Psáno v den, kdy byl americkým cenzorům nahlášen web Českého rozhlasu jako nevhodný. Což všichni milovníci „bilderbergu“, nemilovníci islámu a všichni, kdo dosud věří na židobolševické spiknutí, okamžitě vyhodnotili jako odvetné spiknutí bigotních katolíků za zesměšnění preláta. Pro vás ostatní budiž tento údaj jen vodítkem, kdy se to všecko stalo.
Totiž necelých čtyřiadvacet hodin poté, co náčelníkovi štábu české katolické armády ujely v přenosovém voze právě Českého rozhlasu nervy natolik, že začal zvyšovat hlas. Dost mne ten vřískající stařec zaujal. Několikrát jsem si ta slova pustil, a pokud si je pustíte také, posoudíte sami. To není spravedlivé rozhořčení, to není ani strach z budoucnosti. To je neovladatelný vztek a strach o něco jiného.
Ale budiž, i pan Dominik je jen součástí svého okolí, a toto okolí je podrážděné, v afektu a v neklidu. To jednoho může kontaminovat. Važme každého nejdříve na misce zásluh a teprve potom na té druhé, říkal jsem si a snažil se mávnout nad tím křikem rukou.
A věřte mi, ani jsem se příliš dlouho nenamával. Hned vzápětí, následujícího dne, se šel pan Dominik tiše usebrat ke kamarádovu hrobu. Totiž k ostatkům Václava Havla. Nic proti tomu, já sám se hrobům věnuji už desítky let na Kešetu, dobře mu rozumím. Co však zarazilo, byla přítomnost televizních kamer u této navýsost citlivé a soukromé piety. A jak se pak z reakcí pana Dominika ukázalo, nešlo jen o jednu zpravodajskou stanici.
Předpokládejme sice, že ztráta nervů v přenosovém voze ČRMo upoutala pozornost médií na pražského arcibiskupa natolik, že začali sledovat každý jeho další krok, a že se tedy paparazziové Dominikovy chvilky usebrání dopídili jaksi sami od sebe. Nikoli z mailu, který jim poslala pražská kapitula sama. I tak byl pan kardinál na jejich „přepadovku“ obdivuhodně připraven, nervy opět krásně v lati a myšlenkové bohatství v obou kapsách zimníku.
Obsah onoho prelátova „veřejného soukromí“ vyznívá v tom duchu, že se sem zašel tak nějak ztišit. K tomu Václavovi, který je již jistě po boku Václava svatého, protože doba je bouřlivá. A on, reprezentant české části těla Církve cítí, že se společnost a doba vzdálily původním ideálům z převratového listopadu. Lidská práva jsou jen haraburdím a pravda se nerada slyší. On určitě nechce jakýmkoli způsobem agitovat anebo zasahovat do politického dění ve svém okolí, ale „jednu ženu prý určitě neměli vést do policejního vozidla jako vraha v tzv. medvědovi“. On když cestuje, tak odevšad slyší strachy z návratu ne-li přímo Února 48 tedy alespoň normalizace – bla, bla, bla.
Nicméně pokrytecky fňuká pan Dominik Duka. A teď neřeším takové marginálie, jako to že je ve hře o Hrad tolik budov, které ať počítáš jak počítáš, nesedí do počtu tzv. džentlmenské dohody, kterou Kapitula s Hradem uzavřely. Ani to, jak může křesťan (anebo církevní politik?) uzavírat dohody – natož džentlmenské – s evidentními lháři, z nichž ten druhý to má potvrzeno dokonce soudně. Ani to, že takový brněnský šéf biskupské konference není schopen vysvětlit, co se tedy bude na Hradě restituovat a proč, a namísto toho stále dokola opakuje (a s největší pravděpodobností právem), že jde jeno snahu dostát dikci zákona a že je to všecko politicky načasované tak, aby český kacíř včas viděl, jak je tak církev nenažraná.
