Židovská náboženská tradice připouští možnost ukončit manželství rozvodem, ale v posledních letech se na pražské židovské obci zdá, že se náboženské rozvody stávají trendem. Nevyhýbají se ani mladším rabínům či dalším duchovním. Co je příčinou tohoto stavu?
Obnova pražské židovské obce od počátku 90. let je spojena s náboženským vedením rabína Karola Sidona, jehož komplikované duchovní cestě do rabínského úřadu předcházely hned dva rozvody. Nabízí se tedy jednoduchá zkratka, že on sám je špatným příkladem pro řadu párů, které mnohdy sám oddával či k židovství přivedl. Je ale možné, že situace na pražské obci jen odpovídá obecnému stavu rozvodovosti v Praze. Je též možné, že je srovnatelná s problémy, které řeší mladé ortodoxní páry v Londýně či Berlíně. Je rovněž možné, že na pražské židovské obci byl v minulosti až nepatřičný tlak na některé mladé členy, aby se vzali. Přitom jim radili lidé, kteří v žádné židovské rodině nevyrostli.
2 Komentářů
Nevím, ale vliv okolní společnosti je obrovský, v principu nemusíte mít ani rozvedené přátele, stačí, když vaši přátelé mají rozvedené přátele a tolerance k rozvodu se zvyšuje. K tomu většina motivů, sociálních, ekonomických a psychologických, podporujících rozvodovost, působí napříč společností. Mezi prvými to je oprávněný i iluzorní nárok na šťastný a bezstarostný život a na trvalé naplňování partnerského vztahu. Tedy něco, čemu nelze dostát.
pardon, proč je tenhle článek mezi Interwiew ? Abychom zpovídali vlastní svědomí ?