Už je vidím, jak mladí i staří, dokonce i ti v koruně šedin opatrně nadzdvihují šosy svých kaftanů, aby si je neroztrhali o umělecky kované trny brány mikulovského hřbitova. Ostatně coby ne. Dělávali to tak za hlubokého totáče, kdy si nikdo „venku“ žádné iluze o Čechách a Moravě nedělal, budou to klidně provozovat i nyní v době hluboké politické korektnosti. Ti v koruně šedin to vezmou jen jako další ústrk gojiš světa vůči jejich usměvavému světu příběhů a ti ostatní jako totální nepochopení zbytku vesmíru líného pochopit, jak je důležité být ještě před rozbřeskem u hrobu cadiků…
Už je vidím jak na noční šichtě poblíž hranic – možná po skončené povinné kontrole mikulovských kasin a hanbinců – s úžasem sledují, jak důstojní žídci přeskakují zamčenou bránu hřbitova. Nebývalo to tak vždycky. Ale od té doby, co se tahle paní či panička stala „přítelkyní židovského hřbitova“, dochází k tomuto trapasu častěji. Všichni tady tu ambiciózní dámu znají. Z nepochopitelných a naprosto nelegitimních důvodů se zmocnila prachu mikulovských cadiků jako svého osobního rukojmí. A všichni taky vědí proč. Ona s ním totiž chtěla obchodovat už od samého začátku, jenom jí bylo přeci jen maličko „chucpe“ to přiznat. A tak na oko založila Spolek přátel mikulovského hřbitova.
Přátelství tohoto spolku spočívá v tom vycucat z atrakce „Krchov“ naprosté maximum. Peníze z denních prohlídek, peníze ze zájezdů žídků z Vídně a ostatní Evropy ke hrobům cadiků, peníze za projekty na revitalizaci hřbitova. Peníze, peníze, peníze. Vždyť pan Částek, co židům posluhoval kdysi před ní, si díky těm židákům našetřil na slušnej barák támhle pod Turoldem! A brněnský subjekt Jakub s.r.o. – je v tomhle ohledu bez dvou za dvacet. Taky prachomilnej. Takže si jen panožička podala ruku s paznehtem.
Dne 25. 3. 2014 v 19:00 hodin zaznamenal operátor kamerového systému MP Mikulov, jak přes bránu Židovského hřbitova přelezlo 15 osob, které šly následně směrem k samotnému hřbitovu! Vyslaná hlídka MP Mikulov posléze všechny osoby v prostoru hřbitova zkontrolovala. Z důvodu, že se jednalo o turisty ze státu Izrael, byla ihned kontaktována příslušná odpovědná správkyně hřbitova, která uvedla, že všichni turisté se musí řídit návštěvním řádem hřbitova. Z tohoto důvodu strážníci všechny kontrolované turisty ze hřbitova vykázali a vstupní bránu opět uzamknuli. Celá záležitost byla vyřešena důraznou domluvou.
Jistě. Dobře tomu tak. Policii na židy!! Je přece tolik zla mezi lidmi, a tak se krchov na noc zamykat musí! Vždyť kam bychom přišli? Řekne si politicky korektní demograt. A ti židi, ať si „huknou“, dodá k tomu neokrochaně pan Klenovský.
Jenže když už tam ty kamery jsou, proč vlastně hřbitov zamykat? Vždyť kdo mu chce uškodit stejně nepoleze okolo kamery… A pan Částek (na rozdíl od Marušky z hodně smutné pohádky) ten krchůvek taky pravidelně pokosil anebo nechal ovcemi spást, po nocích čekával na vídeňské cadiky, aby je doprovodil až na hřbitov, a oni si to mezi sebou „rozkřikli“. Ba dokonce tiše (i ve svých už hodně po osmi křížcích vráskách) tahával na hřbitov barel s vodou, aby si synové člověka mohli při odchodu náležitě umýt ruce, jak doporučuje starý rituál. Protože ze života a ze smerti se nedá dělat sendvič. Naopak s těmito kategoriemi hrát si bez respektu neradno.
Proto pan Částek dostával milodary a paní Leskovjanová s odpuštěním prdlačky. Protože i o ní si to židé „rozkřikli“. Že tam v Nikolšpurku sice už konečně zavedli vodu až nahoru (a stálo to ne majlat, ale majlantů deset – a úplně zbytečně, takový bal tašchit), ale že taky dali klíče jedné bytosti, která se ulakotila na mrtvé.
Ale každému co jeho jest. Zatímco Maruška (za svými zády nazývaná Leskovjanka) chodí po Mikulově jako falešná a trochu směsná honorace z humoresek Nerudy či Arbese a žlučník ji pozlobívá, andělé se usmívají. Protože všechno, dočista všechno ve vesmíru, má své konečné zrcadlo. Staří tomu říkávali mida ke-neged mida, tedy jakésíi: jak ty vesmíru, tak i vesmír tobě … A tak nejen andělé, ale i celý Mikulov, Vídeň i zbytek světa víc, že Leskovjanka si na mrtvých na barák nevydělá, protože, kdo si vezme za rukojmí mrtvé, toho si nakonec mrtví zákonitě vezmou zase za své rukojmí. Kdoví jestli náhodou není paní Leskovjanová mrtvá už za živa…
Jak praví tradice. Památka spravedlivých je nám požehnáním, památka svévolníků smrdí ….
