DRÁŽĎANY – 1. července 2014 si mnoho lidí u krajského soudu v Drážďanech připomnělo páté výroči vraždy farmaceutky Marwy El-Sherbini . Přesto jsou takové činy bagatelizovány, kritizují muslimové.
Ali El-Sherbini (*7.10 .1977v Alexandrii , +1.7.2009 v Drážďanech ) byla dcerou manželského páru chemiků Ali el-Sherbini a Laily Shams z Alexandrie. V roce 1995 absolvovala Englisch Girls College v Alexandrii. V letech 1995 až 2000 studovala farmacii a promovala jako bakalářka.
Od roku 1992 do roku 1999 byla reprezentantkou v egyptské národní házené žen a v létech 1998 a 1999 třetí osobou arabského šampionátu.
V roce 2005 se přestěhovala se svým manželem, genetickým vědcem Elwi Ali Okazem, do Břemenu. Společně mají jednoho syna Mustaphu, který se narodil roku 2006. Roku 2008 se rodina přestěhovala do Drážďan, kde byl Okaz doktorandem na Institutu Maxe Plancka pro molekulární buněční biologii a genetiku. Koncem roku 2009 chtěli se vrátit do Egypta,kde je Okaz docentem na Univerzitě Minufiyya.
Dne 1. července 2009 byli v egyptské Alexandrii narozená Marwa El-Sherbini a její nenarozené dítě zavražděny 18 bodnými ranami na krajském soudu v Drážďanech pravicovým extremistou Alexandrem Wiensom. Vražda se udála kvazi bez překažky – přímo v centru soudní síni. El-Sherbini zemřela okamžitě na místě po útoku. Její manžel, Elwi Ali Okaz, byl na jedné straně zraněn bodnutím nožem, ale také kulkou policisty, který pokládal Okaza za pachatele. Tehdy tříletý syn El-Sherbiny byl nucen dívat se na vraždu.
V tento den se konal zrovna soudní proces proti Alexandrovi Wiensovi, který urážel Marwi El-Sherbini na dětském hřišti jako „islamistku“ a „teroristku“. Třetí přítomná osoba o tom následně vyrozuměla policii. V roce 2008 byl Wiens odsouzen k zaplacení pokuty, což on ovšem neakceptoval. Následně poté předložila prokuratura odvolání, protože trest se zdál příliš nízký a k tomu přibyli další případy rasistických a anti-muslimských urážek.
Wiensove anti-muslimské a rasistické postoje byly známy. A přesto nebylo při soudním řízení zajištěno žádné zvýšené bezpečnostní opatření a Wiensovi bylo snadno přinést si do soudní síně nůž.
V Egyptě, kde byla Marwa el-Sherbini pohřbena, vzbudil tento tragický případ velikou pozornost. Anti-muslimské nálady v Německu ( a v dalších evropských zemích , ostatně stálo se to jen krátce poté, co prezident Francie Sarkozy přednesl svou řeč k nošení burky), byly ve velkých demonstracích známé a kritizovány. Německé média však dlouho zatajovali a zamlčeli skryté politické pozadí skutečnosti. A politici také nebrali v úvahu, že to, co se stalo, způsobil útok rasistické diskriminace a násilí vůči muslimům.
U příležitosti pátého výročí, iniciovala Rada muslimských studentů a akademických pracovníků (RAMSA) 1.červenec jako „Den proti anti-muslimskému rasismu“.
Autor: Igor Ahmed Harničár – Dietrich
Zdroj: maedchenmannschaft.net, de.wikipedia.org
33 Komentářů
Je to jen přirozený důsledek toho, že vlády většiny evropských zemí nedělají vůbec nic na ochranu vlastní kultury a vlastních zemí před postupnou asimilací agresivní islámskou komunitou.
Strach obyčejných lidí z islámu pak přerůstá až do takovýchto smutných situací. Pokud nás nebudou naše vlastní vlády, úřady a policie nijak před islámem chránit, bude takových smutných a zoufalých případů jen přibývat.
Je to samozřejmě marné a politováníhodné gesto, které islámská komunita jen zneužije pro svou propagaci a další požadavky na ochranu od evropských úřadů. To ostatně vidíme i z tohoto článku.
