Zdroj: Shekel

Zemědělec, milosrdný a zlovolník. Proč lejno nezdvihnout, víme-li proč?  Zemědělec kydá, aby byl chleba.

Milosrdný zvedá nejprve  člověka (z lejn) a následně i jeho lejna, aby je uklidil.  Pod koňským kobližkem může být někdy ten chybějící zlaťák a sušeným velbloudem leckde přitápějí. Co ale ten, kdo jimi chce malovat po zdech?

Dnes se mnou David konzultoval, zda zveřejnit či nezveřejnit jednu zprávu z ČTK. Zprvu jsem mu opáčil, že je to na něm, ale že budu muset opustit Shekel, protože setrvávat nadále by bylo neúnosné. Bezduché zkopírování jakékoli (i objektivní či dokonce pravdivé) informace, která pošpiní (objekt i čtenáře) je bohapustý „lašon“. A člověk by  navíc neměl posedávat na lavicích bezbožníků, jak učí první žalm. Natož na lavici totálních hlupců. (Čímž míním – taky maličko „lašonovitě“ – agenturu ČTK.)

Na druhou stranu, odsednout si sice mohu, ale nebude to složení rukou do klína? Nechci vás dlouho napínat. Pán s vyšívaným napoleonským límečkem – tedy rav  Ovadjah Josef –  zásobí (jak určitě stíháte sledovat) tento svět výroky, které zvedají adrenalin kdekomu. Bezmála měsíc co měsíc, až by měl jeden pocit, že české i internacionální neonky (neonacisté) stranu Šas nebo přinejmenším reb Josefa vydatně podporují ze svých skromných zdrojů.. Opět mu totiž uletělo cosi, co je maličko přes míru. Lejno plesklo!! Pak ale přijde nějaká tisková kancelář z Čech, a protože z jejího pohledu (při vší hře na nestrannost) jde o bobek nadmíru zatouchající, hned ho přičinlivě zdvihne. Soudit ji nemůžeme, opisovala z Ha-arec. Jenomže …

Kdo si dá tu práci, dohledat, o které talmudické výroky se ten podivný Ovadjah opírá? A dá si je pak  ještě ke všemu do náležitých konotací? Kdo vůbec má patřičný vhled do podivného pa-světa politiky a náboženství tak, jak dnes fungují  v Šas a v Izraeli vůbec? A tak tu pro nás pro našince zůstane jen podivná pachuť  pocitu, že „gojjim  jsou jen mezci, kteří makají“, aby mohl „ovadjahovský žid“ pohodlně odpočívat. Naštěstí jen ten „ovadjahovský“.  Ale  informace/ dezinformace už  mezi námi koluje. Lejno, kterým nás zásobí jedna (objektivní?) tisková agentura. Má vůbec právo na tento typ „nezaujatosti“?  Z pohledu Nebes určitě ne. Ale co s tím naděláme…

Dotyčný článek najdete zde (jedná se o 3 článek)

A tak jen beru kýbl a pokouším se lejno se zdi smýt.  Žid, ten zbývající – a jsou jich zaplať pámbu mraky – čte důkladněji.  Všechno. Výroky Ovadjah Josefa, talmud i četku. A  především čte  naprosto stejně a po lidsku přesně, stejně jako goj  i běžné siločáry života (gojů i židů), které jsou vytyčeny na jiném místě talmudu: Tyto skutečnosti musí člověk překousat především. Jejich ovoce zakoušíme už v tomto světě, ale jádro zakořenilo v tom budoucím – Je to (nejdříve) dětinský obdiv k rodičům a zjištění, jak nás všichni zahrnují soucitem (gmilut chasadim), pilná návštěva studoven a otevřenost k hostům – tj. komunikace. Pak ale přijde i péče o nemocné, nějaká ta svatba a nějaký ten pohřeb, pohroužení (modlitba anebo meditace) a teprve tehdy může nastat i „havoat šalom bejn adam la-chvero“ – nastolení Pokoje mezi lidmi. (Šab 127a); A abychom to neodbývali, je (žel anebo naštěstí)  naprosto nezbytné studium – talmud tora – které je nade vše.