A už vůbec neřeším (vy všichni, kdo mne kvůli tomu budete vzápětí kamenovat) že, co se ukradlo, se vrátit má!! S tím naopak naprosto souhlasím. Já to matičce Církvi vážně neožívám. Jen bych byl býval věděl „co“!!!
A nechci se už vracet zpátky za Jordán. Jednou se to prohlasovalo, aniž by se o tom hovořilo, aniž by se vědělo, co se vlastně bude vracet . A jak vidno nebude toho málo – od Mistra vyšebrodského Oltáře, přes hradní budovy až k Rubensovi z Národní galerie apod. S tím je nutno se smířit asi jako s Ovarem na Hradě. Nezabránili jsme tomu, inu nesme si následky a odpovědnost.
Jenomže – a přesně v tom celá ta nechutnost vězí – pan Dominik nemá právo ani ztrácet nervy, ani se rozčilovat v přenosových vozech. I kdyby ho reportérka nakrásně politicky šikanovala. On dokonce nemá ani sebemenší morální právo uklidňovat všechny ty dušenky, které se k němu sbíhají a kladou dotazy: „To nám zase vezmou grunt?“ … Protože to byl právě on a jeho armádní štáb, kdo to všecko předpřipravili. A je jen dobře, že si to teď zase karmicky vybírají. Přesně podle verše „Pouštěj chléb svůj po vodě, po mnohých dnech ho zase potkáš …“ (kaz 11:1)
Protože, pane Dominiku, pravda se nejen nerada slyší, jak jste se uprostřed chryzantém nechal slyšet, ale taky nerada říká!! Kdyby totiž tehdy před prohlasováním toho divného zákona(?) alespoň ta matička Církev (která to má v popisu práce už přes dva tisíce let a daleko důsledněji než úřednice ministerstva Hanáčková) pravdu říkala, mohli jsme být dneska už dál. A bez hysterie. Té naší i té Vaší. Nestalo se. Co se bude restituovat a za jakých okolností veřejnost nevěděla. Mha přede mnou, mha za mnou… Že mlžili autoři tohoto „vyrovnání“ je sice neomluvitelné, ale pochopitelné. Bylo to politikum a je dobré vědět, co si pak přes bílého koně od prelátů koupím, který kus lesa a které rybníky, zatímco památky budou dál chátrat. Kdyby to věděli i ostatní, jednak by mi mohli závidět, anebo mne dokonce přeplatit …
Že ale mlčely církve a především Církev – to už je hnus, velebnosti. Víte, pane náčelníku generálního štábu, největším pokladem (nad všechny restituční nároky i nenároky) a taky nejsvatějším právem člověka je právo na informace. Dokonce i ten Adam, který snad do Vaší církevní rodiny patří, ho hned po svém uplácání nejen mohl ale dokonce musel uplatnit – (gn 2:19,20). Vždyť dostal za úkol správně pojmenovat celý vesmír a Sladký požehnaný mu stál za zádama a asistoval mu!!! A dokonce i mládenec z Galileje a Golan učí:“Poznáte pravdu a ta vás osvobodí“.