Ony ty vlády nevlády, nic moc taky ani z povahy věci dělat jiné, než je mainstreamem všeobecně v EU přijímáno, dělat nemohou, leda pod rizikem dehonestace tvrdého jádra, vybočovat se nesluší.
Samo politikum EU je pod tlakem unifikace, anobrž její postupné federalizace. Není to ani evropský parlament, jenž by dával explicitně závazná stanoviska, alebrž nikým z národních států nevolený orgán, evropská komise, povahou nadnárodní. Z většiny určuje politiky, má takřka výhradní právo předkládat návrhy právních norem. To samo o sobě zakládá na pnutí uvnitř jednotlivých států, potažmo mezi nimi samotnými. Na řešení ochran, tak mají národní státy jednotlivě vliv jen omezený, tak se aktivity některých jednotlivců, kteří artikulují tyto zájmy samostatně, zatím jeví jen jako cosi nepatřičného, xenofobního, „rasistického”, prostě výkřiky do tmy. Ale ono zdání, jak známo, klame.
Zdroj:
Evropská komise: http://ec.europa.eu/about/index_cs.htm
Wikipedie: http://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_komise
“O)
ad1)1.Napísal ste, že prirodzeným dôsledkom islamofóbie je vražda. 2.Vrah Marwy nebol “obyčajný človek zo strachom z islámu” ale neonacista.
Já jsem nepsal nic o islamofobii. Slovo islamofobie je zde nesprávné, popisuje něco jiného, jinou situaci.
Psal jsem o strachu z islámu. Ten rozdíl není nepodstatný, pokud chcete, podívejte se někam na přesnou definici toho slova.
Přirozeným důsledkem strachu z nějaké hrozby je snaha tuto hrozbu odstranit. Pokud se taková hrozba neřeší rozumnými a účinnými metodami, dříve či později někdo zkusí i metody nerozumné, nebo prostě metody špatné a zlé. Pak bohužel je už jen otázka času, jak dlouho neřešený problém musí trvat, než někdo v rámci snahy o jeho vyřešení dospěje až k vraždě.
Je pochopitelné, že k extrémním řešením dospějí dříve extrémní typy lidí, tak je to vždycky, u věcí vážných i zcela banálních.
Takže ano, zřejmě jste mě pochopil správně, až na ten nevhodný termín.
Snad bych mě zdůraznit, že tu vraždu neschvaluju, stejně tak jako neschvaluju její následné politické zneužití k propagaci islámu. A nemylte se, nepokládám vraždu muslima za menší zlo proto, že já muslim nejsem. Vnímám to celé tak, že kvůli chybnému postupu evropských politiků a jejich neřešení islámské hrozby pro evropskou kulturu, zde začali umírat lidi. A to se mě týká, protože jsem člověk.
Ad 3) – nevím nic o tom, zda člověk který zabíjel byl či nebyl “obyčejný”, anebo zda byl či nebyl neonacista. Nezdá se mi to navíc být ničím důležité, z hlediska zabitých ani z hlediska dopadu této události na nás ostatní.
A pokud se domníváte že byl neonacista právě jen pro jeho skutek, můžete se docela snadno mýlit.
Fuj a všiml si vůbec někdo lži, obsažené už v samém názvu tohoto článku?
„BÍLÉ RŮŽE PROTI RASIZMU” – jaký zde rasismus?
Buď je uvedená zpráva pravdivá a ta žena tedy nebyla zabita z rasových ale náboženských důvodů. Tedy lež je obsažena v manipulativním názvu článku.
Anebo zpráva není pravdivá, šlo prostě jen o rasově motivovanou vraždu a lež je obsažena v tom, jak byla tato vražda překroucena, aby ji mohli muslimové zneužít k proislámské propagandě.
Prosím redakci, která jak věřím uveřejnila lživý článek omylem, o nějaký komentář a uvedení faktů, nebo snad lépe o stažení lživého textu z tohoto seriózního webu.
Алекс Винс – je rasista, tak proto. Navíc zdá se, že je taky duševním mrzákem – neboli mentálním stachanovcem, protože normální chlap na holku s děckem na pískovišti prostě vyjíždět nebude.