Možná jsem tu mlátil prázdnou slámu, možná jsem se pouze „ještě více s lejnem mazal“, a tak abyste neodešli úplně s prázdnou: V jedné jediné věci jsou některé šlápance ČTK a dalších našich médií cenné. Milovník paradoxu totiž  nemůže nevidět, že ošoupaná  tvrzení neonacistů, že média jsou v rukou žido-zednářské lobby, naprosto postrádají logiku, protože není nic tak anti-izraelského a anti-židovského, jako právě naše žido-zednářská média. Snad jen modro-modrá koalice, ale to je zas úplně jiná písnička a hlavně dlouhé, ne-lašonové a tedy vyargumentované povídání…

Autor: Jaroslav Achab Haidler

Přečtěte si také od autora: Svoboda slova

25 Komentářů

  1. 20.10.2010 – 12 Heshvan 5771 v 17:35 — Odpovědět

    Chtěl bych říct, že po přečtení článku od ČTK mají Sid a Hana Mayer mojí plnou důvěru..

    0
    0
  2. Hana Mayer
    20.10.2010 – 12 Heshvan 5771 v 18:48 — Odpovědět

    Trochu nerozumím DAvidovi, jestli si dělá legraci anebo to myslí vážně. Ale přes provokující obrázek je podle mého názoru Achabův článek to nejlepší co zde napsal. Chce totiž vysvětit, co ani mnozí iyraelci nechápou, že totiž pokud vytrhneme nějaké prohlášení ze souvislosti a neznáme-li ty souvislosti, tak to zní skutečně strašně. Uvedu příklad, který mi pomohl toto pochopit a dovolím si čtenářstvo s ním seznámit. Rabbi Ovadia Josef pravil kdysi, žena, která nosí paruku, její místo je v pekle. Horor, že. Pak jsem začla přemýšlet (někdo se třeba usměje) a došlo mi, že mladá pěkná vdaná dáma si místo svých vlásků, nasadí na hlavu pěknou drahou paruku z pravých vlasů a vyrazí do ulic. Její účes vypadá dokonale a nikdo nepozná, že se jedná o pokrývku hlavy vdané ženy, ale právě naopak, muži v ní vidí atraktivní krasavici, se kterou si mohou začít …. a je zaděláno na hřích, potažmo peklo. Zatímco, kdyby měla klobouk nebo šátek, tak každý má jasno, že se jedná o vdanou věřící ženu a tudíž není vhodné dělat nevhodné návrhy. Když se zeptali r. Ovadii, jak to vidí se svojí dcerou, která nosí paruku = odpověděl ve smyslu “A vy si myslíte, že ji peklo nečeká?” Ach jo, nemají to židi lehké, že.

    0
    0
  3. sid
    21.10.2010 – 13 Heshvan 5771 v 10:39 — Odpovědět

    Achabe,staří židovští lékaři by místo Vašich prvních slov napsali “in faeces et urinae nascitur homo”, v lejnech a moči rodí se člověk, aby se jimi více či méně celý život zabýval, prodíral a b-h ví, zda v nich i nekončil.Kolikrát jen říkáme: to je průser. Materie jako materie, řekli by alchymisté. Ale zde se neprodíráme slovy reba Ovadii, leč idiotského levičáctví četky. Ovadia pronáší “k svým sefardům” projevy, tlumočené do španělštiny. A nic tak aktuálního jsem neshledal. Nevěřím četce, nevěřím Haarecu, Ovadiu respektuji snad i jako Světlo Naší Země…a. A nic. Žádná židovská dominace v tisku není (či by snad krachl Szatmáryho “Delet” se zůstatkem 30 eur na Slovensku?) Ale co je- to sám denně vidíte: stačí otevřít židovské téma na akt…ně.cz či jinde, a verbálně se Vám vyjeví obrázky z goebbelsovských Lustige Blätter. Později z Dikobrazu a Krokodýla, zpracované proti židovským lékařům (injekční stříkačka nosatého žida v podobě velkého bodla sršňova ohrožujícího bzukotem “klid Stalinův”) a podobně Slánský (do té doby nedotknutelný) v objetí s tlouštíkem z Wall Street (z kapsy čouhal Wall Street Journal, aby nedošlo k “záměně”). Viděl jsem i tlouštíka, kouřícího svazek (smotek) dolarovek…Pro názornost. Být židem je úděl přehořký. Jak to, že my ho cítíme jako chuť laskominy, je asi ona pomoc onoho Vámi nazývaného- Milosrdného. Každopádně: kdesi, a doufám ne tady jsem napsal, že jsme poslední frontou která bojuje proti šalbám a lžím a představám o dvaasedmdesáti “stále se obnovujícím panenství panen”. Chcete, Achabe, vyskočit z naší společné mentální Merkavy (každý z nás má nějaký tu lepší, tu horší)? Myslíte, že ostatní posádka bude přihlížet, jak děláte zbytečný krok? Nebo využijete možností, a posunete těch našich 65 tun (+ hříchy, když jde o mentální rovinu) do týla nepřítele? Smrt mne, Vás i ostatní čeká tak jak tak………………………………..a k těm vlasům, paní Mayer-ještě dlouho po válce byly v prodeji paruky z vlasů židovských žen. Jak pořízených, netřeba připomínat. V tom Ovadiu chápu.

