ani tak uplně mnou. – Vždy když mi slíbí velkou roli ve filmu (např. „Gympl“, „Máj“ a teď i „Colette : dívka z Antverp“  od Arnošta Lustiga) tak většinou po zdlouhavém ujišťování  ze strany produkce mi pak zavolají (jakmile seženou peníze a producenta) s tím že si vybrali někoho jiného, „známějšího“ slavný moc nejsem a já to respektuji, ale mrzí mě to protože ne vždy myslím je to dobrý tah, možná tak akorát na jistotu.  – Tak to mě připravuje o jistotu už docela dlouho, ale zase mi tam pak dají třeba roli menší, teď jsem byl v traileru megalomanského seriálu BORGIA na jehož sezónu se píše že je rozpočet miliarda, tak kdyby tu roli celou nezrušili, byl bych na tom asi mnohem lépe! Můžete se občas podívat na moje stránky www.sidon.tk nebo na IMdB.com nebo i na Facebook.
Musím setrvat a snažit se, jinak to holt nejde..

Vrátím se na začátek rozhovoru, zmínil jste, jestli jsem to dobře pochopil, že máte vzor v Rastafarianismu. Víte, když jsem poznal Achaba, bál jsem se, že nepochopí, že prostě musím hulit jointy, nicméně vzal to skvěle, nejenom že řekl, že to není nic špatného z náboženského hlediska, ale také mi řekl, že to rozšiřuje obzory. Co si o trávě myslíte Vy?

Ve 13 ti letech – věku odkdy se podle židovství přesouvá odpovědnost z otce na sebe sama, trávu hulím celkem často a to sem ji málem neodzpíval, páč když sem se na zkoušce s tátou rozpotácel, že mám zpívat tak sem viděl všechny ty znaky tak přes sebe a když už sem to zaměřil sem se v tom množství echa v synagoze málem skácel. To sem tátovi řekl ze teda sem úplně zhulenej a že to už hulit nebudu. No nevydrželo to. Ale hulit teda nemusím, to jsem zkoušel a bylo to dobry, mít takovou čistou hlavu. Ale za každou cenu proč.

Právě že rozšiřuje obzory ale ne všem, jen někomu kdo má na to ty prostory pojmout, občas mám ten pocit, že nestačím, a tak hulím míň.  Alkohol je ale mnohem horší, zabil málem mě, a teď i toho Magora. A tisíce dalších! Tráva nikoho.

Jinak tráva se používala už v době jeruzalémského chrámu jako kadidlo nejspíš, a na léčení také. Masti a výtažky ale i celé listy. Prameny se o tom myslím zmiňují, jako o “besamim” neboli vonné byliny ke které se přičichává na konci každého šabatu.

Poslední otázka: Já fandím KARLOVI, aby se dostal na HRAD, Vy přejete KARLOVI, aby se dostal na HRAD, může tato podpora vyjádřena ONLINE, být i v době www.sabes.cz ? Mohu tento rozhovor prosím publikovat v průběhu sobotních voleb?

Tak určiťě! Řekl bych, že se jedná o otázku života a smrti. (smích) –  To je jakoby jste se mě zeptal, zda smíte pouštět předvolební spot Karla kde se vyskytuji o šábesu!

Doplňková otázka: Může být Shekel.cz KOŠER? Mohou být noviny KOŠER?

co tím myslíte?

Tím myslíte jestli je jako smíte sežrat? Ano, přeji dobrou chuť

KOŠER jsou jenom potraviny, můžou být v přeneseném významu košer i noviny internetové noviny?

Tak to asi ne, že ano, haha

Autor: David Fábry

Kam dál: Přečtěte si také Interview s Karlem Schwarzenbergem

4 Komentářů

  1. J.Formánek
    28.1.2013 – 17 Shevat 5773 v 17:34 — Odpovědět

    Co zajímá dnešní mládež?

    Podle malého Sidona a jemu podobných: marketing, fašismus a feudalismus.

    V tomto duchu totiž proběhla oslavovaná barevná revoluce neboli předvolební kampaň feudálního polodementa Karla Schwarzenberga.

    Na rozdíl od Adolfa Hitlera nemusel tento ubožák už ani divoce gestikulovat. Stačilo zapnout divokou kampaň a nechat posypat žvatlajícího dědulu mediálními superlativy.

    Orgie lokajství umělců a redaktůrků včetně šéfredaktůrků by nadchly autory sci-fi či samotného George Orwella. Komunisti museli slintat závistí.