Ad5+6: Marwa El-Sherbini a její nenarozené dítě byly zavražděny 18 bodnými ranami na krajském soudu v Drážďanech pravicovým extremistou Alexandrem Wiensom. Německé média však dlouho zatajovali a zamlčeli skryté politické pozadí skutečnosti.
Článek je z feministického internetového magazínu: maedchenmannschaft.net
Název jsem si půjčil z jiného podobního článku týkajíci se stejného tématu: “Bíle růže proti rasismu a islamofobii”. Admin může klidně to jedno slovo v názvu doplnit
Tak ale moslime, teď stále ještě nevím, jestli motiv tohoto údajného zločinu je podle vás rasový, nebo náboženský. Nebo snad dokonce politický, ale to opravdu nevím proč. Asi by se hodilo, si jeden motiv vybrat, text by tak působil důvěryhodněji.
Ve skutečnosti mi to ale nakonec připadá, že pachatel takového činu musel být jednoduše duševně nemocný. Jediným motivem jeho činu by pak byla nejspíše jeho psychiatrická diagnóza a o žádném zatajování jeho politických nebo rasových či náboženských pohnutek by právem nebyla řeč.
K tomu aby někdo veřejně takovým způsobem jak líčíte napadl těhotnou ženu, nestačí nemít rád muslimy nebo být rasista či politik (což jsou mimochodem všechno docela odlišné věci). Jeho pohnutky musely být daleko silnější a vzhledem k naprosté jistotě, že takto veřejně spáchaný čin bude taky potrestán, nemohl být duševně příčetný.
Což mě vrací na začátek mého pocitu, že tu vidím snahu z něčí osobní tragédie vytlouct politický kapitál ve prospěch muslimů, bez ohledu na realitu.
A jen mimochodem, s ohledem na vámi uvedený zdroj článku, je nakonec na místě i otázka, zda a jak se to celé vůbec stalo.
To Erich, 7, právě – podívejte se sám, co jste napsal. Vrah je rasista, takže víme, že čin spáchal z rasistických pohnutek? To je houby logika, to sám jistě vidíte.
Vždyť i vás napadlo, že to prostě musel být cvok. Takže tedy důvodem činu je nejspíš prostě to, že to byl cvok.
A politika je na tom až to ostatní, snaha využít to, že oběť byla muslimka a žena k propagaci cizích cílů. Nepochybuju, že feministky citovaly ten případ v kontextu násilí na ženách, zatímco islamisté si vyberou zdůraznit, že šlo o násilí na muslimce.
Houby s octem, to obojí, šlo prostě o násilí, nějaký cvok zabil chudáka ženskou i s dítětem.
Tedy za předpokladu, že se to celý opravdu takhle stalo.
Ad 10)rozpor – u č.1: Strach obyčejných lidí z islámu pak přerůstá až do takovýchto smutných situací. – uč.10: důvodem činu je nejspíš prostě to, že to byl cvok.
To moslim, č.11 – rozpor? Snad ani ne, jenom jsem zvažoval různé možnosti. K čemu se přikláním je snad jasné z č.9., ale to na obecné platnosti mé úvahy z č.1 moc nemění.
ad12)když mluvíme o islamofóbii, musíme i vždy mluvit o rasizmu.
https://www.shekel.cz/32281/veda-islamofobie-je-rasismus
Ad 13) Proč “musíme” mluvit o rasizmu? “O)
Ad 13.
To opravdu nemusíme. Takovou moc, abyste nařizoval o čem musíme mluvit, doposud v Evropě nemáte.
Jediný, kdo se tu o islamofobii snaží mluvit jste byl ostatně zatím vy, nevím proč.
Přitom ještě navíc, žádná věcná souvislost mezi islamofobií a rasismem neexistuje. Předpokládám, že i vám je známo, že muslimem se může stát člověk libovolné rasy. Nebo snad je lidem nějaké rasy zakázáno konvertovat k islámu?
Ad 13) Své jsem vyjádřil právě v tomto Vámi uvedeném odkazu: https://www.shekel.cz/32281/veda-islamofobie-je-rasismus
Ono je přeci nad slunce jasné, proč spojují otázku islamofobie s rasismem. Jen jsem pohříchu chtěl ten ušlechtilý důvod slyšet od samotného autora. On ten důvod je zcela prozaický, že ano.
