Zdroj: Shekel

Českým aeroliniím zřejmě zvoní hrana. A jakékoliv prodlužování agonie je naprosto zbytečné a nesmyslné.

Volný pád odstartoval již Jaroslav Tvrdík zvaný Luftjarda. Odborářům nejen že ustupoval, ale klidně i přidával asi víc, než musel. Oni všichni politici ČSSD s rozdáváním nemají problém. Tím myslím s rozdáváním z cizího.

Nejlepší jeho počin byl ale naprosto grandiózní nákup nových letadel. To byl grant!  Ono šlo ale hlavně o to, že čím větší nákup, tím větší objem vedlejších služeb. Kolik milionů proteklo v souvislosti s tímto nákupem do různých poradenských, konzultačních a auditorských agentur? Jací jsou jejich majitelé? Kolik z toho se oklikou dostalo zpět do ČSSD? S tím mají oranžoví politici taky dost zkušeností. ČSA to skoro zařízlo. Ale po nás potopa, to ČSSD taky umí.

A tak politický Luftjarda nahradil předchozího úspěšného manažera, důsledky jsou známé. Myslím, že ani sebeschopnější management to po Jardovi už spravit nemohl.

Teď se ČSA potácí nad propastí a je jen otázkou času, kdy padne. Pokud se někdo pokusí o opravdu silný zářez, který by to napravil, hned se ozvou odbory s hrozbou stávky. Já je trochu chápu, oni za ty problémy nemohou, tak proč by kvůli tomu měli trpět. Ale měli by si uvědomit, že buď budou makat víc a za míň, nebo budou bez práce. Současný stav věci spěje k neúprosnému bankrotu firmy.

Bohužel, čím déle to bude trvat, tím více tam všichni (myslím stát, tedy daňoví poplatníci) nalijeme peněz. A nakonec to stejně krachne.

A teď ruku na srdce – koho to bude mrzet? Z Prahy bude stále létat dost dopravců ať už levnějších (různé levné aerolinky), nebo kvalitnějších (zahraniční národní dopravci). Destinace, které ČSA opustí, určitě okamžitě zaplní jiní dopravci, a to i čeští. Ale o to nejde. Jakýkoliv další pokus o zachování ČSA je jen nostalgií za národním dopravcem, která nás všechny stojí každou minutou moc peněz. Jiný rozumný a ekonomický důvod tu není.

Až se zase odbory v ČSA budou stavět proti nějakým opatřením, měly by si přečíst jedno srovnání: Ryanair má 218 letadel a 7000 zaměstnanců. ČSA mají 49 letadel a 4000 zaměstnanců. Jde jen o to, jestli ČSA zeštíhlí a práci ztratí jen část zaměstnanců, nebo zkrachují a na dlažbě se octnou všichni. Zatím veškeré aktivity odborů směřují k tomu scénáři druhému.

Autor: Tomáš Flaška

Přečtěte si také od autora: Zaměstnanecké benefity a desetinná čárka

Žádný komentář

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

V kontextu s rostoucím dluhem naší země

Další článek

Jak na daňové přiznání bez zbytečných výdajů?