Velmi se omlouvám, že se na vás obracím s ryze vlastním tématem, ale domnívám se, neměl bych onu podivnou událost nechat být. Víte, problém je, že jsem kdysi přispíval do blogů idnes.cz. Pak jsem ale musel svůj profil zrušit. A nyní, když jej chci obnovit a zase psát na židovská témata a o judaismu, je mi sděleno, že můj účet nelze obnovit. Z vašeho pohledu se může jednat o zcela hloupou a nedůstojnou záležitost, ale mě jde o zásadu. Jednají jako absolutní vládci, kteří rozhodují o tom, kdo může a nesmí přispívat? Myslí si, že je to v pořádku udělit mi doživotní zákaz psaní do veřejného blogu? Zakazují mi na věky věků přispívat – dovoluji si zdůraznit – do „veřejně přístupného“ internetového blogu. Ano chápal bych, kdyby se jednalo o neveřejné místo, jež by se nezobrazovalo v prohlížečích, do kterého by pouze platící zákazníci měli přístup pomocí uživatelského účtu a hesla. Jde mi o princip, a to si logicky nemohu nechat líbit, abych nemohl přispívat do veřejného místa. A pokud mi tvrdí: „Jde o soukromý prostor“, pak ať je soukromý se vším všudy, aby nebyl veřejný, ale skutečně privátní, aby si jej zobrazil pouze platící uživatel.

Totiž z malého semínka může vzejít veliký strom. Zakážou jednomu, zakážou jinému.

Omlouvám se vám ještě jednou za vyrušení, prosím nezlobte se, ale cítím potřebu, abych se k danému tématu ještě vyjádřil v několika větách. Veřejně jsem pranýřoval na blozích idnes.cz nejenom antisemitské, ale vůbec jakékoli opresivní projevy, jsem levicově zaměřený, psal jsem jako žid a útrpně jsem snášel nepřátelské, nenávistné a výhružné komentáře pod svými články, až jsem byl nucen odejít. Když se chci po pěti letech vrátit, už mi blog nechtějí obnovit. Důkazy že tak jednají proto, že jsem žid, ty nikdy nezískám, což je pochopitelné! S doživotním zákazem se prostě nemohu logicky smířit, už jen proto, že moc dobře vím, proč mi skutečně doživotně zakázali psát do blogů idnes.cz, ale nikdy se k tomu nepřiznají. Jsem z takového jednání v šoku, nepočítal jsem s tím, že by ještě dnes někoho vůbec mohlo napadnout, aby zakazoval někomu psát proto, že je židovského původu a navíc zastává aktivní anti opresivní přístupy.

Na závěr si neodpustím kratičkou vsuvku. Mám doživotní, jak jsem pochopil už navždy neodvolatelný zákaz psaní pro blog.idnes.cz? Opravdu nespím, je tohle realita, která se děje? Nemohu tomu pořád uvěřit.

Děkuji vám za pozornost a přejí nám všem krásné dny.

10 Komentářů

  1. 4.8.2015 – 19 Av 5775 v 15:23 — Odpovědět

    Mě tohle Roberte úúúúžasná paní Tereza Boehmová, jež si tak ráda dává své články a svých oblíbenců do TOP udělala taky )) Doživotní zákaz! To víte, když si někdo myslí, jak krásně píše, jako ona a k tomu ji ještě dáte moc soudit lidi kteří mohou přispívat, takhle to dopadá )) Vše dobré Roberte!

    3
    0
    • robert
      4.8.2015 – 19 Av 5775 v 16:22 — Odpovědět

      Děkuji Davide

      0
      0
  2. 4.8.2015 – 19 Av 5775 v 15:33 — Odpovědět

    Nechci posuzovat proč k zákazu došlo. To nevím. Ale portál idnes je soukromým majetkem (dnes konkrétně pan Babiš). A je svatým právem majitele si se svým majetkem nakládat jak chce. Pokud chcete argumentovat, že protože je to veřejně přístupné, protože se to zobrazuje všem a ne jen vybrané skupině uživatelů, tak je to úplně stejné, jako byste tvrdil, že na webovou stránku Škoda auto (Sony, České televize, Teroristických radikálů, Politických stran, výrobců mýdel, leteckých společností …. může psát každý jak chce bez ohledu na vůli majitele, protože ty stránky jsou veřejně přístupné. Opakuji, neposuzuji důvody a příčiny zákazu, neznám pozadí, ale uvádím, že pokud ještě ctíme soukromý majetek, tak je výsostným právem majitele jak s ním nakládá. Vaším právem je zase toto nakládání pranýřovat a kritizovat všude, kde vás vyslechnou, jako např. na tomto portálu.

    0
    0
    • robert
      4.8.2015 – 19 Av 5775 v 16:20 — Odpovědět

      Tomáši, děkuji za komentář.
      Nyní kratičce k vaší obdivuhodné argumentaci:
      Pokud chce majitel, aby se, cituji vás, psalo podle jeho vůle, souhlasím, ale podle mého
      názoru by snad i mělo být také povinností majitele na tuhle skutečnost upozornit, nemyslíte?
      Aby nedocházelo k nedorozuměním. Vaše argumentace, že majitel webu Škoda… atd.,
      souhlasím, ale majitel webu Škoda…, atd., nenabízí veřejný prostor k psaní blogů.
      K vaší poslední větě dodám, že vy víte stejně dobře jako já, proč jsem byl donucený abych
      blog zrušil. Přeji Vám hezký den.