Takže vzhůru do objasnění, není nic jednoduššího, je to přeci je pár liter.
“O)
ad.15+16)Páni se chtějí jen hádat. Takže odpovídat budu jen v článcích.
PS:Mé úmysly posuzujte klidně dál. Vždyť vy to víte lépě.
Ad 17) Děkuji Vám za reakci. Jistotně se k danému vyjádřím. “O)
Nechci se hádat. Nařizovat o čem “musíme” mluvit jste začal vy. Já jen nemám rád když se mi nařizuje anebo mě někdo nutí věřit lži.
Když nám své názory neobjasňujete, ale jen nás zahrnete tendenčně podanými články, plnými nedoložených tvrzení, polopravd a výslovných nepravd, je asi jasné, co si o vašich úmyslech domyslíme.
Nakonec, nejste autorem těch článků, možná nejste Čech a hůř se vám argumentuje cizí řečí, přesto byste to měl zkusit, jestli cítíte, že máte co sdělit. Když to neuděláte a jen budete předkládat tendenčně vybrané články, no, pak nám opravdu nezbude než si vaše úmysly jen domýšlet. Co si domyslíme, asi tušíte.
to 19 – samozřejmě bylo celé řečeno k moslimovi, jako odpověď na č.17
Kamile, to chce klid – ja jsem nic nenařízoval a ani nenařízují, ani jsem s nějakým nařízovánim nezačal a ani nikoho k víře nenutil – citát: ” když mluvíme o islamofóbii, musíme vždy mluvit i o rasizmu “, byl pouze mým racionálním a mírovým postojem k Vašmu č.9. “Tak ale moslime, teď stále ještě nevím, jestli motiv tohoto “údajného” zločinu je podle vás rasový, nebo náboženský.” Patrně jsem měl uvést konkrétní ad.9 a ne ad.12, jenom tak mohů pochopit Vaši reakci, tedy, že to nějaký to nařízováni ve Vaším odběrů mohlo vyvolat.
Dále,u 19.píšete: “…přesto byste to měl zkusit, jestli cítíte, že máte co sdělit”.In Ordnung – co řeknete Kamile na to, co píšu o antisemitizmu? Všimli jste si důvod, proč byli mauri i židé vyhnaní ze Španělska? Patrně z toho istého důvodu, pro který by někdo chtěl vyhnat muslimy z Nórska?
Moslim spominal s jednom prispevku Budhu,tak nech sa zamysli nad pojmom akusala(neuzitocnost)a podstatnejsim vyrazivom a to je anatta.Spajat sucastne Norsko a reconqistu je akusala.smile.
S moslimom opatrne,lebo Igor nam prijal meno Dietrich a to je,,Vladca Ludu”.Az nam to nezrata.(raz).smile
To 21 – moslime, díky za odpověď. Asi se stejně neshodneme tak nemá cenu se o to příliš snažit, ale můžeme si lépe rozumět a to myslím cenu má.
Chápu snad tedy o něco líp, proč píšeš, to co píšeš.
To 21 + 22 Danny, nemyslím, že odkaz na středověkou španělskou zkušenost je nutně akusala. minimálně může být užitečné přesně říct, proč si myslíme, že to je anebo není podobné.
Důvody rekonqisty, koukám že pustit se do nich, vyšel by mi traktát, který by nikdo nečetl, je toho myslím moc dohromady. Tak jen shrnu – moslime, nepřipadá mi to stejné.
Jedna věc je kyvadlo historie – násilná islamizace Španělska, pak násilná christianizace, později relativně méně násilná evropská kolonizace arabských zemí a dnes jde kyvadlo zase zpátky a máme tu relativně nenásilnou islamizaci Evropy. Jak daleko to kyvadlo dnes a zítra půjde a jak moc to bude lidi bolet, je jedna věc. V tom středověku šlo především o náboženskou nenávist a nesmiřitelnost, na obou stranách stejnou. Dneska jde podle mě víc o to, že lidi mají strach o svoje domovy. Doufám, že to není stejné.
