Zdroj: gamerentusiast.com

Videoherní průmysl zažívá v současné době poněkud úpadek, když srovnáme nově vycházející tituly (které se od sebe prakticky liší jen názvem), se hrami, které vycházely před deseti nebo patnácti lety. Tehdy originální počiny, jako psychologický thriller Max Payne, akce Call of Duty ze druhé světové války nebo dystopická střílečka Half-Life 2 pomohly definovat moderní styl her, mezi kterými nyní převládá především akce z pohledu první osoby (FPS).

Já sám jsem velkým nadšencem PC her, nejvíce pak právě stříleček. Nemohly mi tedy ujít i vskutku neuvěřitelné počiny, které si v tomto článku představíme.

Stereotyp stříleček, odehrávajících se v současnosti nebo blízké budoucnosti, má jedno společné: vždy jste na „té správné“ straně. Hrajete většinou za Američany, Brity, nebo za prototyp „bezejmenného, ryze správného pro-demokratického tvrďáka, který násilí používá jen proto, aby zabezpečil mír“, což je docela logické, protože vaše nepřátele tvoří z 99, 9% teroristé, komunisté a ultranacionalisté –  proti komu jinému by nejmocnější armády západního světa asi měly bojovat? Nejvíc možností, jak se vyřádit, pak skýtá hlavně Blízký východ, konkrétně muslimské země (ať už reálné či fiktivní), ze kterých hráč musí vypudit teroristy a nastolit vytouženou demokracii a z toho plynoucí mír.

Ale jak by se asi k moderní střílečce postavila druhá strana? Jak by vypadala hra posvěcená největšími teroristickými organizacemi světa, kde byste místo teroristů stříleli americké vojáky nebo členy IDF?

Budete se divit, ale přesně takové bizarní výtvory skutečně existují. Připravte se na něco neuvěřitelného. Tohle jsou TOP 3 nejšílenější pro-muslimské hry:

 

QUEST FOR BUSH

Rok vydání: 2006

Vydavatel: GIMF/Al-kaida

Poznávací znamení: „Aláhakbaraláhakbaraláhakbar…“

 

Quest for Bush je opravdu děsivá hra. Děsivá je grafika, zpracování, textury, zvuky a hlavně hudba (o té později). Příběh se točí okolo neustále omílaného džihádu proti USA, takže se ujmete role hrdinného bojovníka Al-kaidy, do ruky vezmete nejmodernější dostupnou zbraň – kalacha – a vydáte se do tábora US Army ukázat pár bezvěrcům, že si svých 72 panen sakra zasloužíte. Největší zásluhou pro vaši budoucí věčnou nebeskou kopulaci pak bude právě porážka bývalého amerického prezidenta G. W. Bushe jr.

Misí ve hře je celkem 6 a každou z nich zvládnete dokončit cca za 5 minut. Celou dobu vás bude provázet arabská hudba, která se skládá z nekonečných variací pokřiku „Alláhu-akbar!“ a věřte mi, že kdyby ji používali při lobotomii, nebude potřeba už žádný další chirurgický zákrok.

Váš úkol je postřílet všechno, co se pohne, takže nečekejte žádná videa ani filmový zážitek. Prostředí je stereotypní, „krášlí“ ho pouze fotografie Bushe a arabských politiků, které nemá Al-kaida v lásce. Kromě čtyř prehistorických zbraní si žádné přehlídky moderní techniky US Army neužijete. Poslední mise, kde zabijete Bushe, zobrazeného jako trpaslíka po nepovedené transplantaci obličeje, nemá dokonce ani konec, takže vám nezbyde nic jiného, než tuto hru vypnout. A smazat ji nadobro z počítače. Věřte mi.

 

SPECIAL FORCE 2: TALE OF THE TRUTHFUL PLEDGE

Rok vydání: 2007

Vydavatel: Hizballáh

Poznávací znamení: Nekonečný Libanon

 

V této hře se ocitnete na půdě Libanonu, kde právě zuří válka mezi Hizballáhem a Izraelem. Vy, v kůži ozbrojence Hizballáhu, budete mít za úkol osvobodit Libanon od židovských okupantů, kteří si přišli vyzvednout uneseného tankistu (podle čehož se dá usuzovat, že se jedná o Druhou Libanonskou válku).

Tentokrát si tvůrci dali záležet. Grafika a zpracování je ucházející, hudby ve hře uslyšíte pomálu (a jedná se většinou o náboženské písně), celou hru získáváte instrukce k dalšímu postupu a objevuje se zde také něco, co by se dalo nazvat příběhem.