A tak, pane Dominiku, až si zajdete už bez televizních štábů na kterýkoli jiný hrob k ostatkům českých světců, anebo třeba jen do farní zahrady, zkuste si kleknout a poděkovat Vznešenému za to, co se Vám přihodilo. – Je to jen malá upomínka, že nemáte své okolí okrádat o informace. A až se k vám zase přitulí nějaký vyděšený kulak, poproste ho, ať se za vás pomodlí, protože je to všecko taky Vaše vina, jelikož jste dlouho a záměrně žil de facto ve lži. A nezapomínejte ani na Zachea. Ten když se obrátil a chtěl věci konečně napravit, tesař z Galileje mu povídá: „Koukej vrátit pětinásobek!“
Takže pane Dominiku, cesta je otevřená. A lze dokonce otevřít i Církev, jak to doporučuje osvícený t.č. úřadující papež. Nejste ani majitelem církve, ani majitelem státu, to jste řekl krásně. Jste ale nositelem povinnosti neokrádat druhé o informace. Vykonávat také učitelský úřad. Tak zkuste začít vracet. Pětinásobně. A uvidíte sám, po čase se Vám váš chleba zase vrátí …
Autor: Jaroslav Achab Haidler
p.s. Psáno pro portál Shekel. Křik pana Duky bude časem opět ke slyšení na této blokované stránce. Stopáž 24:40 a dále…
42 Komentářů
Pane Haidler,
doporučuji vám román “Židovský hřbitov v Praze” od U. Eca. O vzniku teorií, postupu a používání spiknutí v románové podobě. http://www.literarky.cz/kultura/literatura/2869-prasky-hbitov-umberta-eca
bs*d
Pan Eco jo vždycky dobré čtení. Jen teď nevím, jestli je to Vaše doporučení doprovozeno lišáckým úsměvem a tedy jestli se smějeme výrobcům spikleneckých teorií společně, anebo jestli si snad náhodou (a bezdůvodně) nemyslíte, že ty teorie vyrábím já :))))
Toto je velmi zajímavé počtení o restitucích…
http://www.nfpk.cz/_userfiles/soubory/tiskovky/tz_2013_09_10_restituce_analyza.pdf
K tématu: http://www.blisty.cz/art/70631.html
jo
neriesim podrobnosti,ale,,nie je vratenie majetku povazovane za kidus ha-Sem?”
Ale o inom som chcel,ked spominas tie hroby,natrafil som sa,,mose isserlrs(16.st)hovori o,,hazkarot nešamot”(spomienke dusi zosnulych)o svistku Kipur.V Sulchan aruch ma byt o tom spomienka,avsak prechadzana bez povsimnutia.nevies nahodou viac?dik.
Danny mám i e-mail na dotazy mimo vlákno, ale příliš ti nerozumím. Jedná se o klasický jizkor (hazkarat nešamot), najdeš v každém siduru. Kořeny budou v talmudu a ten se opírá o bibli. Zpaměti to nedám, ale mohu dohledat. Především však je nutno pojmenovat si pojem nefer (ruach nešama)pokud chceme propadat bludu, že existují i židovské dušicky, ale o tom všem píšu a už celá léta na Kešetu :)
p.s. Když tak uveď souřadnice z Isserlese, kouknu přímo do něj, pokud cituješ sekundární literaturu, tak holt budeme hledat déle. Hlavně ale maličko více upřesni o co ti jde :)
e mail: achabisko@gmail.com
Achabe,
Semper Idem et Semper Fidelis.
Děkuji.
Z ohlasů … (ty špinavé nepastuji :))
————oo
Židovsky jízlivé (s občasnými šlehy vůči křesťanství jako takovému, což se mi nelíbí – a pozor: křesťanství není rovno katolické církvi!), ale v principu velmi pravdivé. Děkuji za tento blog a trefné poznámky.
Chamtivý, mocichtivý hysterik Duka a jevó kománda se už velmi vzdálili učení zmiňovaného “Mládence z Galileje”. Ač sami sebe vidí po smrti nepochybně po jeho boku, troufnu si říci, že by je vypráskal, stejně jako kdysi směnárníky a kupčíky z jeruzalémského chrámu.
Ostatně, už jen fakt, že k onomu “historickému napravení křivd” (prohlasovanému právě na výročí Bílé hory, jen tak mimochodem) byl potřeba právě ten jeden hlas korupčního kriminálníka Pekárka, jehož strana vzápětí hodila přes palubu anebo že tzv. odškodnění dostávají i církve, které v roce 1948 zde vůbec nepůsobily či neměly majetek k zestátnění (http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Evangelicky-farar-Restituce-jsou-divne-Nam-vraci-miliardy-a-nevime-za-co-242544) – to vše hovoří za mnohé.