    0
    0
  4. 21.10.2010 – 13 Heshvan 5771 v 10:53 — Odpovědět

    Myslím to vážně

    0
    0
  5. 21.10.2010 – 13 Heshvan 5771 v 11:56 — Odpovědět

    Pro info pro čtenáře:

    Vážený pane Fábry,

    dostala jsem Váš e-mail se stížností na zprávu týkající se výroků rabína Ovadii Josefa. Je mi velice líto, že Vás zařazení zprávy do servisu ČTK rozhořčilo. Nemohu ale připustit, že by v konkrétním případě ČTK udělala jakoukoliv chybu tím, že zprávu do svého servisu zařadila. Jak ostatně sám uvádíte, zpráva je převzata z deníku Haarec. Materiál v deníku rovněž neobsahoval sofistikovaný rozbor talmudických výroků. Považovala bych proto za patřičnější obrátit se se stížností přímo na Haarec.

    ČTK, podobně jako další tiskové agentury včetně renomovaných světových agentur jako Reuters, AFP nebo AP, zveřejňuje kontroverzní výroky osobností bez ohledu na jejich občanství, vyznání nebo politickou příslušnost. Příznačné je v této souvislosti například zpravodajství o výrocích íránského prezidenta Mahmúda Ahmadínežáda, které pravidelně budí zájem světových agentur, jejichž zpravodajství ČTK odebírá. Ty jsou pro ČTK také měřítkem a ukazatelem relevantnosti jednotlivých výroků – podobně jako renomované deníky, mezi něž Haarec bezpochyby patří.

    Nemohu Vám proto bohužel zaručit, že v servisu ČTK nebudou podobné materiály vycházet. Doufám nicméně, že přínos odběru zpravodajství ČTK pro Vás převládne a nebudete náš agenturní servis odhlašovat.

    S pozdravem a přáním hezkého dne

    Denisa Svobodníková

    0
    0
  6. Hana Mayer
    21.10.2010 – 13 Heshvan 5771 v 14:58 — Odpovědět

    No a uz to mame v idnes. Achabuv clanek je podle me treba sirit. Ta pani Svobodnikova ma bohuzel pravdu. Nejhorsi veci si zidi delaji sami.