Důležité na tom je, že muslimové v dnešní Evropě ještě pořád tak docela doma nejsou, aspoň ne většinově. Takže je ještě naděje neřešitelný problém soužití muslimů a nemuslimů v jedné zemi řešit s relativně malým množstvím bolesti, ne rozmetáním celé kultury, jako to bylo ve Španělsku.
To 21 ještě jednou a snad stručně :).
Moslime, díky za odpověď a vysvětlení, snad jsem něco nepřesně chápal a cítil se tak omylem dotčený.
Situace středověkého Španělska a dnešního Norska (Evropy vůbec) mi stejná nepřipadá. Ve středověku z všech možných důvodů rozhodoval skoro jen náboženský fanatismus doby. Vztah Evropanů k jejich vlastní víře dneska je většinou jiný, takže stejné důvody asi opravdu ne.
zdravím
Kamil
Ad 17) Nevím z čeho usuzujete, že je nám zapotřebí se hádat, mluvím i za pána s nickem kamil, neb jste oslovil nás oba.
Zvláštní logika, pokud s Vámi nesouhlasím, pak se chci hádat. To jistotně ne, jen jsem podrobil kritice Vaše vyjádření, viz bod 13., a shledal jsem ho jako nepravdivé tvrzení. Ve své apologetice jsem užil i odkaz na dřívější článek VĚDA: ISLAMOFOBIE JE RASISMUS:
https://www.shekel.cz/32281/veda-islamofobie-je-rasismus
Cituji: „Tady se o žádnou vědu nejedná. Zajímavé, býti muslimem, tedy v konfesi islámu, toliko ve víře ze tří největších doposud, přihlásiv se k ní, měním i svou rasu. Hodno titána, kdo zhovadilost tuto vymyslel.“
Muslimové jsou běloši, černoši, mulati, Asiaté, Arabové, Peršané, Evropané, Američané, zástupci téměř všech etnik, ras a národností na světě. Z povahy věci, nemůže se tedy jednat o rasismus, přesnější by bylo užití pojmu misantropie, tj. nenávist k lidem obecně. Z výše uvedeného, nemůže se tak o rasismus jednat vůbec. Proč, i přes to všechno, co bylo řečeno jako důkaz, následně tím tvrzení ad 13) „když mluvíme o islamofóbii, musíme i vždy mluvit o rasizmu.“ vyvráceno, je snaha islámofobii s rasismem spojovat? Důvod je více než prozaický. Jedná-li se jen o islámofobii, nemá to velké váhy co do dopadu na pevnější ukotvení této ideologie ve společnosti pohříchu sekulární, potažmo v jeho právním řádu. Fobie obecně je chorobný stav mysli, stav úzkosti. Proto také termín islámofobie je poněkud nešťastným. Islámofobii z hlediska práva žádný předpis neřeší. Jiné je to však u rasismu. Jen namátkou:
1. Předpis č. 95/1974 Sb. Vyhláška ministra zahraničních věcí o Mezinárodní úmluvě o odstranění všech forem rasové diskriminace. Implikuje ze Všeobecné deklarace lidských práv a svobod.
2. Předpis č. 40/2009 Sb. Zákon trestní zákoník
§355 Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob
§356 podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod
Díl 8 Některé další trestné součinnosti
§ 365 Schvalování trestného činu.
To jsme již u trestných činů, to má zcela jinou váhu. Pak již jen krůček, kdy se ukotví, že kritizovat islám je nepatřičné, následně i trestné.
“O)
Kamile,trosku podrobnejsie sa zamysliet nad textom a mozno sa nam zjavi nieco.smile.
Ako Igor spominal tu nirvanu v budhizme,tak nasledne som si spomenul na akusalu.Nemal som zrovna na mysli prezitok onych akterov toho co sa dialo v Spain.(Vsetko je zapisane v Knihe zivota a ci v kolektivnom podvedomi,staci listnut.smile)Ale uz suvislosti z Norskom je to urcite trochu mimo.