Ale jak se říká, chytrému napověz, hloupého…
mi to pripomina gorbacova, ktery chtel glasnost a perestrojku a kolem sebe mel stare stalinisty.
novy papez franta je o krok popredu a snad se vraci svou skromnosti k jezisovi,
ale kolem sebe ma na dukaty cekajici duky :-) :-)
Vím, že je to trošku off topic, a kdoví po příjezdu vojsk z východu se situace možná změní úplně, ale hele, to je ale taky prča …
Všimli jste si, jak preláti furt žvaní o potřebě financí na to, aby mohli provozovat charitu a pečovat o školy a potřebné, ale první o co si řeknou jsou baráky na Hradě, Rubens v Národní galerii a Mistr vyšebrodského oltáře. Kurňa to je teda charitas !!!
prijezd vojsk z vychodu? jako z klerofasistickeho ruska, nebo statne kapitalisticke ciny? :-)
Vezmeme-li v úvahu již dekády existující opo-smlouvu, milý kolego, Klausovo ježdění po činských billboardech a zájmy Lukoilu – očekával bych spojenecká vojska obou zájmových klubů :) Navíc ho současné haškárně asi bude zapotřebí orátit zájem tribun na nové číslo v circu .. kdoví, kdoví :)
bs*d
Konečně zpět k tématu.Zajímavá přezdívka – kadrinál Prachy :)))
http://a2larm.cz/2013/10/neprizpusobivy-papez-a-kardinal-prachy/
Nelituji toho článěčku, moji přátelé z fejsbůku mi mnoho vysvětlili… Za to, že je kardinál Prachy takový, jaký je, můžou zas a jenom židi :)
gut šábes
-acb-
V sobotních Lidovkách je krátký článeček komentující způsob financování církví v Německu – struktura příjmů (opsal jsem):
1) Daňové úlevy
2) Církevní daň
3) Státní subvence a dotace – především účelové dotace na provoz sociálních a obecně prospěšných zařízení, které mohou pobírat i necírkevní provozovatelé. Náhrady za povinnou výuku náboženství. Provoz církevních nemocnic je zařazen do systému veřejného zdravotního pojištění.
4) Státní dávky (Staatsleistungen) – mající charakter náhrady škody za zestátnění církevního majetku před rokem 1918
5) Příjmy z vlastní činnosti
6) Dary a sbírky
A teď ten problém – za jednotlivé body jsou tam doplněné skutečné částky!!!!! – a pokud jsem četl pozorně, tak bez stále se navyšující státní účasti by se církev nebyla schopna samofinacovat a participace státu se neustále zvyšuje.
A co se mi vůbec nelíbílo, že Německo pravděpodobně nemá přehled, jaké zisky vůbec plynou z nakládání se svými majetky.
Tamní stát patrně církve vnímá jako důležitý nástroj svého chodu a důležitý nástroj sociální spolupráce. Ale zdá se, že má přehled, náš stát bezpochyby taky, ale nepochlubil se tím. Tamní církev dostává Staatsleistungen, ale nevěřím, že by se tamní stát rozhodl je vyplácet, aniž by ten majetek nějakým způsobem katalogizoval. Jen se mi nechce hledat. Lidovkám asi taky ne. A v neposlední řadě, i kdyby tomu bylo podobně, pořád to ještě nevylučuje skutečnost, že pán, který nechce říkat pravdu, nemá dost dobře právo plakat nad tím, že ji lidé nechtějí slyšet :))
Jistě, proto to také financuje. Představa, že touhle restitucí tady vše skončí je jen balamucení. To chce ty Lidovky, ten majetek je tam znám, zisky z něj církvi plynoucí pravděpodobně už nikoliv. Funce církve nepopiratelně pozitivní, ale ta pozitiva financovaná převážně státem. Čili, ač de fakto odloučeno, stejně jedno bez druhého nefunkční. Ale hlavně finanční transfery do církve mají narůstající tendenci.