    0
    0
  7. sid
    21.10.2010 – 13 Heshvan 5771 v 20:17 — Odpovědět

    Vy máte pravdu, paní Mayer (nejhorší věci si dělají židé sami), ale rozhodně ne paní Svobodníková z čétéká. Stručně…..článek uveřejnil Haaretz online 20.10.2010 čas: 12:43 jakožto článek Nataši Mozgovoj a redakce. Už titulka praví, že Anti-Defamation League….je proti výroku duchovního vůdce (spiritual leader) Shasu, že non-Jews were born to serve Jews. V článku s fotem a reklamami se to opakuje, totiž, že to o šábesu Ovadia Josef řekl, a že proti tomu ihned protestoval šéf ADL. A je to zhruba v duchu přeložené zprávy ČTK. Jenže, budu-li poctivý novinář, k projevu Liebermana v OSN si vezmu dokument, nejlépe steno VS OSN nebo záznam vyvěšený na Permanent Mission of Israel to UN. Nevezmu si cizí vyjádření. Zde si Haarec pomohl tak, že vyjádření ADL ověřil staff (redakce) a Mozgovaya. To je čtyřicetiletá novinářka, dcera dvou sovětských novinářů, která v roce 1990 přesídlila do Izraele, pracovala pro Jediot Achronot a od 2008 vede kancelář zpravodajů Haaretzu v USA, kde žije v Marylandu s manželem a 2 dětmi. Mail: mozgovaya@gmail.com . Je kritičkou Liebermana, il pravice a jistě nyní v Marylandu slyšela Ovadiu na vlastní uši. Poté, co dělala rozhovory s ruskými politiky a oligarchy, její srdíčko se usadilo u Čečenců, Berezovského, Limonova, Kasparova, Litvinenka, Zakajeva atd. Jako Chief US Correspondent of Haaretz je v denním kontaktu s Crowleyem (speaker Clintonové), ostatně, na livejournalu si lze přečíst, jak spolu posuzovali Liebermanovu neposlušnost vůči Netanjahuovi. Bokem, jako člověk, který dělal aspiranturu z orientalistiky v Moskvě podotýkám, že neznám úspěšné ruské novináře, nepracující pro KGB. Oba její rodiče byli velmi úspěšní novináři v Moskvě (jinak by psali v jidiš v Birobidžanu-čímž neshazuji Birobidžan ani ŽAO.) Takže víme, odkud vítr vane. Někdo chtěl udělat vítr na il pravici a “bez mozku využil mozgovoju”. Její kariéru : Natasha Mozgovaya srovnejme na wikipedii s kariérou nejlepší pravicové il novinářky dneška, Caroline Glick-ové. Glicková je chudá popelka, ve srovnání s Mozgovou. Ostatně vliv může mít i některý z platících oligarchů. Není jich málo, co se z Erecu stáhli, ale stále tam, přes své nastrčené figurky, chtějí hrát své hry. Které-jistě-kontroluje někdo jiný. Ale, proč by nám to sděloval….A navíc je pravdou, že v 90ti už starého člověka navedete k lecčemu. Což neznamená, že by rebe nebyl velkou, ale také velmi velkou kontroverzní osobností…

    0
    0
  8. Jiří Blažek
    22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 11:55 — Odpovědět

    Nechtěl jsem přispívat do diskuse, ale tento odkaz zde být musí.
    Ukázka novinářské manipulace na druhou:

    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=680812

    Tamní “novinář” udělá z věty “Bůh dal gójům dlouhověkost? Proč? Představte si, že někomu zemře osel. Bude na tom tratit, přijde o peníze” (i když si o tom můžu myslet cokoli) titulek “Gójové jsou jako oslové”… Byla to jen otázka času.

    0
    0
  9. 22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 12:55 — Odpovědět

    Ta diskuze pod tím slintem linkovaným do příspěvku (8) je také dost signifikantní… Uffff

    0
    0
  10. sid
    22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 14:41 — Odpovědět

    Milý Achabe. Ano, je to slint. Ale jak to přijde, že jsem tam nalezl jméno Achab a odkaz na Váš lašon 02, tedy text výše? Cožpak víra není privatissimem každého? Opravdu jste to byl Vy, kdo z forbíny šlehl slovem po tomo davu? Proč? Přebil jste názory jistého Jindřicha Fexy? Nevadí Vám, že lidé, kteří říkají Erecu “Židákov”, hovoří o “paranoidně masochistických židovských komunitách” a “šílených nemocných sionistických židech”, zároveň velebí druhou stranu (Kassam=neškodná prskavka)?No, mně to vadí. Sionistickým ideálem bylo vytvořit zázemí pro zmučené, pronásledované a urážené. To create the real harbor for all Jews in danger. Jak je vidět, přístavu je zapotřebí, jako ho bylo v případě Dreyfussově. A přístavem jsou-pro ty starší- i tyto stránky. Nedávejte je v plen. Ubráním se já, jako sionista, neubrání se slabší. Proč mají mít úhonu? Kvůli Vaší sebepropagaci? A jinak všem: gut šábes!