Autor: Jaroslav Achab Haidler
16 Komentářů
mida ke-neged mida…dekuju, ze si znovu mohu osvojit neco malo z te bohate zidovske tradice…
jen jeste malicko k tem udalostem kolem odchodu IB 29.4.2014…
a totiz naskakuje mi husi kuze, pri shlizeni jedne fotografie z toho mista a z uhlu kde jsou zretelne symboly a ciselna data, jak to “vse kolem toho” presne do sebe zapada…neuveritelny
to je dtto nášlapné miny v Třebíči.Dobrý žid-mrtvý žid
Ad 2.:
A mluvila jste někdy v životě aspoň jednou s lidmi v Třebíči? S lidmi z Městského kulturního zařízení? Víte Vy vůbec, co ti lidé dělají, aby právě to nebylo jen mrtvé město? Papouškujete jednoho uraženého ješitného, který si to s těmi “štolprštajny” navíc uzpůsobil svému “boji”. To je tedy hrdinství. To fakt raději zůstaňte v anonymitě. Aby se Vám náhodou něco nestalo. Ach Bože!
Pravděpodobný původ “opatření vyměřeno za opatření – מידה כנגד המידה”:
Traktát Sota, Talmud bavli
(סוטה, פ”א, משנה ז):
“במידה שהאדם מודד – בה מודדים לו”
Ad 2. potažmo 3.:
Na těchto webech naleznete informace o tom, co se děje kulturního v Třebíči.
mkstrebic.cz
samajim.eu
samajim.cz
ad 2)
bs*d Svět je nádherný, po Ústí dneska prvomájově pochodujou náckové, nad nimi poletuje vrtulník a i jinak je vesmír plný magorů. Nicméně moudrost je z vidění.
https://www.shekel.cz/30717/vudce-daroval-zidum-mesto
Nicméně argument třebíčských a třeštských “ochranářů” – že co prý by ti židi chtěli, že “oni” (památkáři) už pro ně udělali dost…, neomluví žádné webové prolinky. Ani nepochopení talmudu :)
Voni jsou ale hádavej chlap!!
V Třebíči jsem byla, nezpochybňuju to, že dělaj moc, a nepapouškuju, četla jsem oficiální vyjádření jak třebíčské radnice, tak, mimo jiné stanovisko FŽO, která proti tomu napsala otevřený dopis. sic! Navíc skanzen je skanzen- to bude vždycky mrtvé město. Právě proto, že ti co v něm žili, jsou taky mrtví ( a proto ty stolpersteiny. Ony by totiž vysvětlily, PROČ je to město mrtvé.Jsou tam prostě místo dětí těc, co jsou na nich napsání. A navíc- mě prostě a jednoduše uráží, když nějaký gojim si dělaj gebír na židovský věci – né že se o židovské památky stará, to je fajn, ale oni se pak obvykle stanou strážci odkazu a živí Židé jsou pro ně jednoduše přítěží. Nemusím být fanda a to ani pana Haidlera, ani charedim, kteří tančej na hrobech cadiků, ale prostě mi vadí, když nějaký gój zavře židovský hřbitov, a nedovolí tam jít židovi. Já chápu, že ho za drahé prachy opraví, a pak by jim tam vtrhnul nějakej nácek a zničil by jej. Ale chasidi jsou přece pro nežidy naprosto jasně rozeznatelní ( pejzy, kaftany a tak, žejo)
errata: starají
Ano, Cipi a pan Haidler mají pravdu a od Cipi trefa do černého, že p. Foršt je “hádavej chlap”. Ať sdělí p. Haidler cokoli, p.Foršt musí vždy nesouhlasit, i kdyby všem čtenářům diskuse svými výhradami sděloval, že on sám je tímto ducha mdlého.
V diskusi pod článkem OSIRIS V KEŘI píši, co si myslím o práci Jaroslava Haidlera (č. 109).
Napsal jsem tam mj.: “Vám (cipi) vadí, když si gójové berou za své židovské záležitosti. Tak byste tedy měla měřit stejným metrem i autorovi onoho i tohoto článku. Sám, ač není Žid ani žid, tak si přivlastňuje nejen naše mrtvé. To je hanebnost a skutečně chucpe.”
A dále připomínám jeho manipulátorství (zcela nežidovské uvažování o “BigBossovi a Malém šéfovi” atd.).