Totéž předpokádám zde. Prostě schizofrenie – věřící budou konat vše potřebné a správné, mnohdy ve vlastní režii, snášet a odrážet výtky na své matky, zatímco tyhle institutky mezitím vesele propodnikají nejen duši ale i tělo.
http://www.sme.sk/c/6990258/biskup-vaclav-maly-jezis-sa-potil-a-mal-strach-preto-je-vierohodny.html
Milý pane Haidlere, asi jsem trouba, že se vám pletu do diskuze, proto se hned v úvodu omlouvám, že možná tomu nerozumím a také za své prohřešky vůči češtině ( nejsem Češka). Rovnou také hlásím, že jsem katolička, tudíž zřejmě ne zcela objektivní. Navíc jsem ten proslov pana Duky ani neslyšela, takže k tomu nic. Radši rovnou k věci – restituce. Je osvěžující jednou pro změnu číst že „to co se ukradlo, se vrátit má!“ tak to bychom si i mohli odfajfknout vzhledem k tomu 7. přikázání, nicméně budí to vášně- „nebude toho málo – od Mistra vyšebrodského Oltáře, až k Rubensovi…“ ono to církvi nepatřilo? Také to tušení , jak bude s majetkem naloženo… já například ani netuším, jak budu hřešit zítra. Ale co. Jestli by se někdo zeptal mně, tak já bych restituce zrušila. Už proto, že buď ten „tesař“ nebo někdo ze starého zákona varoval, že běda tomu skrze koho pokušení přichází ( nebo tak nějak) a má li to tak hýbat játry mých bližních, volím klidné spaní. Dobrou. Jana Kvapilová
ad 19) Václave, linkovat článek bez komentáře přináší uskalí, že pak nikdo netuší, jak se váže k tématu. I pan Duka se potil, přesto to není Ježíš. A i pan světící biskuo Malý se nedozví pravdu. Ani od svých šéfů, takže pak by ale potící se kardinál Prachy neměl sténat, že lidi nechtějí slyšet pravdu. ostatně, jak by si asi slovenský katolík oddychnul, kdyby se nemlžilo kolem mons. Bezáka, že :)
ad 20) Jano, jednoduše a prostě děkuji, děkujeme.
Link na rozhlasové povídání je přímo v článku dole, a ta “podivnost” na hřbitově také, ale linkuji ji přímo sem do odpovědi :)
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/213411058311022/
Vždyť ten kněz říká pravdu.
Tak Mistr vyšebrodského oltáře i oba Rubensové prozatím nevydáni. Matka Církev se začne soudit. Jen proto, aby je pak mohla národu obětavě zapůjčit. Je mi celkem buřt, jak to dopadne – Vznešený umí vracet každý bochník, který jsme po vodě poslali dál. Ale : Pořád si říkám, že se mělo vědět, co se vlastně bude vracet. Zdá se, že se o tom nyní začneme přesvědčovat…
ad 23) Uniká mi, proč matička církev už zase pofňukává, že-jí Lesy ČR vytěžují dříví z lesů, které se budou vracet. Zdalipak máti Církev od 48 to dříví sázela, pěstila a ošetřovala. Lesy ČR jsou sice taky pěkný šíbr, ale tohle jim teda naprosto schvaluju. Opět důsledek toho, že se tajilo, co prelát schramstne… Lidi opravdu nechtějí slyšet pravdu?