    0
    0
  11. Pavel
    22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 15:42 — Odpovědět

    Tady je komentář od pozítří 79letého jeruzalémského špičkového lékaře a důstojníka IDF, Jakova (Bedřicha) Adlera, rodáka z Ústí nad Labem-Klíše (jeho otec Hugo A. založil léčebnu na Bukově). Na adresu Ovadiji Josefa:

    “On je senilni a vzdycky byl blbec! Jakov.”

    :-) :-)

    0
    0
  12. MarkusK
    22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 15:51 — Odpovědět

    Přes velice dobrý Achabův článek i zajímavou diskuzi přispěji asi jen jediným. Negativní reklama je také reklama a tímto způsobem se ničemu “nezabrání”.

    0
    0
  13. 22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 16:44 — Odpovědět

    side, já nemám problémy s argumentací…. tak maličko nererozumím. Četl jste ty komentáře? Třeba to někomu prospěje. Nejde jen o odsouzení četky, ale o to, aby lidi chtěli vědět víc… Což třeba i díky této diskuzi mohou zažít.
    Jinak s vámi souhlasím už předem tj. přímo ve svém textu, neb jsem i sebe nařkl z “lašonování” – už jenom tím, že to roznáším dál. Jenomže, když už je to jednou rozneseno ven, jako například Vítkov versus Bohosudov, je každé slovo, které může maličko pootočit brýle těch, co rádi (a jenom) povídají, nepovažuji to za marné…

    0
    0
  14. Slezan Pavel
    22.10.2010 – 14 Heshvan 5771 v 23:05 — Odpovědět

    ahoj achabí,

    tvůj článek jsem si četl dnes v metru po cestě z práce.
    přiměl jsi mne k zamyšlení, že takové plácnutí skandálu je kontraproduktivní. tedy pokud nevyvolá diskuzi, při které se diskutér mnoho dozví.

    nepochopil jsem ale první polovinu citace, co chce talmud v této pasáži říci, k jakým zkušenostem se odkazuje, o jakém soucitu mluví a jaká je souvislost s onou zprávou ČTK? mám na mysli tuto část citace:

    “Tyto skutečnosti musí člověk překousat především. Jejich ovoce zakoušíme už v tomto světě, ale jádro zakořenilo v tom budoucím – Je to (nejdříve) dětinský obdiv k rodičům a zjištění, jak nás všichni zahrnují soucitem (gmilut chasadim)”

    šabat šalom.

    0
    0
  15. eva
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 13:38 — Odpovědět

    Škoda, že pan Jakov Adler to nemůže vysvětlit takhle jednoduše více lidem.

    0
    0
  16. 23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 15:25 — Odpovědět

    Zjednodušená vysvětlení nemusí být vždycky vysvětlením …

    0
    0
  17. eva
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 18:22 — Odpovědět

    Pana Adlera trochu znám, asi to tak bude.

    0
    0
  18. MarkusK
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 19:13 — Odpovědět

    Achabe, Váš příspěvěk č. 16 jste psal v čase před seuda šliši? Anebo jste zrovna v jiném časovém pásmu (daleko na východě, někde tak od Omsku dál), kde už bylo v tom čase po cet ha-kochavim? Nemluvě o Bulvě, řešící projektovou dokumentaci parku a světské kapsy obyvatel, a možná ještě jiných “svátečních” auditových aktivitách.
    Šabat je zvláštní a drahocenný dar. Jak se chovat k daru, k tomu ještě v tomto případě od B-ha, nemusím vysvětlovat. Tak aby z toho vysvětlování a obětování někomu nezbyl jen ten, asi nevyšívaný a nenapoleonský, ale přesto límeček a s ním spojené věci.

    0
    0
  19. Jiří Blažek
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 19:15 — Odpovědět

    Slezan Pavel: Možná mě paní Hana (nebo někdo situace znalý přímo z jísta činu) opraví, ale podle video a audiozáznamů, co jsem viděl, se ty výroky (nebo alespoň část) měly týkat mesiášské doby, nikoli “tohoto světa”. A v takovém případě je to názor sice “středověký”, nicméně naprosto běžný (i v ostatních “abrahámovských” náboženstvích).

    0
    0
  20. Jiří Blažek
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 19:20 — Odpovědět

    Markusi, omlouvám se, že se do toho pletu, ale není to u lidí, na které se nevztahuje povinnost “šmirat šabat” jedno? Mohou psát kdy chtějí a co chtějí.