A vyhladom na to,co hovoril Budha,ze mnohe veci,diania su fascinujuce,ale nie je podstatne sa nimi zaoberat,lebo nevedu k pokoju a poznaniu nirvany,tak je to uplna akusala.(neuzitocne).Spomina liniu rekonqista a nasledne vyhnanie z Norska a vyhnanie sa uz nezlucuje s nirvanou.(potazmo anattou).
K otazke rasizmu(dla Igora)mozno sa mu budeme musiet ospravedlit.Lebo ak myslel rasu ako zoologicku jednotku,nazvovo pouzivanu pre skupiny,ktore sa oddelili a vyvojom(prostredim)zmenili svoje charakteristicke crty.(napr.charakter).
Vsetky,,Viery”trvaju na tom,ze ozajstnu spiritualitu treba prejavovat ucastou na utrpeni druhych,schopnostou citit s inymi.Pokial zauzivana predstava Boha vzbudzuje empatiu a respekt voci inym,plni svoju ulohu.(hoci aj pomocou imaginarnej empatie.smile).
Lenze zmenia sa a oddelia sa a uz mame na svete fundamentalizmus a ateizmus.
Kolki muslimovia poznaju slova Muhammada Abdu(h),velkeho muftiho Egypta:,,V Paris som videl islam,ale nie moslimov.V Egypta vidim Moslimov,ale nie islam.”
Ze by podmienky pre spravodlivost a rovnost,ktore su tak blizke Koranu?
To 27, Danny, akusala. Kdo je buddhou, aby rozpoznal, co vede k pokoji? :-)
To 25)Kamile, tak ja to zase podle článku židovskýho magazínu chápů tak, že v případě Reconqisty je náboženský důvod sekundární: ” Antisemitismus je zakódován do mnoha tweetů s agresivním španělským nacionalismem, který sahá až do reakční španělské tradice reconquisty, kdy křesťané poté, co údajně přísahali na rasovou čistotu své krve, že nemají žádných předků židovského nebo maurského původu, vytiskli arabský chalifát s Andalúsie v jižním Španělsku.” Z toho důvodu jsem si to dovolil s Nórskem zrovnávat. A vůbec mi nešlo jenom o jeden pokus o vraždu – a v případě Německa taky né. Jak v Nórsku bylo křesťanským extrémistou zavražděných 77 osob najednou, v Německu jich bylo najednou 11 zavražděnych,- sice né křesťanskym extremistou ale neonacisty. Protože agresivita neonacistů v Německu je mi osobně známa, proto se snažím na to upozornit. Marwa je jen symbolem, kam daleko( politicky ) rasizmus zaměřen proti muslimům může dojít. Není to snaha akademiků zavíst nějaký “kult Marwy”.Ze symbolu se prostě vybral jeden. A nakonec – jak často se snaží varovat IVČRN před jakože hypotetickym útokem islámskych fanatiků? Proč nevarovat před hypotetickym útokem – jemně řečeno – radikálních kritiků islámů, když k tomu máme v Evropě dost přikladů? A ještě nakonec – na margo jedny hloupy poznámky ne z vaši strany – když už jsem se vám představil jménem, tak Dietrich je moje manželský jméno. nájďěte mi, kde spomínam nirvánu. Nenájdete…naleznete odpor a aktivitu…
K zmíněnému pojmu akusala – absolutně zlý výklad v 22. Akusala karma = tzv.černá, negatívni karma ( příčina a následek ) v protikladu k bíle, pozitivní příčině a následku = kusala karma (zdroj: Joga – od staré Indie k dněšku; Kolektiv českých autoru). Pojem je jeden ze základů karmajogy, tedy jogy konáni, nebo činů.
Kamile,ze by ja(ty,on)po litriku vinka?smile
To moslime,,..ABSOLUTNE zly vyklad…”smile.Zapaleni stupenci hindu,moslimov,krestanov sa regrutuju s vylucne z veriacich na nizsich urovni bhakti.a dopustaju sa aj nepresnosti.(ako vyrazivo s jogy aplikovat vyznamovo na budhove myslienky).Bhaktijoga,uprimne hladanie Boha.
(ak bolo cerpane z tej knihy, ze budhisti boli prvymi mnichmi,tak mala nepresnost,lebo nie je urcene,potvrdene,ci to neboli dzinisti.