Jak to tak ale vypadá, Hizballáh si dal volno a tak jediným bojovníkem na jeho straně jste vy. Při plnění úkolů, jako „Zabij všechny Sionisty“ nebo „Znič židovského teroristu“ vám pomůžou kvanta zbraní, včetně M16a3 (kde vzali tvůrci licenci na zobrazení zbraně ve hře mi je opravdu záhadou) nebo odstřelovací pušky M82, dále také různé raketomety, granáty – prostě všechno, co by vám pomohlo proti zlým Izraelským vojákům, kteří tak moc touží po šedivé placce, kterou nám tvůrci prezentují jako Libanon.

Jelikož Libanon je ve hře opravdu VELICE rozlehlý a prázdný, k rychlejšímu přesunu vám pomůže několik vozů, od armádních jeepů po civilní auta a dokonce si zajezdíte s Kaťušou, kterou poté odpálíte rakety na Izrael.

Hra má naprosto jasný cíl – podněcovat nenávist vůči Izraeli a cílit hlavně na mladé hráče, aby se připojili ke svaté válce proti tomuto státu. Jelikož si ortodoxní muslimové zřejmě ani jinou hru zahrát nemohou, dá se usuzovat, že se to Hizballáhu docela vede.

 

UNDER SIEGE

Rok vydání: 2005

Vydavatel: Dar al-Fikr

Poznávací znamení: Historická přesnost nadevše!

A nakonec to „nejlepší“: došlo i na jeden ze základních konfliktů, který započal poté, co si Ariel Šaron (ať odpočívá v pokoji) udělal vycházku na Chrámovou horu. Druhá intifáda.

Ve hře, která hraje na city víc, než Ordinace v Růžové zahradě, se podíváme na příběh pěti členů jedné rodiny – Ahmad, který chce zabít všechny Izraelce. Chaled, který se dal na stranu Izraele. Marie, Chaledova odvážná žena. Maan, kluk, kterému Izrael zavřel školu. A nakonec Himam, který povzbuzuje všechny, aby bojovali za Palestinu.

 

Tvůrci se chlubí, že je hra velice historicky přesná a že je to vlastně interaktivní dokument. Hned z prvních příběhových videí ale vidíme, že si tvůrci historii trochu přibarvili – co ale čekat. Jedna patrně z nejšílenějších misí je ta za Maana, kdy střílíte po IDF prakem, a když se vám hrdinně podaří zahnat je na ústup, máte sebrat vlajku z izraelského tanku. Tankista ale ten den asi vstal levou nohou, a tak do vás nejdřív pustí dávku z kulometu, pak seskočí z tanku a chce vás zastřelit, ale zbraň nefunguje. Tankista tedy vezme kámen a rozmázne vám hlavu. Absurdní.

Mise se zaměřují na podobné situace, kdy ubozí Palestinci nemají jinou možnost a s těžkým srdcem tedy berou do rukou zbraně a brání se. Ženy a děti také. Například Marie s kulometem v ruce bude vaše nepostradatelná spojenkyně při pokusu zajmout izraelského generála, který je zodpovědný za masakr dětí v Hebronské škole. A budete svědky mnohem více zvěrstev IDF na mírumilovných Palestincích.

Ze hry emoce doslova tečou – tak jako krev z vašich židovských nepřátel, kteří mimo jiné ve hře likvidují civilisty raději než cokoliv jiného. Jedná se o naprosto fanatickou propagandu, která má s historií společného opravdu pramálo – což by u hry samozřejmě nevadilo, pokud by o ní tvůrci nemluvili jako o „dokuhře“. Tento klenot na poli vymývání mozku vydavatel uvolnil ke stažení zdarma, a proto si tuto šílenost můžete vyzkoušet sami. Upozorňuji ale, že vzhledem k obtížnosti nedoporučuji hru hrát slabším jedincům – hrozí totiž, že svůj počítač po miliontém opakování každé mise rozmlátíte pažbou svého kalachu z první hry… kterou jste už doufám smazali z počítače.

Autor: Ondřej Kubík

 

5 Komentářů

  1. Erich
    5.3.2014 – 3 Adar B 5774 v 10:49 — Odpovědět

    Čili chápu to tak, že ty všechny hry, kde jsem masakroval tuny Arabů, Rusů, Němců a Vietkong jsou tedy pravým opakem těchto – tedy hry bez propagandy, hry mozek nevymívající, hry postihující historickou realitu a hry bez podpory všech těch specializovaných agentur, jak se tím mnohdy chlubí??? Je-li to tak, tak jsem celá ta léta žil ve hříchu hluboké nevědomosti.

    Jen technická – všechna ta Akáčka v těch našich hrách jsou licencovaná????

    Co kdyby jste se stejným zápalem popsal syžet této celkem rozšířené a oblíbené hry?