      0
      0
      • 4.8.2015 – 19 Av 5775 v 16:26 — Odpovědět

        Roberte já opravdu nevím, proč vás vykopli. Proč se domníváte, že to vím? Já fakt neznám pozadí vaší korespondence a vztahů s administrátory. Nechci je obhajovat, ale fakt netuším pozadí.
        ——-
        A teď ten veřejný prostor k psaní blogů. I kdybych chtěl, tak nenapíšu blog na neviditelnypes.cz, echo24.cz, tyden.cz a mnoho dalších. Redakce si prostě své blogery vybírají. Kde vidíte rozdíl k idnes.cz?

        0
        0
        • robert
          4.8.2015 – 19 Av 5775 v 17:02

          Tomáši, prosím, nejsme zde na blogu idnes.cz. Zkuste se tady na přívětivém shekelu oprostit od blogidnesovské argumentace, cituji Vás […Roberte já opravdu nevím, proč vás vykopli…]. Hned v první větě používáte agresivní postoj, nejsem Váš nepřítel, ani nepřítel blogů idnes.cz. BYL JSEM ODEJIT A DÁL SE K TOMU NECHCI VYJADŘOVAT. Nevím, kdo jsou admini tamějšího blogu, abych se přiznal, nevěděl jsem to ani tehdy a nemíním se potom ani dnes pídit.
          Proč ale blogy idnes.cz?
          Jak jsem uvedl, pokud idnes.cz nabízí prostor pro všechny bez rozdílu a tvrdí o sobě, že u něj může psát každý, pak se nevymezuje jako Vámi uvedené portály.
          Pokud tomu tak není, a blogeři se vybírají, probíhá selekce, pak je podle mého názoru povinností majitele na tuhle skutečnost poukázat. Majitel by měl zájemce o psaní blogů upozornit, (jako tomu je u neviditelnypes.cz, echo24.cz, aktualne.cz, reflex.cz…) V tomhle případě by měl uvést, aby neuváděl případné zájemce v omyl, že si přeje pouze selekcí prošlé autory.
          Tomáši, znovu opakuji,  nejsem Váš nepřítel, ale ani nepřítel blogů idnes.cz

          0
          0
  3. 4.8.2015 – 19 Av 5775 v 17:14 — Odpovědět

    Roberte omlouvám se za nevhodný výraz. Nicméně pořád si myslím že je právem majitele portálu např. moderovat a odmazávat diskusi (a vlastně dle zákona i povinnost, protože ručí za to, že tam nebudou xenofobní a podobné příspěvky). A co se týče blogů idnesu, tak v kodexu blogera je myslím napsáno něco omezeních blogů (že nebudou urážlivé, nepravdivé a já nevím jaké ještě). Tím si probůh nevysvětlujte, že chci říci, že vaše blogy třeba takové byli! Ale je teď samozřejmě ten malý jazýček na vahách, co admin považuje již za čarou a autor ještě ne. A admin pak využije třeba to své právo majitele. A já to právo majitele ctím.
    ———————-
    Jinak zcela náhodou a doufám, že mi věříte, že to nemohu ani v nejmenším ovlivnit, mi dnes dali na idnesu článek na titulku, dokonce na první pozici. Ten o lichvě, který jsem zde uveřejnil včera. A doufám, že se nebudete domnívat, že právě proto a jen proto se je snažím nějak omlouvat nebo obhajovat. Ani jedno. Vidím to střízlivě jako soukromé vlastnictví, kde je nějaký soudce (admin) a nikoliv veřejný soud, protože to skutečně není veřejný prostor.

    2
    0
  4. 4.8.2015 – 19 Av 5775 v 17:27 — Odpovědět

    Souhlasím s Tomášem Flaškou. Je to soukromý majetek a je právem majitele si vybrat své bloggery.

    Já bych se jich prostě zeptal, co jim vadí, nepodsouval bych jim žádné důvody. Možná jim vadí úplně něco jiného. Mne by se taky asi nelíbilo, kdyby mi do blogu přispívali autoři, kteří by mi následně zrušili účet, a pak by jej chtěli zase obnovovat. Myslím, že v dnešní době je každému jedno, jestli je autor žid, marťan, nebo pastafarián. Naopak to může být zajímavé pro čtenáře.

    Už zde http://blog.idnes.cz/admin/registration-completion jasně píší, že si své blogery vybírají. Předpoklad, že tam může psát každý bez schvalování, a že jen vás odmítli je prostě mylný.

    2
    0
  5. robert
    4.8.2015 – 19 Av 5775 v 17:32 — Odpovědět

    K článku na titulce Vám blahopřeji, každého autora potěší, když někdo ohodnotí kladně jeho text.
    Tomáši, děkuji za omluvu.
    A posledních pár slov.
    K právům majitele patří i povinnosti, ty jsem již uvedl. Ale mohu je zopakovat 1. upozornit budoucí autory, že jím může být blog zrušen, pokud tak rozhodne majitel na základě toho, že… a vypsat body. 2. probíhá selekce při přijetí a de facto stále i během trvání účtu 3. rozhodnutí o zrušení blogu je nevratné, tedy doživotní.
    Tomáši, omlouvám se, ale už musím nazpět do reality .
    Přeji Vám krásné dny i Vašim blízkým

    0
    0
    • 5.8.2015 – 20 Av 5775 v 09:57 — Odpovědět

      Cituji z kodexu blogera iDNES.cz (zrdoj: http://info.blog.idnes.cz/c/30939/kodex-blogera-idnes-cz.html):

      ◾Pokud chce bloger zrušit svůj blog, požádá o to provozovatele zastoupeného administrátory. O obnovu blogu nebo zřízení nového může bloger požádat nejdříve tři měsíce po jeho zrušení. Zřízení nového blogu je možné jen ve výjimečných a odůvodněných případech.

      0
      0

Napsat komentář: Tomáš Flaška Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Hyenismus nezná mezí

Další článek

Soutěž, názor, diskuse