Připomněl jsem také jeho pro mě zlomové vystoupení v České televizi v r. 2011, kdy mluvil o “únavě a zpronevěření se židovského národa Bohu” a o “z toho plynoucího vzniku křesťanského národa” (sic!).
To byla pro mě poslední kapka, kdy přetekla definitivně pohár mé tolerance k člověku, který si na Žida (podle něho žida) skutečně celou dobu jen hraje nemá odvahu učinit giur.
Takže kdo je tady ducha poněkud mdlého (doufejme pouze momentálně) jsou ti, co tohle ještě neprokoukli.
Je to blbý, uznávám. Ale je to tak. Žel.
ad 10) Je smutné, když si jedna “lady” vezme za rukojmí mrtvé. Stejně tak je žalostné, když si někdo pokouší z negojství udělat jakousi nesmyslnou trafiku. Vždyť, a je to paradoxní legrace, že nebýt dlaní gójů, nestojí v Nikolšpurku jediný náhrobek z těch stovek, co byly během židovské péče o hřbitov povaleny a vyvráceny (i technikou, která zbytečně kácela a řízkovala pajasany)viz: http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/kategorie.aspx?kid=105
Ale tak to holt chodí. Věřím, že z těch 15 lidí, co lezli přes plot byl jen zlomek podobný tomu, jemuž “kapky” nejen přetékají, ale trochu i slintají bokem :)
Ad 11.:
Za prvé: Pokud je mi známo, tak hřbitov v Mikulově patří Židovské obci Brno, tedy Židům. Je to čistě jejich věc. Takže tam se obracet.
Za druhé: Jde o něco zcela jiného: O to, že někdo, kdo mluví za Židy jako Žid (dotyčný to píše s malým), kdo se staví do role halachické autority (tedy znalce židovského práva)jako Žid, ten kdo kritizuje Židy i nežidy jako Žid, ŽIDEM PODLE ŽIDOVSKÝCH PRAVIDEL (REFORMNÍCH, KONZERVATIVNÍCH ANI ORTODOXNÍCH) NENÍ.
A to je hodně blbý. To je žalostné. To je podvod. Podvod na důvěřivých, protože neznalých čtenářích a posluchačích.
Dotyčný to může jakkoli zamlžovat plácáním o tom, že si někdo dělá z židovství “nesmyslnou trafiku” (už z toho nesmyslného a ničím neopodstatněného tvrzení je cítit, že dotyčnému došlo střelivo nebo palivo).
Nikdo soudný nepopírá, že mnoho nežidovských pomocníků významně přispělo a přispívá různými záchrannými pracemi, ba – většinou v součinnosti s oficiálními židovskými organizacemi – k revitalizacím různých židovských památek. Dotyčný může mít třeba i stočtyřicetkrát pravdu, ale DEVALVUJE JI SÁM TÍM, ZA KOHO SE PROHLAŠUJE ČI NECHÁ PROHLAŠOVAT.
Dotyčný si sám naběhl, když sám sebe uznal za Žida (on píše žida). Sám tím tak dokonce popřel podstatu toho, čím se zabývá.
Budiž – možná si myslí, že vytváří nové náboženství, nový judaismus. Není však ani první, ani poslední, kdo se nechce smířit s tím, že Židé si odedávna mezi sebe berou cizince, lidi z jiných národů, podle jasných pravidel.
To není žádná trafika, to je judaismus. Chápu, že dotyčný si sám zadělal na skutečně existenciální problém. A v tomto oboru není u nás žel sám. Stále má ale šanci pokusit se to změnit; podle židovského práva.
Pro normální čtenáře pouze a jenom pár slov.
Být mrtvej za živa je dost smutný. Ale vlastně jen pro toho jedince. I za živa mrtvá paní L. peče dobré buchty.
Užírat se paranoiou a trollovat, je docela darda nejen pro jedince samotného, ale i pro jeho okolí. :)))
už jsem se ozvala u Osiris :) ( není to avoda zara??)
Pozor!! Mě to vůbec nepřísluší hodnotit- – co má kdo dělat. Prostě nemám ráda když někdo kecá, co čeho mu není. Je super, asi to ani jinak nejde, když z gojských dlaní opravují se židovské synagogy a hřbitovy a z gojských duší stávají se Židé. ( Prostě je tu po šoa moc židovských duší a málo židovských těl -smile)Jen ten patronát, ten neumím strávit a to nejde o židovství ale o přístup ke světu- zasloužil jsem se, tedy vlastním. (Obětovala jsem se manželovi- mohu ho prudit)
ad 14) Cipi, domnívám se, že rozumím. Co kdo má konat, se tak nějak tuší. A lze to i posuzovat. Hodnotit. Soudit pochopitelně neradno, bez náležitých nadhledů a “vzdělání”, na to má gebýry jen BigBoss. Ale o tom jsme přeci diskutovali dávn dávínko : ) viz: https://www.shekel.cz/27320/goj-kados
Glosa glosy :)
viz: https://www.shekel.cz/32059/judenrein-menscheitslos