Ad 25) Snad proto, že se primárně nejednalo o půdní fond, alebrž o stromodříví. Museli, bychom znát, co se má vracet v petitu. “O)
ad 26) Ari von Libochowitz wrote on FB :
————oo
Achabe, Lesy ČR se všude kde jsem je potkal chovají děsivě a to nejde jen o kácení… V lese přímo u nás za domem od minulého roku budují na dobrých pevných cestách “nové silnice”, naváží další a další kamení a štěrk, točí se tu náklaďáky, pracuje těžká technika, to všechno něco stojí. Dělají to celé najaté firmy, zřejmě jde o zakázky přihrané kamarádům Soukromá firma jim na mýtině vysázela stromky…, o dva měsíce později jim jiná soukromá firma zajišťovala těžbu a jezdila přes tu nově osázenou mýtinu. Revírník je před důchodem, hodný pán, ale nestíhá a nevidí co se kde děje. Lesy ČR jsou i “naše” lesy, ale jejich “hospodaření” to je jen mrháním peněz nás všech. Nahradí-li tuto státní svini nevychovanou divokou, svině ve službách církve (protože církev si na tu správu někoho najme – možná Lesy ČR), nic se -žel- nezmění Ale to co jsem chtěl říci je, že Lesy ČR už dávno nic nepěstí a neošetřují, ty jen najímají na práci jiné firmy a samy drancují aby jejich byrokrati měli co největší odměny ze zisků… Odporovat za takové situace jednomu zloději aktivitou jiného zloděje to je velmi smutné…
Článek se mi líbí, ač jsem katolík. A rozhodně nepochybuji o tom, že kardinál Duka má, stejně jako jeho předchůdce, určitě i jinou agendu, se kterou se nechlubí, protože by pak mohl být právem nazýván pokrytcem…
Nechápu ale jednu věc: co je špatného na tom, že vyšebrodskému klášteru se vrátí jeho majetek? Vždyť to byla díla (stavby, knihy…) vytvořená z klášterních peněz pro klášter, případně klášteru věnována a otec Justin si na ně určitě nesedne a nezavře je před veřejností. Tento klášter je dnes asi jedným pravověrným katolickým klášterem u nás, kde se snaží žít stejně, jako před duchovně ničivým II. vatikánským koncilem, modlí se za svoje okolí a je to znát. Liturgie je zde výhradně tradiční, prostředí úžasné, duchovní. Tato organizace nyní žádá, aby jí bylo vráceno to, co bylo ukradeno. Je to špatně? Vrácený majetek poslouží k tomu, aby klášter bratrům nespadl na hlavu a mohli v něm dál žít, modlit se a pracovat.
PS – i když jsem katolík, židovské hřbitovy mám mnohem radši. Důvodů je mnoho – jsou neporušitelné a navěky, zpravidla stranou, klidné, krásné, jejich krása ovšem není navenek v honosné výzdobě, sochách, květinách (i když i takové jsou), ale v tom, co každé oko nevidí, v krásných textech, které ukazují lásku pozůstalých mnohem víc, než sebevětší sochy, často poetických, s více či méně skrytými kódy…
A potom takové vtípky, jako na nejbližším zdejším hřbitově v Přehořově, kdy paní Marie Zrzavá má haskalovou macejvu ze “zrzavého” mramoru… Pro zájemce foto a další zde:
https://www.evernote.com/shard/s53/sh/31d346a6-46d6-464f-8a92-e03b2224e786/bbbc5e4c6a037e7e6cad9fa6e4b8493f
Z restitucí, většinou katolického majetku, obdrží také židovská obec nějakou tu zlatku, neníliž pravda? Jsem zvědav, zda si vzpomene na Zachea a bude vracet pětinásobně.
ad 28)hezký odkaz na židovský hřbitov a náhrobek z rezavého mramoru,ale ten se tam tak nějak nehodí:(vyčnívá z celého okolí kamenných náhrobků:(text je velmi krásný na náhrobku,ale určitě na hřbitově není jediný:)i tak díky za odkaz..taky se mně velmi líbí židovské hřbitovy pro jejich krásu,skromnost,texty si bohužel přeložit neumím,čehož je mně čím dál více líto…tím,že dáváme na hřbitově nevkusné umělohmotné kytice,náhrobky pozlacené a co já vím co ještě všechno mně přijde dosti na hlavu…protože Ti mrtví si to sice zaslouží,ale je to dávání okázalosti najevo hej koukej já na to mám:(:(:(což určitě není smysl vzpomínky na své blízké….