    A na Vaši otázku, jak je to s hrami určenými pro nábor do represívních složek, hrami určenými primárně pro výplach mozků, tak ta odpověď je dosti jednoduchá:

    http://cs.wikipedia.org/wiki/America%27s_Army

    0
    0
  2. Erich
    5.3.2014 – 3 Adar B 5774 v 10:56 — Odpovědět

    Ad 1. Aby nezapadlo ta pointa ( článek považuji za pokrytecký )tak cituji z posledního linku:

    America’s Army je vyrobena s úmyslem ukázat Americkou armádu v pozitivním světle. Na oficiální stránce s častými dotazy (FAQ) vývojáři přiznávají tento důvod a uvádějí jej jako důvod proč i lidé z okolních státu mohou hrát America’s army. “Chceme ukázat světu jak skvělá je americká armáda”.

    Absolvent školy Utrecht University považuje hru “s jejím vládním pozadím spíše jako advergame než jako propagame”.

    Chris Chambers, zástupce ředitele vývoje America’s Army přiznává, že je hra náborovým nástrojem a armáda ochotně přiznává America’s Army je propagandistickým nástrojem (Chris Morris publicista a ředitel obsahového vývoje).

    America’s Army je považována Americkou armádou jako “kvalitní nízkorozpočtový náborový nástroj”, zamýšlející stát se součástí mladé generace jak dosvědčil Timothy Maude před „Senate Armed Services Committee“.

    Hra je také popisovaná jako prodloužená ruka vojenské reklamy, nazývané taktéž jako “militainment” v budoucnu stírající hranice mezi zábavou a válkou, s výtkou že tento způsob směřuje k militalizaci společnosti.

    Na oficiálních stránkách, které musí být navštívené předtím, než může uživatel začít hrát hru, je odkaz na náborové stránky do U.S. Army (goarmy.com). Další z náborových nástrojů, který má vysokou pravděpodobnost úspěchu než kterýkoli jiný systém (uvedeno Army Subcommittee Testimony v únoru 2000). Hlavním cílem je navedení hráčů na stránky, toto je potvrzeno 28% návštěvností přicházející z America’s Army.

    V častých otázkách (FAQ) na oficiálních stránkách, jejich vývojáři uvádí jako výhodu její snadné ovládaní i pro náctileté. Platí “V základní škole se děti učí, že vyhrát svobodu pod vládou George Washingtona a jeho armády hrálo klíčovou roli k potlačení Hitlerova útlaku. Dnes musí vědět, že armáda působí po celé zemi k obraně proti protiamerickým teroristům narušující její svobodu”.

    Gary Webb přiznává, důvod testování potencionálních rekrutů je důležitá role hry a veřejnost si toho není vědoma. Načeš uvedl, že mapování hráčů a statistik, může být dobrý způsob jak utratit daně.

    Francouzsko-kanadské noviny poukázali na morální problém hry. Prohlašující. Armáda nemá žádné právo rekrutovat děti ve věku 9-12 let kteří patří do nejsnadněji přesvědčitelné audience.

    0
    0
  3. Ondřej Kubík
    5.3.2014 – 3 Adar B 5774 v 16:32 — Odpovědět

    Dobrý den,

    tento článek pojednává o pro-muslimských propagandistických hrách, které jsou striktně náboženské a ovlivněné vírou. Držím se zaměření tohoto webu, a články proto píšu tématické – čili pokud si chcete číst o něčem, o čem už dávno víte (jak lze předpokládat z Vašeho komentáře), můžete prozkoumat internet a najít si mnoho stránek, které kritizují USA a tamní politiku.

    0
    0
  4. Erich
    5.3.2014 – 3 Adar B 5774 v 18:23 — Odpovědět

    Ad 3. To, že já něco vím či tuším neznamená, že to vědí či tuší druzí. Právě z toho, jak jste tuto problematiku pojal, by neobeznámený člověk mohl nabýt trochu zkreslenou představu o čistotě našich PC her a našich zbraní.

    Víte Vy nedokážete ovlivnit srdce žádného Araba, ale je právě ve Vašich rukách, zda se někdo, kdo si přečte Váš text, neutvrdí v nenávisti právě kvůli něčemu, co sami děláme dnes a denně. Ta západní propaganda je trochu sofistikovanější, o to více účinná.

    0
    0
  5. Ladislav
    6.3.2014 – 4 Adar B 5774 v 05:07 — Odpovědět

    No nic co dodat? o těch to hrách jsem slyšel, a mohu potvrdit jsou to blbosti z nátěrem úmyslného verbování nových magoru!! Zlatí Bulánci a mašinky.

    0
    0

Napsat komentář: Ondřej Kubík Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Plán evakuace pro ukrajinské židy

Další článek

Opencard a skuteční viníci?