Zdroj: Shekel

To je přeci samozřejmé. To známe, řekne si každý z vás.

To je stará pravda, hlavně si dávat pozor na podmínky psané drobným písmem! To už všichni víme. A já nikdy nic nepodepíšu, aniž si to vše i s drobným písmem nepřečtu. A to ani v seriozních institucích jako např. v bankách. Přesto mě dostali.

Rozbil se mi mobilní telefon. Podotýkám, že je to moc chytrý telefon a používám ho i na navigaci, přístup k internetu a pro mnoho dalších užitečných i zbytečných věcí. Rozloučit se s ním na delší dobu se mi rozhodně nechtělo.

Navštívil jsem autorizovaný servis a čekal na verdikt. „Teď toho máme strašně moc, to bude trvat minimálně čtrnáct dnů“. Nechápu, proč se zrovna teď lidem rozbíjí telefony. Asi je to nějaká naučená fráze. Zkusím to u konkurence, říkám si a stahuji telefon zpět. „Počkejte, já se zeptám technika, jak to vypadá“. Brzdí mě přijímací pracovník a odchází s mým telefonem do zákulisí. Po chvíli se vrací a říká, že tyto náhradní díly tady náhodou mají a proto by to mohlo po neděli být. Cena opravy cca 1500 Kč. Čert vem peníze, říkám si, hlavně že za pár dnů budu mít zase svého miláčka.

Čtu si pozorně přijímací protokol, hlavně vše co je drobným písmem, následně podepisuji a při odchodu jsem vyzván, ať se tedy po neděli zeptám.

Odhadoval jsem to, že to bude tak ve středu, ale v pondělí dopoledne jsem šel kolem a tak jsem si řekl, že se zkusím přeptat, jestli je telefon hotový. Náhoda je blbec, říkám si. Telefon hotový nebyl. Nicméně přijímací technik byl jiný než ten v pátek a povídá: „Teď toho máme strašně moc, to bude trvat minimálně čtrnáct dnů“. Asi měli firemní školení, že všichni omílají stejnou frázi. „Ale kolega mi říkal, že se mám po neděli zeptat“, namítám. „Nevím, co vám říkal kolega, ale my toho máme dost a bude to trvat minimálně čtrnáct dnů“. To je na mě dost a protestuji. „Ale vždyť máte na zakázkovém listu napsáno datum 10. dubna (tedy za cca měsíc)“, ukazuje mi papír, který jsem mu právě zapůjčil. Zůstávám se šokem stát.

Sám jsem to podepsal. Tak pozorně jsem studoval drobné písmo a hledal různé kličky, že jsem vůbec nevěnoval pozornost tomu, co bylo napsáno velkým písmem nahoře. Datu dokončení opravy. Kdybych si toho všiml, trval bych na písemném zaznamenání dokončení opravy podle ústního příslibu. Moje hloupost.

Poučení? Studujte smlouvy, ale opravdu všechno, ne jen drobné písmo. Třeba i název a adresu opravářského subjektu. Mohlo by se stát, že vám telefon třeba zmizí a následně se přijde na to, že firma, která váš telefon převzala do opravy, ani neexistuje.

Budiž řečeno ke cti oné značkové firmy, že jelikož na telefon ještě ani nesáhli, tak mi ho bez problému okamžitě vrátili, zadarmo. Následující den ho konkurence opravila na počkání za 980 korun.

Autor: Tomáš Flaška

Přečtěte si také od autora: Padesátka na magistrále, to je řevu

Přečtěte si nejčtenější článek autora: Víte za co se platí v účtu za elektřinu?

Žádný komentář

Zanechat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Předchozí článek

Nejkrásnější seder… (Der šejnster seder)

Další článek

ČSSD předvádí v kampani, jak umí hospodařit