ad 29) Už jsem to psal jinam. To že i FŽO natahuje ruku nijak nevyvrací skutečnost, že se mělo hovořit o tom, co se bude vracet. — A mám pocit, že kdyby se ausgerechnet u židů vzalo v úvahu, co jim ukradl nácek a s ním kolaborující předkomunista, a že by se to mělo vrátit v rámci vnitřní lidské morálky, a kdyby se z toho vrátilo jen pouhých pět procent na údržbu toho, co zbylo, máme tu novou vlnu pogromů. Proto mi, Zbyňku, váš komentík připadá nevtipný :)
@Lidy:
Mám toho víc:
https://www.evernote.com/pub/fantomascz/zidovsky-hrbitov-prehorov
Je to zatím asi polovina hřbitova – ta jednodušší. Pak tam je několik macejv s poměrně nečitelným textem, zpravidla z doby založení hřbitova (asi rok 1847), tak to budu muset ještě pročíst, až zrovna nebudu mít do čeho píchnout :-)
Ale to není nic proti tomu, co vytvořil Achab na Keshetu – www.chewra.com. Tam je velká databáze mnoha našich židovských hřbitovů, kde jsou texty, překlady, komentáře a fotografie, aspoň u mnoha macejv, které jsou čitelné. Ty mi byly velkou pomocí, když jsem překládal tyto texty, hlavně proto, že obsahují formulace a zkratky používané na našem území. Výborná práce!
Jinak hebrejština není tak hrozně těžká, spíš mám pocit, že u nás nejsou slušné učebnice. Nic proti Weingreenovi, ale to je hodně nesrozumitelný text. V angličtině je situace mnohem lepší, já osobně jsem se učil z učebnice Grammar for Biblical Hebrew od C. L Seow, která víc vysvětluje a neobsahuje tak rozsáhlé tabulky najednou, ale po částech, takže se to dá strávit. Jinak to stojí za to, hebrejština je krásný jazyk :-)
atd 32) Jirko moc děkuji za odkazy,cením si toho.Obrovské dílo Achaba znám mnoho let,je to jeho zásluha co o tom vše vím a pak ještě paní Vlasty z Opavy,ale pořád je to jenom zrníčko v písku co vím a co jsem si mohla na vlastní oči osahat,ohmatat,pokochat….za odkazy na učebnice taky moc díky…
těším se na další odkazy s dalšími obrázky a překlady náhrobků Lidy
A píšeme 13-11-2013 a je tu Bouzov, Sovinec, karlova Studánka a lesy mezi nimi… Pořád pochybujeme o tom, že seznam existovat měl ?? A že je zatraceně podivno, že neexistoval? A že se divím, panu Dukátovi, když vzdychá, že lidi nechtějí slyšet ??
atd.34) seznam měl existovat na 100% o tom není pochyb,protože pokud něco vydává z majetku státu,tak musím mít (seznam,podklad) podle ZÁKON O ÚČETNICTVÍ 563/1991 Sb.,který byl sice několikrát změněn různými dodatky, podklad na základě čeho vydávám viz např.
http://www.mfcr.cz/cs/legislativa/legislativni-dokumenty/1991/zakon-c-5631991-sb-3339.
Ve Slezsku se šušká,že lesy co byly původně v majetku rodiny Laryczů,se taky budou vracet nenasytné církvi…jsem jen zvědavá co pak na to řekne Polsko,protože Ti by potom taky na to měli nárok podle historiků
http://www.archives.cz/zao/resources/karvina/hruby/genealogie/genealogie%20larisch%206.htm…..na uvidíme, necháme se překvapit co nám pan Dukát ještě vymyslí za zhovadilosti…..
Je to asi takto – na stránce ministerstva kultury se dočteme, že se budou vracet a nahrazovat, jak jsem to tedy pochopil já, pozemky o rozloze 261 000 ha.