    P.E.N. Klub se proměnil v mateřskou školku, kde polodementní mistři pera zpívali “Kníže k lidu má blíže”.

    Senilní mládež se dušovala, že chce “slušného” prezidenta a při duelech vnímala jen “noblesu” přestárlého dandyho z Vídně, který – jak správně poznamenává ekonom Pavel Kohout – nikdy nic nenapsal, nikdy nic neučinil a nikdy nic nevymyslel.

    S trochou vypětí a snahy by bylo možné dohledat i vazby rodiny Schwarzenberga na rakouské a německé antisemity a čechofoby. Napovím investigativcům: Johannes Prinzhorn, druhý muž z plakátů Joerga Haidera.

    K propagaci zahraniční xenofobie, rasismu a neonacismu tímto redakci shekelu gratuluji: Jste směšní jako Daniel Sidon, který poskakuje radostně kolem knížete a nic nechápe a ani chápat nechce. Zlatá mládež byla vždycky největší sbírka pitomců.

    0
    0
  2. J.Formánek
    29.1.2013 – 18 Shevat 5773 v 08:34 — Odpovědět

    A zde máme citáty táty nedovzdělaného vtipkujícího knížete, které zajisté nelže, neb nejraději vykládá nicneříkající vtipy.

    „Neboť i v Anglii je židovská otázka – ač se o tom na pevnině neví. V Anglii ovšem Žid není jako třebas ve Francii agentem levice a revoluce, nýbrž naopak je význačnou složkou oné kapitalistické smetánky, která právě svou existencí, činností a způsobem života revoluci provokuje. V Anglii, jak známo, Židé se vetřeli i mezi panstvo…“ (ze samostatné publikace vydané pod jménem Bojna ve dvou svazích nákladem Národní výzvy v Praze v letech 1936 a 1937)
    Určitý sklon k protižidovství je nutnou součástí tradicionalistické mysli

    „Tak také do svého domu spíš pozvu svého německého bratrance nežli kolemjdoucího náhodou černocha. Ale nesmím černocha zotročit; a nesmím vzít Židu právo na život, a dáti mu méně, než lidskost a spravedlnost menšině přiděluje. Naopak Žid nesmí se vyskytovat v místech, příslušejících státnímu národu. Jestliže totiž jsme varovali Židy, aby se vůbec příliš neukazovali, dvojnásob musí se vystříhat, aby se neukazovali na místech neočekávaných. Nic tak nevzbuzuje antisemitism, jako když člověk prohlíží nějakou oficiální instituci své vlasti, nebo politickou organizaci svého národa, a z ničehonic se zrakům objeví gestikulující postavička Asiata. A pak nechať se Židé neukazují v prvých řadách boje proti nacionalismu. Nepomohou si tím, a právo na to nemají, dokud nesprovodí ze světa židovské “kde domov můj” – nesrovnatelný žalm ´U řek babylonských´.“ (Karel VI. Schwarzenberg, in: Řád IV/1937)

    „Nejenom to, avšak s hrůzou pozorující tyto plody naší krve, budeme méně náchylní přičítati všem Židům židovské zločiny. Zde ovšem je pravda, že sama židovská soudržnost ztěžuje nám klidné rozsuzování. Je jistě nepřípustno činiti každého Žida odpovědným za hladomor na Ukrajině; ale mnohem snáze se vyhnu této chybě, až objevím nějakého Žida, který bude Trockému nadávat a litovat Wrangelovy porážky…“ (Karel VI. Schwarzenberg, in: Řád IV/1937)

    „Určitý sklon k protižidovství, jakožto obranná reakce, jakožto obranná reakce nedůvěřivosti, je zajisté nutnou součástí tradicionalistické mysli. To jest důkaz docela přirozený, tedy zdravý.“ (Karel VI. Schwarzenberg, in: Řád IV/1937)

    0
    0
  3. 29.1.2013 – 18 Shevat 5773 v 11:38 — Odpovědět

    Jistě mi pane Formánku předložíte Vaši smutnou, zde velice rozšířenou diagnózu “Předsudek”.

    Myjte se,
    Vaše Zlatá mládež.

    4
    0
  4. danny
    30.1.2013 – 19 Shevat 5773 v 14:01 — Odpovědět

    Kdo nazve s.Fica svojim priatelom,tak v tom pripade,vsetkymi pejorativami pocteny knize,sa stava ,,nebeskou”postavou.

    0
    0

Napsat komentář: Daniel Sidon Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Goj kadoš

Další článek

Máme nového prezidenta! Hurá!