    0
    0
  21. MarkusK
    23.10.2010 – 15 Heshvan 5771 v 19:33 — Odpovědět

    U takových zcela jistě ano, je to jedno, ale jsou tu i tací, na které se to vztahuje (nebo se jen tváří, že vztahuje?) :-).

    0
    0
  22. HANA MAYER
    24.10.2010 – 16 Heshvan 5771 v 10:47 — Odpovědět

    Pana Dr. Adlera neznam, ale rekla bych ze jeho nazor je asi nazorem mnohe nerelgioznich askenazkych zidu, kteri proste rabiny nemaji radi. Rabi Ovadia jiste neni senilni a jiste neni blbec, je to vyznamna autorita, ktera ovlivnila v mnohem deni v Izraeli, byl vrchnim rabinem Izraele v tezkych dobach Jomkipurske valky a velmi uznavanym. Tusim ze do roku 1956 byl take vrchnim rabinem Egypta. Jeho halachicke analyzy jsou briliantni, ale jen pro to aby jim clovek rozumel musi znat alepon 10% procent toho, co zna rabi Ovadia a to neni malo. Vytrhane z kontextu to je opravdu nestravitelne. Myslim, ze Sid nam tady poskytl vysvetleni nadmiru vycerpavajici. Antisemitum poslouzi cokoli, takze jeden clanek takovy anebo jiny, je uplne jedno.

    0
    0
  23. Pavel Slezan
    25.10.2010 – 17 Heshvan 5771 v 17:29 — Odpovědět

    Nějak nám přibývá SEFARDSKÝCH rabínů, kteří vyslovují zvláštní věci. Tentokrát sefardský rabín v Safedu prohlásil, že vyloučí z komunitního života všechny, kdo pronajmou byt Arabům, a vyvolal mj. násilné nepokoje v Safedu:

    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3974260,00.html

    “The violent incident over the weekend came on the heels of a recent halachic decree issued by Safed’s chief Rabbi Shmuel Elihu, which uges Jews to refrain from renting out apartments to Arabs.”

    http://www.haaretz.com/print-edition/news/safed-rabbis-urge-jews-to-refrain-from-renting-apartments-to-arabs-1.320118

    “A group of 18 prominent rabbis, including the chief rabbi of Safed, signed a call urging Jews to refrain from renting or selling apartments to non-Jews …. most of the signatories are from Safed, a city that has seen an increase in its Arab student population that is enrolled at the town’s local college. Safed chief rabbi Shmuel Eliyahu, who has been criticized in the past for incendiary remarks against Arabs, is the most prominent figure to sign the letter.”

    0
    0
  24. Hana Mayer
    27.10.2010 – 19 Heshvan 5771 v 11:54 — Odpovědět

    Hm, to je velmi pekne, ale ja pokud bych si chtela koupit nebo pronajmout byt v nejake muslimske vesnici, tak bych ani predbeznou prohlidku nemusela prezit a ani pronajimatel anebo prodavajici by na tom asi nebyl o moc lepe. Tak to totiz je.

    0
    0
  25. Paštika
    13.4.2022 – 12 Nisan 5782 v 20:01 — Odpovědět

    Jestli Talmud obsahuje, kterak z Nežidů paštiku upraviti, by bylo zajímavé zjistit, kdyby byly nepodjaté zdroje… ale: Žižkův vojenský řád říká "Míniť také bratr Žižka i jiní páni … ze všech neřáduov trestati i bíti, trestáním honiti, mrskati, bíti i zabíjeti, stínati, věšeti, topiti, páliti i všemi pomstami mstíti" a nikdo podle toho Čechy nesoudí. Sám Hus souhlasil s pálením heretiků (diskuse na Žebráku), dokud mu to nezačalo hrozit. Jestli je tedy Talmud nebo není plný antigojímismu, není podstatné pro posouzení dnešních Židů, neboť to je jako soudit Číňany podle zákoníku z doby dynastie Han.

    0
    0

Napsat komentář: HANA MAYER Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Cenu pro pomáhající získala na jihu Moravy žena z židovské obce

Další článek

Ešte stále zabúdam na to, že zomieram