Cituji:
“Zákon předpokládá, že se církvím vydá cca 200 tis. ha naturálně a 61 tis. ha se finančně nahradí”
odkaz zde:
http://www.mkcr.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/deset-duvodu-proc-prijmout-zakon-o-cirkevnich-restitucich-138332/tmplid-228
A zde, v rozboru pozemkové reformy z let 1918-20 se dočteme, že před onou pozemkovou reformou bylo ve vlastnictví církví celých 234 119 ha půdy
V historických zemích Koruny vlastnily české církevní právnické osoby před rokem 1918 celkem 234 119 ha půdy, z toho 103 895 ha v Čechách a 130 824 ha na Moravě a ve Slezsku.
http://www.svobodavyznani.cz/?p=10
bs*d (ad 36)
Inu džíny se srážejí a církevní lesy se rozrůstají. A koupí si je ti, co zákon protlačili :)) Všechno je v řádu věcí, jen na tu caritas aby se dostalo. – gut šabes –
Nepochybuji, že to všichni diskutující víděli, berme to jen jako užitečný archivní link: http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/21.11.2013/ plný mnoha témet a snad i inspirací :)
strana 36 výroční zprávy za rok 2008 – nenalézám tam církevní příspěvky jen sbírku tříkrálovou asi 800 000 Kč.
http://hk.caritas.cz/res/data/001/000212.pdf?seek=1291324410
Včera na ČT24 padl od Gajdůškové dotaz, zdali se po restituci změní způsob financování třeba charit – odpověď zněla ne. Ale hlavně byl zdůrazněn význam sbírky Tříkrálové
čas 14:30
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani//1096898594-udalosti-komentare/213411000371121/
zde novější výroční zpráva za rok 2011 strana 58
http://www.charita.cz/res/data/013/001451.pdf?seek=1340796128
Já si tedy nemyslím, že tato symbiósa je špatná. Ale na tomto příkladě se dá odvozovat, jak mnohé názory na financování církevních aktivit nemusí korespondovat s realitou.
Zde je popsáno, jak toto samofinancování (ne)funguje v zahraničí:
http://www.outsidermedia.cz/Article.aspx?id=8768
Bylo by ovšem krajně nespravedlivé nezmínit myšlenky nadřízeného pana D.Duky:
„Kde není práce, tam chybí důstojnost“ A není to jenom problém Sardinie, kde je velmi citelný. Není to jen problém Itálie nebo některých zemí Evropy. Je to důsledek světové volby, ekonomického systému, který vede k této tragédii. Je ekonomický systém, jehož středem je modla, která nese jméno »peníze«..“
„Nyní je však v tomto systému bez etiky středem modla a svět se stal modloslužbou tohoto bůžka-peněz. Poroučejí peníze! Poroučí všechno to, co slouží tomuto idolu. A k čemu dochází? Na obranu této modly se všichni shlukují do středu a ti, co jsou na okraji padají. Odpadávají staří, protože pro ně není místo. Někdy se mluví dokonce o praktikování »skryté euthanasie«… Odpadávají však také mladí, kteří nenacházejí práci a důstojnost… Na obranu tohoto idolatrického ekonomického systému se zavádí „skartační kultura“. Jsou odsouváni staří i mladí. A my musíme této skartační kultuře říci svoje Ne. Musíme říci: »Chceme spravedlivý systém, který všem umožní jít vpřed.« Musíme říci: »Nechceme tento globalizovaný ekonomický systém, který nám tolik škodí«. Středem musí být muž a žena, jak to chce Bůh, a nikoli peníze.“
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=18880
ad 40) A to je přesně ten důvod údajného “kacířství” u nás v Česku. Ono se dobře mluví, ale když se nekoná, zůstává jen u z encyklik ceděných slov. Baxant levou zadní “skartuje” mladé do zastrčené farnosti, jen aby moc neříkali pravdu, Graubner jede po penězích jako Hanák z Valach a sháněn u vírkve práci jako nekatolík. Po letech Havlíčkových jinotajů, pak 40 letech čtení mezi řádky a nyní po dvou dekádách koaličního lhaní jsme všichni Češi, Moravané a Slezané safra citliví na diskrepanci mezi sermonem a tichým činem beze slov … Přesně to mne vytáčí. Že klérus a úřední zástupocvé církví žijí schizofrenii mezi pietismem a modloslužbou vrchnosti. Ubohé vrchnosti, která jsou taky jen lidi…
Pro info:
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Duka-se-sesel-s-redaktorkou-na-kterou-kricel-Podivejte-se-co-se-stalo-295355