Papež František vyzval římsko-katolické církve, aby zesílily dialog s islámem.“Je důležité posílit dialog mezi různými náboženstvími; a mám na mysli zejména dialog s islámem.” řekl nový papež v projevu k zahraničním velvyslancům ve Vatikánu.
Františkův předchůdce Benedikt XVI. byl považován některými muslimskými vůdci jako nepřátelský k islámu.
Ekmeleddin Ihsanoglu, ředitel Organizace islámské spolupráce (OIC) již dříve prohlásil, že doufá, že vztah mezi islámem a křesťanstvím bude opět srdečný a přátelský.”
Mahmud Azab, poradce imáma Ahmeda Al-Tayyeb z univerzity Al-Azhar pro mezináboženské záležitosti, také dříve řekl: “Jakmile se objeví nová potika, budeme pokračovat v dialogu s Vatikánem.”
Univerzita přerušila vztahy v roce 2011 poté, co Benedikt XVI. vyzval k ochraně křesťanských menšin po sebevražedném bombovém útoku na kostel v Egyptě. Benedikt XVI. byl také kritizován za rouhačské prohlášení o Muhammadovi.
Autor: redakce Shekel.cz
Zdroj: echoroukonline.com
10 Komentářů
mohli by islamu nabidnou reformaci :-)
Co užitečnějšího a rozumnějšího můžou křesťané muslimům říct, než že Mohamed byl falešný prorok?
Ten zdroj je dost divný http://www.echoroukonline.com/ara/
Ať byl či je jakýkoliv papež či jiný hodnostář římskokatolické “církve” sympatický vládám a veřejnosti, je i pro “ateistu” a biblického křesťana naprosto zřejmé, že chování a jednání, kde se tito přímo podbízí synům lži (tj. jiným náboženstvím) a káží jiné evangelium, jest v očividném rozporu s Boží spravedlností nám zjevenou v Bibli, pak i oběť Pána Ježíše Krista na kříži Golgoty byla marná a zbytečná! A pokud nebyla oběť Pána Ježíše Krista na kříži marná a zbytečná, pak je marná a zbytečná instituce zvaná římskokatolická církev včetně papeže!
Papež bude přátelsky pozorovat, jak muslimové vypalují křesťanské kostely a vřaždí křesťany ve jménu Aláha milosrdného a slitovného.
Muslimské snažení:
Nejsou šťastní v Gaze,
Nejsou šťastní v Egyptě,
Nejsou šťastní v Libyi,
Nejsou šťastní v Maroku,
Nejsou šťastní v Iráku,
Nejsnou šťastní v Jemenu,
Nejsou šťastní v Pákistánu,
Nejsou šťastní v Sýrii,
Nejsou šťastní v Libanonu.
Jsou někde vůbec šťastní ?
Anom
Jsou šťastní v Austrálii,
Jsou šťastní ve Velké Británii,
Jsou šťastní v Kanadě,
Jsou šťastní v USA,
Jsou šťastní ve Francii,
Jsou šťastní v Německu,
Jsou šťastní ve Švédsku,
Jsou šťastní v Dánsku,
Jsou šťastní v Norsku.
Ano, jsou šťastní v každé nemuslimské zemi.
A koho obviňují ?
Ne islám
Ne své vůdce
Ne sebe.
Obviňují všechny země, ve kterých se cítí šťastní !
A chtějí je změnitm aby byly takové, jako země, ze kterých přišli, protože tam nebyli šťasní.
Nebo jsme tady snad něco pomotali ?
Ad 6. Karle79. Vzpomínáš tu Irák a to je dobře. Protože teď jsme měli 10 výročí přepadení, tak kvůli těm statísícům mrtvých dávám dva odkazy:
http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1874-dopis-od-umirajiciho-veterana-george-bushi-a-dicku-cheney-jste-vinni-z-vrazdy
http://www.blisty.cz/art/67977.html
Ad 5. Karle79. Vždyť přece nic neni černobílé, jak se snažíš ve svých příspěvcích tvrdit:
http://blizky-vychod.blogspot.cz/2013/03/zemrel-rabin-menachem-froman-1945-2013.html
“Univerzita přerušila vztahy v roce 2011 poté, co Benedikt XVI. vyzval k ochraně křesťanských menšin po sebevražedném bombovém útoku na kostel v Egyptě. Benedikt XVI. byl také kritizován za rouhačské prohlášení o Muhammadovi.”
Tak v poslednej vete, ale predsa, sme sa dočkali pointy.Moslimovia o dialog s kresťanmi stoja, ale len o taký, ktorý bude schvaľovať ich genocídu na nich.
Ty komentáře zesilili můj vztah k Islámu. Předpokladam,že jejich autoři nebyli katolici.
Erichův komentář se mi líbi – snad jsem měl napsat, proč ostatní komentáře zesilili můj vztah k Islámu. Zpravidla proti němu a služebniků Muhammadovi – mír s ním – protestují tí, kteří o něm nevědí nic, co se nedá říct opačně, že by muslimove nepoznali Ježíše – mír s ním, dále Tóru, Bibli i Evangelia. Řídi se přitom hlavně Evangeliem podle Barnabáše, které je jediným Evangeliem, pocházejícim přímo z ruky Ježišovho učeníka- to však bylo cirkvi uloženo na index zakázaných kníh,po dlouhá staletí se ukrývalo v pápežské knižnici a proto ho křesťané neznají a taky ho z důvodu z vyloučení z kanonických kníh nechtějí znát,i když se jedná o dílo Ježišovho současníka, kterého si Ježiš vyvolil . Nedá mi přitom nevzpomenout, že učení Pavla, který mluví o svém Evangeliu, je v naprostém protikladů toho, co učil Ježiš – např. v otázce odměny za dobré skutky, lidské dispozici pro konaní dobrých skutků a ich nutnosti pro spásu; – a tedy Pavel učil jiné spravedlnosti, jaké učil Ježiš…